دانلود و خرید کتاب بایسته های نظارت علیرضا بیرجندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بایسته های نظارت اثر علیرضا بیرجندی

کتاب بایسته های نظارت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بایسته های نظارت

کتاب الکترونیکی بایسته های نظارت نوشتۀ علیرضا بیرجندی است و انتشارات ندای کارآفرین آن را منتشر کرده است. کتاب بایسته های نظارت، مفاهیم پایۀ قوانین کشوری و مبانی علمی و نظری را توضیح داده به تحلیل سیاست‌های کلی نظام می‌پردازد.

درباره کتاب بایسته های نظارت

قانون‌شکنی و اجرا نکردن قوانین از جمله آسیب‌های جدی است که می‌تواند برای جامعه خطرساز باشد. در این زمینه برای جلوگیری از اثرات مضر آن برای کشور و جلوگیری از هرج‌ومرج قوانینی تدوین شده است که به شیوه‌های مختلف سیاسی، قضایی، اداری و مالی کنترل می‌شود و لزوم اجرای آن سازمان‌ها و نهادهایی است که برای آن‌ها تعبیه شده است. یکی از این نهادها، دیوان عالی کشور است که وظیفهٔ عمدهٔ آن نظارت بر اجرای صحیح قوانین است. از این رو مطالعه و ارزیابی روش‌هایی که موجب نقض قانون اساسی می‌شود و راه‌هایی که وجود آن در پیشگیری از نقض قوانین ضروری است. در این کتاب، مبانی علمی و نظری موضوع پژوهش ذکر شده و سعی گردیده که از تحلیل‌های حقوقی خودداری شود. ابتدا در خصوص سیاست‌های کلی نظام، مطالبی بیان شده که شامل تشریح آن از دیدگاه لغوی و تعاریف مفهومی است. سپس وضعیت کنونی سیاست‌های کلی نظام توضیح داده شده که شامل پیشینه، حدود و اختیارات و ذکر موارد مشابه در کشورهای دیگر است. ضمن آشنایی با مبانی علمی و نظری در این کتاب، به مبحث تجزیه و تحلیل حقوقی نیز پرداخته خواهد شد. 

خواندن کتاب بایسته های نظارت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای حقوق‌دانان و علاقه‌مندان به این موضوع مناسب است.

بخشی از کتاب بایسته های نظارت

«سیاست در لغت به معنای پاس داشتن ملک (فرهنگ لغت دهخدا)، حکومت کردن (فرهنگ لغت معین)، برنامه کار و شیوه عمل (فرهنگ لغت عمید) و ساستار(فرهنگ واژه‌های سره) آمده است. در لغت برای واژه سیاست مفاهیم بسیاری ذکر کرده‌اند و در فرهنگ علوم سیاسی نیز مفاهیم اصطلاحی متعددی برای آن به وجود آمده است.

معروف‌ترین تعریف واژه «سیاست» پاس داشتن ملک، حراست و نگهداریی، حکم راندن، رعیت‌داری، ریاست، داوری، مصلحت، تدبیر، تأدیب، دوراندیشی، قهر کردن، شکنجه، عذاب، عقوبت، عدالت و غیره آمده است.

فرهنگ‌های سیاسی تعاریف مختلفی از سیاست ارائه کرده، که دیلاً تعدادی از آن‌ها ذکر گردیده است...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان