دانلود و خرید کتاب قصه های تازه از کتاب های کهن سمیه امینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه های تازه از کتاب های کهن اثر سمیه امینی

کتاب قصه های تازه از کتاب های کهن

نویسنده:سمیه امینی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب قصه های تازه از کتاب های کهن

کتاب «قصه های تازه از کتاب های کهن» نوشتۀ سمیه امینی است و انتشارات امینی آن را منتشر کرده است. سمیه امینی در این کتاب خواندنی، مجموعه‌ای از قصه‌های قدیمی را از متون ارزشمند گذشته جمع‌آوری و برای کودکان و نوجوانان بازنویسی کرده است.

درباره کتاب قصه های تازه از کتاب های کهن

کودکان علاقۀ زیادی به شنیدن قصه دارند. آن‌ها از طریق قصه‌گویی، قدرت درک و بیانشان تقویت می‌شود، خلاقیت در آن‌ها پرورش پیدا می‌کند، دایرۀ واژگانشان گسترش پیدا کرده و شخصیت‌‌های قصه‌ها بر آن‌ها اثر می‌گذارد. قصه‌ها همچنین با ایجاد سؤال در ذهن کودکان به صورت غیرمستقیم به آن‌ها آموزش می‌دهند. کتاب قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن شامل داستان‌هایی می‌شود که از گذشته‌های دور و از کتاب‌های قدیمی به نسل‌های آینده منتقل شده است. داستان‌های کتاب قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن از آثار ارزشمندی مانند بوستان، گلستان، مثنوی، شاهنامه، کلیله‌ودمنه و دیگر متون گذشته گرفته شده و به زبانی ساده، روان و کودکانه برای سنین کودک و نوجوان بازنویسی شده است. اغلب این قصه‌های قدیمی پندآموز است و کودکان را با متن‌های قدیمی، احوالات گذشتگان و تجربیاتشان آشنا کرده و نکات بسیار مهم و عمیقی را منتقل می‌کند.

عناوین قصه‌هایی که در کتاب قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن گنجانده شده، عبارت‌اند از: شغال درستکار،از محاسبه چه باک، زاغ شجاع، درویش بی‌گناه، دوستان همدل، بخشندگی در تنگدستی، دوستی موش و گربه، پادشاه بخشنده، شاه و پرنده‌ای به نام فنزه، دو غلامِ شاه، جزیرۀ میمون‌ها، امیر مهربان، عاقبت عجول بودن، معجون جادویی، مار حیله‌گر،عشق حقیقی را انتخاب کن، دشمنان زاهد، همۀ فرزندان پادشاه، قوی‌تر از همه کیست؟ دوستی خرس و انسان، شتر بینوا، روباه حیله‌گر، جامی پرازآب حیاط، داروی پر از زهر، نصیحت پرنده، گرگِ حریص پادشاه و خدمتکار هندی، بزغاله و گرگ گرسنه، قدر عافیت، روستای عجیب، موشی که زر داشت، فن آخر، چهار هم‌سفر، تعبیرِ خواب عجیب، درخت گواهی می‌دهد، گرگ‌زاده گرگ شود، قورباغه و راسو، رسم مهمان‌داری، سرزمین خرگوش‌ها، زاهد و گروه دزدان، وزیر دانا، پادشاه ظالم و وزیرش، شیر ظالم، فالگو و سلطان، دزد نادان و صاحبخانۀ عاقل، بخشنده‌ترین کیست؟ پهلوانِ زورگو سنگِ انتقامِ درویش، دردِ عشق، فکرِ آهو، زاهد ریاکار، چوپانِ حریص، پادشاه و درویشان، بازرگان و جواهرهایش، هدهدِ غافل، خرچنگ و مرغ ماهی‌خوار، جادوگر و شاهزاده، ترفندِ خرگوش، زاهد کیست؟ پدر از تو راضی است، کرم شبتاب یا آتش! کِی زنده ماند؟ خیاط و کوزه‌اش، راه رهایی در دیوانگی است! دشمنی با طبیبان، لقمان حکیم و غلامش، ترازوي بقال، پادشاه و وزیر، قیمت نمک را بپرداز، بهترین گل دنیا کیست؟ خانه‌ای در بهشت، روستاییان ساده‌لوح، راهدارِ ظالم، مقامِ بلندِ کشاورز، دشمن، دشمن است،سه انتخاب، راست و دروغ، کشاورز و قاضیِ ترسو، روباهِ مکار.

خواندن کتاب قصه های تازه از کتاب های کهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان و نوجوانان و همچنین علاقه‌مندان به داستان‌ها و حکایت‌های قدیمی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب قصه های تازه از کتاب های کهن

«مردی در دربار شاه به شغل دبیری مشغول بود. یکی از رفیقانش پیش او از روزگار ناسازگار شکایت کرد که درآمد اندکی دارم و بیش از این طاقت فقر و تنگدستی را ندارم. بارها تصمیم گرفته‌ام از این شهر به‌جای دیگر نقل‌مکان کنم تا در آنجا به هر صورتی که زندگی کنم، کسی از خوب و بد زندگی من مطلع نشود. گاهی از سرزنش دشمنانم می‌ترسم که به‌طعنه پشت سر من بخندند و بگویند که از عهدۀ خرج خانواده‌اش برنمی‌آید. همان‌طور که می‌دانی من علم حسابداری را می‌دانم. اگر در حق من این لطف را بکنی و شغلی در دربار به من بدهی تا آخر عمر سپاسگزارت خواهم بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان