دانلود و خرید کتاب آشنایی با میگرن سعید مختاری معصومی علمدارلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با میگرن اثر سعید مختاری معصومی علمدارلو

کتاب آشنایی با میگرن

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آشنایی با میگرن

کتاب «آشنایی با میگرن» نوشتۀ سعید مختاری معصومی علمدارلو است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. این کتاب بیماری میگرن را معرفی می‌کند.

درباره کتاب آشنایی با میگرن

امروزه به دلیل تغییر روش زندگی شهرنشینی، شرایط پر استرس زندگی شهری، بیماری‌های مختلفی، از جمله سردرد در افراد افزایش پیدا کرده است. تقریباً بیش از ۹۰ درصد افراد در طول زندگی خود، سردرد را تجربه کرده‌اند و برای همه پدیده‌ای آشنا است. سردرد علاوه بر درد ناتوان‌کننده، اثرات بدی بر تمام ابعاد زندگی فرد مثل کارکرد اجتماعی، خانوادگی، شغلی و تحصیلی می‌گذارد. به‌طورکلی، سردرد در اثر کشش، جابه‌جاشدن، التهاب، اسپاسم عروق و یا اتساع ساختمان‌های حساس به درد در سر یا گردن ایجاد می‌شود. سردردها اشکال بسیار متنوعی دارند، اما دو نوع اصلی آن سردردهای میگرنی و سردردهای تنشی است. کتاب آشنایی با میگرن پژوهشی است که به سردردهای میگرنی می‌پردازد.

کتاب آشنایی با میگرن ابتدا بیماری میگرن را معرفی کرده، تاریخچه‌ای از آن را ارائه می‌دهد و سپس انواع میگرن و علائم آن را شرح می‌دهد. در بخش بعد کتاب آشنایی با میگرن علت‌های بروز این بیماری به‌تفصیل مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد. علت‌هایی مثل عامل ژنتیکی، محرک‌ها، جنبه‌های فیزیولوژیکی، جنبه‌های تغذیه‌ای، جنبه‌های محیطی، عوامل شروع‌کننده و برانگیزاننده میگرن، غذاهای خاص، خوردن غذای ناکافی، تغییر در الگوی خواب، تغییرات هورمونی در خانم‌ها، دردسر و گردن، تمرینات ورزشی، سفر و مسافرت، استرس و فشار عصبی.

خواندن کتاب آشنایی با میگرن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که به میگرن مبتلا هستند و همچنین علاقه‌مندان به کتاب‌های پزشکی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آشنایی با میگرن

«اولین نوشته‌های مربوط به میگرن در ایبرس پاپیروس آمده است که در حدود ۱۲۰۰ سال پیس از میلاد مسیح در مصر باستان نوشته شده است. در سال ۲۰۰ قبل از میلاد نوشته‌هایی از مدرسۀ پزشکی بقراط بیان می‌کند که علایم پیش درآمدی دیداری میگرن، می‌توانند قبل از سردرد اتفاق بیفتند و بعد از استفراغ این حالت می‌تواند تا حدودی تسکین یابد. در قرن دوم آرتائوس این نوع از سردرد را به سه نوع تقسیم کرد: سفامالجیا، سفالی، و هتروکرانیال. جالینوس پرگامون از اصطلاح همیکرانیا (نیمه سر) استفاده کرد، اصطلاحی که واژۀ میگرن در نهایت از آن گرفته شد. او همچنین پیشنهاد داد که این درد، برخاسته از پرده‌های مغز و شریان‌های خونی در سر است. در سال ۱۸۸۷ لوئیز هیاسینت توماس، کتابداری فرانسوی، برای اولین‌بار میگرن را به دو نوع تقسیم کرد که در حال حاضر نیز از این تقسیم‌بندی استفاده می‌شود: میگرن با علایم پیش درآمديی(میگرن افتالمیک) و میگرن بدون علایم پیش درآمدی (میگرن وولگار).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۶۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۷۶۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
۱۹,۰۰۰
۵۰%
تومان