دانلود و خرید کتاب اسم رمز پرستوی آبی جیم پاپکین ترجمه امید حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسم رمز پرستوی آبی اثر جیم پاپکین

کتاب اسم رمز پرستوی آبی

نویسنده:جیم پاپکین
انتشارات:همراز
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اسم رمز پرستوی آبی

کتاب اسم رمز پرستوی آبی نوشتهٔ جیم پاپکین و ترجمهٔ امید حسینی است. نشر همراز این رمان با داستان واقعی را منتشر کرده است. این اثر حاوی داستان واقعی خطرناک‌ترین جاسوس زن در آمریکا و خیانت او به خواهرش است.

درباره کتاب اسم رمز پرستوی آبی

گفته شده است که «آنا بلن مونتس» مهم‌ترین جاسوس ناشناختهٔ معاصر است. کتاب اسم رمز پرستوی آبی (Code Name Blue Wren) حاوی داستان واقعی و باورنکردنی زندگی «آنا مونتس» است؛ خراب‌کارترین جاسوس زن در تاریخ ایالات متحده. بیش از دو دهه از تاریخ حبس آنا مونتس در زندان فدرال می‌گذشت که در ژانویهٔ ۲۰۲۳ میلادی آزاد شد. جیم پاپکین (Jim Popkin) در کتاب برگزیدهٔ سال ۲۰۲۳ در آمازون، یک داستان پلیسی مهیج را با نگاهی خودمانی به دنیای مخفیانهٔ جاسوسی و نمایش جنبه‌های تاریک خیانت در اختیار ما خود قرار داده است. داستان چیست؟ تنها چند روز پس از حملات ۹ - ۱۱، یک تحلیلگر ارشد پنتاگون، تویوتای مدل اکوی قرمز رنگ خود را در ترافیک رها کرد و با عجله به محل کار خود رفت. او متوجه نشد که چندین ماشین سر هر پیچ او را دنبال می‌کردند. وقتی در اتاق خود در طبقهٔ ششم آژانس اطلاعات دفاعی در واشنگتن مستقر شد، مأموران FBI و افسران DIA در دفترهای مجاور پنهان شده بودند؛ زیرا این همان روزی بود که آنا مونتس، فوق‌ستارهٔ جامعهٔ اطلاعاتی ایالات متحده که به‌تازگی نیز یک بورسیهٔ معتبر از CIA دریافت کرده بود، قرار بود دستگیر و هویت او به‌عنوان یک مأمور مخفی کوبا به‌طور علنی افشا شود. جیم پاپکین در کتاب «اسم رمز پرستوی آبی» به روایت داستان زندگی آنا مونتس در قالب یک داستان پرداخته است.

خواندن کتاب اسم رمز پرستوی آبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب رمان با داستان واقعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اسم رمز پرستوی آبی

«اسکات کارمیشل، با صورت گرد و لبخند دلنشین و کت‌شلوار بزرگش، هیچ شباهتی به شکارچیان جاسوس‌ها ندارد. این پلیس بازنشسته به‌شوخی خودش را «مأمور امنیتی کی‌مارت» معرفی می‌کند، اما در واقع بیش از بیست‌وپنج سال مشغول شناسایی و دستگیری جاسوس‌ها بوده و کارش را خیلی خوب بلد است. کارمیشل آدم شوخ‌طبع و سرزنده‌ای است، اما در کارش اصلاً شوخی ندارد و خستگی‌ناپذیر است.

برای همین در آوریل ۱۹۹۶، رگ براون (تحلیل‌گر ضد جاسوسی) به دفتر او زنگ زد. براون گفت که نگرانی‌هایی دربارهٔ آنا مونتس دارد و نمی‌تواند وقایع اخیر را به پای تصادف و اتفاق بگذارد. کارمیشل تا قبل از آن تماس، آنا را نمی‌شناخت، اما از حرف‌های براون استقبال کرد.

براون گفت که آنا «تلاش غیرعادی‌ای» برای دسترسی به اطلاعات محرمانه می‌کند و گاهی به جلسه‌هایی می‌رود که هیچ ربطی به او ندارند. بعضی از این جلسه‌ها دربارهٔ مسائل ضد جاسوسی کوبا بودند، که در حوزهٔ کاری براون بود. براون در یکی از ویدیوهای آموزشی سازمان اطلاعات دفاعی می‌گوید «آنا رو می‌شناختم. وقتی دیدم اون در خیلی از مسائل مربوط به کوبا نقش داره، نگران شدم. حس می‌کردم یه مشکلی هست، ولی اصلاً فکر نمی‌کردم اون جاسوس باشه».

رگ براون، که همیشه در سایه بود و با اسم مستعار «دیوید» کار می‌کرد، می‌گوید کارش شناسایی عملیات نفوذ کوبایی‌ها بوده: «اطلاعات زیادی داشتیم که نشون می‌داد جاسوس‌های کوبا در سازمان‌های دولتی ایالات متحده کار می‌کنن. نگرانی من از این بود که اگه اونا در وزارت دفاع هم جاسوس داشته باشن، چه اطلاعات مهمی رو از دست میدیم، اونا به چه اطلاعاتی علاقه دارن و این جاسوس‌ها کی هستن؟»

براون در تماس تلفنی‌اش کارمیشل را قانع کرد. او شنیده بود که آنا با سیاست‌های ایالات متحده در قبال کوبا مخالف است و برایش عجیب بود که چرا بعضی از منابع اطلاعاتی بسیار مهم کوبا ناگهان از بین رفته بودند. اما بیشتر از هر چیز، تمرکز براون روی سانحهٔ برادران ناجی بود. او بر اساس ادعاهای یکی از همکارانش گفت که آنا وسط یک بحران بزرگ، ناگهان از ساختمان پنتاگون خارج شده تا به یک تماس شخصی جواب بدهد. بعد هم گفت که آنا حتی قبل از شلیک هواپیماهای کوبایی، از این کشور دفاع می‌کرده.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۵۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۶۵۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
تومان