دانلود و خرید کتاب دانستنی های جالب جهانگردی سیدیوسف حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانستنی های جالب جهانگردی اثر سیدیوسف حسینی

کتاب دانستنی های جالب جهانگردی

معرفی کتاب دانستنی های جالب جهانگردی

کتاب الکترونیکی دانستنی های جالب جهانگردی را آقای سیدیوسف حسینی گردآوری و ویراستاری کرده و انتشارات همخونه آن را منتشر کرده است. این کتاب برای آشنایی کودکان و نوجوانان با کشورهای جهان تدوین شده است.

درباره کتاب دانستنی‌های جالب جهانگردی

دانستنی‌های جهانگردی درمورد کشورها همراه با تاریخچهٔ آن‌ها است. نویسنده دربارهٔ نام رسمی هر کشور، نقشه، موقعیت جغرافیایی هر کشور در جهان، همسایه‌ها، شهرهای مهم، کوه‌ها، رودها و رودخانه‌ها، وسعت، وضعیت آب‌وهوایی، گونه‌های گیاهی و جانوری و زیستگاه‌های طبیعیشان و جانورانی که نماد هر کشور هستند،‌ جمعیت، مشخصات فرهنگی مردم، قدمت تمدن، مراکز مذهبی، زبان رسمی مردم و پایتخت هر کشور توضیح داده است. کتاب حاضر از اقوام مختلف هر کشور نام برده و توضیح داده است که هر کشور دارای جامعه‌ای با فرهنگ‌های گوناگون است؛ همچنین نویسنده با ارائهٔ اطلاعات درمورد مشخصات کلی، معرفی محصولات و جاذبه‌های گردشگری همراه با عکس‌های زیبا از جاذبه‌های گردشگری هر کشور، آن‌ها را به‌طور اجمالی معرفی کرده است. معرفی کشورهای مختلف با ایران شروع شده است.

خواندن کتاب دانستنی‌های جالب جهانگردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان و نوجوانانی که علاقه‌مند به شناخت بهتر کشورها، موقعیت جغرافیایی، تاریخچه و جاذبه‌های گردشگری کشورهای جهان هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دانستنی های جالب جهانگردی

«هند از آب و هوایی بسیار متنوع بهره می‌برد، از شمال به رشته کوه‌های هیمالیا ختم می‌شود و رودخانه‌های متعددی که از این بلندی‌ها سرچشمه می‌گیرند هوایی بارانی شمالی به هند می‌بخشند و رودهای گنگ و براهماپوترا مهم‌ترین این رودخانه‌ها هستند که هر دو به خلیج بنگال سرازیر می‌شوند. هندوها همچنین رود گنگ را مقدس می‌دانند. هند دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و پر باری است که به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد. هند سرزمین نژادها، زبان‌ها، آیین‌ها، و فرهنگ‌های فراوان و گوناگون می‌باشد. در هند صدها زبان و هزاران گویش و لهجه‌های وجود دارد. علاوه بر دو زبان هندی و انگلیسی که در قانون اساسی این کشور زبان رسمی اعلام شده است، ۲۲ زبان دیگر در یک یا چند ایالت موقعیت زبان رسمی را دارند. هند از زیست جانوری بسیار متنوعی بهره می‌برد، منطقه حفاظت شده‌ای به وسعت ۱۴۱۲ کیلومتر مربع در استان گجرات تنها پایگاه باقی مانده حدود ۳۰۰ شیر آسیایی است. هند زیستگاه بسیاری از پستانداران بزرگ مانند فیل آسیایی، کرگدن هندی تک شاخ و ببر می‌باشد. بیش از ۲۰۰۰ گونه پرنده و سه نوع تمساح در این کشور زندگی می‌کنند. کشور چین با نام رسمی جمهوری خلق چین، این کشور پر جمعیت‌ترین کشور جهان است، با جمعیتی بیش از ۱,۴ میلیاردنفر، کنی جلوتر از هند. مشخصات کشور چین: پایتخت چین: پکن- واحد پول چین: یوان مساحت چین: ۹,۵۹۶,۹۶۰ کیلومتر مربع تنوع آب و هوایی در این کشور بسیار زیاد است. از مناطق گرمسیر در جنوب چین گرفته تا مناطق سردسیر در شمال این کشور وجود دارند. چین شهرهای بسیار بزرگ و معروفی دارد. پکن، گوانجو، گویلین، هانگژو، کان مینگ، نانجینگ، شانگهای، سوژو، شی آن، یانگژو جاذبه‌های گردشگری چین بی نهایت است. از مهمترین جاذبه‌های گردشگری کشور چین می‌توان به این موارد اشاره کرد. دیوار بزرگ چین: دیواری با طولی بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر، این دیوار باستانی برجسته‌ترین نماد چین محسوب می‌شود. هاینان: جزیره بهشتی گرمسیری که به شدت تحت توسعه گردشگری قرار دارد. طبیعت جیوژایگو: این منطقه به واسطه پانداهایی که دارد و همچنین آبشارهای چند طبقه و دریاچه‌های رنگارنگش مشهور است. لشان: این منطقه به دلیل رودخانه بزرگی که دارد، تندیس بودا که بر روی کوه حکاکی شده و نزدیکی به کوه امی (Emei) معروف شده است. کوه اورست: بزرگترین کوه جهان که مرز بین نپال و تبت است. کوه‌ تای: یکی از پنج کوه مقدس چینی‌ها و به دلیل تاریخچه‌ای که دارد بیشترین کوه پیمایی را در چین داشته است. سرزمین پهناور و جورواجور چین جایگاه گوناگونی از حیات وحش است.»

نظرات کاربران

کاربر 5871511
۱۴۰۲/۱۱/۲۱

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۷۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان