دانلود و خرید کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای باربارا باچین ترجمه آیلار حسینیان پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای اثر باربارا باچین

کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای

معرفی کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای

کتاب «اختلال نافرمانی مقابله ای» نوشتۀ باربارا باکانه و ترجمۀ آیلار حسینیان پور است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. این کتاب، اختلال نافرمانی مقابله‌ای را معرفی کرده و روش‌های تشخیص و درمان آن را توضیح می‌دهد. 

درباره کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای

اختلال نافرمانی مقابله‌ای اغلب به کودکانی نسبت داده می‌شود که سرکشی می‌کنند، عصبانی می‌شوند، قوانین را زیر پا می‌گذارند یا عمداً دیگران را آزار می‌دهند. شاید بسیاری از کودکان این نوع رفتارها را از خود بروز دهند اما افراد مبتلا به این اختلال، این رفتارها را بیش از حد و برای حداقل ۶ ماه از خود نشان می‌دهند و خانواده‌های خود را درمانده می‌کنند.

اگر کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای درمان نشوند، امکان دارد حتی وقتی بزرگ می‌شوند همچنان با مشکلات رفتاری درگیر باشند. کتاب اختلال نافرمانی مقابله‌ای به خوانندگان کمک می‌کند تا از روش‌های درمانی این اختلال آگاهی پیدا کنند و رندگی رضایت‌بخش‌تری داشته باشند. خانواده‌ها با کسب دانش می‌توانند بهترین برنامۀ عملی برای بهبود رفتار فرزندانشان و حفظ آن در خانه داشته باشند. حتی اگر کسی کودکی مبتلا به این اختلال نداشته باشد، یادگیری درمورد این عارضه به علت آشناشدن با تاکتیک‌های مدیریت رفتار، مفید خواهد بود.

 کتاب اختلال نافرمانی مقابله‌ای در ۴ فصل تنظیم شده است. باربارا باکانه در فصل اول: اختلال نافرمانی مقابله‌ای، به معرفی اختلال نافرمانی مقابله‌ای و اختلال سلوک می‌پردازد و علائم آن‌ها را بررسی می‌کند، در فصل دوم: علل اختلال نافرمانی مقابله‌ای شرح داده می‌شود. باکانه در فصل سوم: تشخیص اختلال نافرمانی مقابله‌ای، ضمن توضیح روش تشخیص این اختلال، عصبانیت و تحریک‌پذیری، سرپیچی و رفتار استدلالی، کینه‌توزی و شدت اختلال نافرمانی مقابله‌ای را هرکدام جداگانه و به‌تفصیل توضیح می‌دهد. فصل چهارم هم یعنی درمان اختلال نافرمانی مقابله‌ای دربارۀ آموزش مدیریت والدین، روان‌درمانی، اشکالات رایج در آن و همچنین مداخلات در مدارس و درمان دارویی است.

خواندن کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ روان‌شناسی و همچنین مشاوران و درمانگران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اختلال نافرمانی مقابله ای

«اگر فرزند شما مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای باشد، کل خانواده باید تحت درمان قرار گیرند. آنچه تحت عنوان آموزش والدین از آن یاد می شود به شما می‌آموزد که چگونه مرزهای مناسبی را با کودکان ایجاد و حفظ کنید و همچنین چگونه به آنها کمک کنید تا احساسات دشواری مانند خشم و ناامیدی را مدیریت کنند. یک درمانگر می‌تواند به شما در ایجاد بهترین برنامه عملی برای بهبود رفتار فرزندانتان و حفظ آن در خانه کمک کند. ممکن است داروی پرخاشگری برای برخی از کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای مفید باشد.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰ صفحه

حجم

۲۴۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان