دانلود و خرید کتاب گدار حامد عسکری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گدار اثر حامد عسکری

کتاب گدار

نویسنده:حامد عسکری
انتشارات:نشر مهرستان
امتیاز:
۳.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گدار

کتاب گدار نوشتۀ حامد عسکری است و نشر مهرستان آن را منتشر کرده است. این کتاب خاطرات یک دهه شصتی است و حال‌وهوای آن روزها را تصویر می‌کند.

درباره کتاب گدار

گدار شما را به سفری می‌برد در کوچه پس‌کوچه‌های دههٔ ۶۰؛ سال‌های قبل از اینترنت و روزهایی که تلویزیون خانه‌‌ها ۲ تا شبکه بیشتر نداشت. زمانی که کسی دستور پخت پیتزا را نمی‌دانست و صفحه‌های سادهٔ دفتر مشق ارزش طلا را برای ما داشت.

راستش قرار نیست این‌ها را بخوانید و دلتان آب شود یا شاید هم برای خاطرات دلتان تنگ شود، بلکه حامد عسگری در این کتاب برایتان مو به مو تعریف‌ و یادآوری می‌کند تا اگر روزی از شما پرسیدند دنیا بدون کامپیوتر و شبکه‌های ارتباط جمعی چه شکلی می‌شود، بدانید که زیبایی‌های کم‌نظیر خودش را داشته‌است.

برای همین در مقدمه کتاب می‌خوانیم که:

«در این کتاب قرار نیست هی بگویید (آخی…!) هی قرار نیست بخندید و هی تر قرار نیست با یافتن خاطره های کودکی و نوجوانی تان بگویید: (من کجا بودم و شما کجا!) این ها را نوشتم که...»

خواندن کتاب گدار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب می‌تواند برای علاقه‌مندان به داستان‌های معاصر جالب باشد.

بخشی از کتاب گدار

«این کلمه ها نه زندگی نامۀ من اند که اسمش را بگذارم اتوبیوگرافی (زندگی نامۀ خودنوشت)، نه دفتر خاطرات. اسمش را نمی دانم چه بگذارم! با این گرانی کاغذ و وضع چاپ و بدقولی چاپخانه ها متعجبم از نشری به اسم مهرستان که حاضر شده است این ها را چاپ کند؛ البته خوش حال هم هستم. شاید فکر کرده جالب است و اگر مردم بخوانند، سرگرم می شود. در این کتاب قرار نیست هی بگویید «آخی...!»، هی قرار نیست بخندید و هی تر قرار نیست با یافتن خاطرات کودکی و نوجوانی تان بگویید «من کجا بودم و شما کجا!».این ها را نوشتم که یک روزی اگر یکی خواست روزگار یک دهه شصتی که دوران قبل از اینترنت و بعد از اینترنت، دوران قبل از پیتزا و بعد از پیتزا، دوران قبل از کامپیوتر و بعد از کامپیوتر را بفهمد چه رنگی و چه شکلی بوده است، بتواند درک کند...»

نظرات کاربران

M.M
۱۴۰۲/۱۲/۲۸

خیلی کتاب خوشمزه ای هستش هم به خاطر نثر شیرین حامد عسگری هم حال و هوای شیرین تر دهه ۶۰ مخصوصا برای ما ها که دهه هشتادیم و تصور قبلی از خیلی حرفای توی کتاب نداریم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان