دانلود و خرید کتاب جستاری در ادبیات افسانه جواد نژادبخش (شهریار هدایتی)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جستاری در ادبیات افسانه اثر جواد نژادبخش (شهریار هدایتی)

کتاب جستاری در ادبیات افسانه

معرفی کتاب جستاری در ادبیات افسانه

کتاب جستاری در ادبیات افسانه نوشتۀ جواد نژادبخش (شهریار هدایتی) در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است. این کتاب دو مفهوم زمان و سیاست را در کتاب هندی پنجه تنتره که در فارسی کلیله و دمنه نامیده می‌شود بررسی کرده است.

درباره کتاب جستاری در ادبیات افسانه

کتاب جستاری در ادبیات افسانه، پژوهشی ادبی و سیاسی در کتاب پنجه تنتره است. پنجه تنتره یک واقعیت مفهومی است که از هند به ایران آمده و سیاست و سیاست‌ورزی در آن موج می‌زند. موضوع کتاب، آموزشی سیاسی برای شاهزادگان بود. این کتاب، واقعیتی مفهومی از متنی سیاسی و برآمده از فرهنگ شرقی است. چیزی که در ایران نام کلیله و دمنه گرفته است. 

نویسندۀ کتاب جستاری در ادبیات افسانه، پنجه تنتره را منظومه‌ای ژرف از تفکرات و بازتعریف هویت انسانی معرفی کرده است. در این کتاب دو مفهوم زمان و سیاست در پنجه تنتره روایت می‌شود. مفهوم زمان پای موضوع را به افسانه می‌کشاند. در سیاست نیز موضوعاتی چون شخصی شدن حکومت و نسل‌کشی مطرح می‌شوند.

خواندن کتاب جستاری در ادبیات افسانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با علوم سیاسی و نیز پژوهش‌های ادبی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جستاری در ادبیات افسانه

«مفهوم زمان تا آنجا که در زندگی بشر رسوخ نموده که مفاهیم زمان بیولوژیک و زمان در فضا و... هم زاده گردیده است. زمان در پنجه تنتره و نا میرایی زمان در آن، آن را به مرز جاودانه ها می رساند و از یک متن عادی به دام کار کرد بد زبانی یعنی افسانه سرایی، در می غلطد... اما چرا سیاست؟ اصل کتاب برای تعلیم سیاست به شاهزادگان بوده است. پس سیاست و سیاست ورزی اصل مفهومی آن است. سیاست در عیان ترین شکلش یعنی قدت و در اشکال پنهانش یعنی تزویر و "روبه صفتی" در آن نمایان است. آن چه که این متن در مورد آن (پنجه تنتره) کنکاش می‌ کند سیاست در پیچیده ترین لایه های ان است، مثلا به سیاست در شخصی شدن حکومت و مناد شناسی آن در پنجه تنتره می پردازد و یا مفهوم نسل کشی را که جرمی قدیمی ولی مفهومی جدید است را در آن پی گیری می نماید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۵۴۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان