دانلود و خرید کتاب تحلیل آثار فقهی ارتکازات عرفی هدیه جلیلیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل آثار فقهی ارتکازات عرفی اثر هدیه جلیلیان

کتاب تحلیل آثار فقهی ارتکازات عرفی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تحلیل آثار فقهی ارتکازات عرفی

کتاب تحلیل آثار فقهی ارتکازات عرفی نوشتهٔ هدیه جلیلیان است. انتشارات نوروزی این کتاب را منتشر کرده است.‏

درباره کتاب تحلیل آثار فقهی ارتکازات عرفی

کتاب تحلیل آثار فقهی ارتکازات عرفی دربارهٔ تفاسیر فقهی است. یکی از نهادهای پرکاربرد در فقه اسلامی، ارتکازات عرفی است. بررسی و مطالعهٔ کتاب‌های فقهی این حقیقت را روشن می‌کند که در مواردی فقهای اسلام به ارتکازات عرفی استناد کرده‌اند و بر پایهٔ فهم و ارتکاز عرفی به تفسیر ادلهٔ شرعی و سپس استنباط احکام فقهی پرداخته‌اند. اما از آنجا که ارتکازات عرفی در ذیل یک بحث مشخص و معین در اصول فقه مورد بحث قرار نگرفته است؛ لذا ابعاد آن و چیستی و تأثیرات آن در فقه به صورت نظام‌مند مشخص و تبیین نشده است. از این رو، ضروری است در فهم و استنباط احکام شرعی ضمن معرفی چیستی و ماهیت آن و تفاوت با نهادهای مشابه مثل سیرهٔ عقلا، به تحلیل آثار فقهی ارتکازات عرفی نیز پرداخته شود. در این کتاب، کارایی‌های ارتکازات عرفی را در فقه بیان می‌کند و نقش این نهاد در فقه و جریان فهم و استنباط احکام فقهی را شرح می‌دهد.

درباره‌ٔ فقه و اصول

فقه به‌معنای فهمیدن و درک‌کردن است و به استنباط احکام شرع کمک می‌کند. منظور از فقه، قوانین الزامی و غیرالزامی است که از طرف خداوند برای بشر وضع شده است. فقه علمی است که از منظرهای مختلف و متعدد به بررسی این قوانین می‌پردازد و پیرامون آن بحث می‌کند. موضوعات فقهی مثل نماز، روزه، حج، معاملات و بسیاری از موضوعات دیگر در فقه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. علم فقه از آغاز ظهور و گسترش اسلام و تعالیم آن، از نخستین علومی بوده که موردتوجه‌ اندیشمندان قرار گرفته است. فقه اسلامی به‌مرور زمان دامن خود را گسترده‌تر کرد و موضوعات مختلفی را در حیطهٔ مباحث علمی خود گرفت و به‌تدریج از وسیع‌ترین علوم اسلامی شد که همواره زمینهٔ تحصیل و تدریس بوده است. با تلاش و نبوغ فقیهان، تألیفات بسیاری نوشته شده است. این آثار زمینه‌های گوناگون حقوق اساسی، حقوق مدنی، حقوق خانواده، حقوق جزایی، اداری، سیاسی و مسائل شخصی مثل عبادات را شامل می‌شود. هدف فقه کشف احکام الهی است. قوانین الهی ‌درمورد تمامی وقایع و موضوعات به‌صورت مشخص و دقیق بیان نشده است. هدف فقه این است که از طریق منابع و براهین فقهی، ‌در تمامی مواردی که بشر نیازمند دانستن حکم الهی آن است به کنکاش پرداخته، قوانین مربوط به هر مورد خاص را کشف کند.

دربارهٔ انتشارات نوروزی

انتشارات نوروزی از سال ۱۳۷۹ قدم به عرصهٔ نشر گذاشت و اکنون با بهره‌گیری از بهترین دستگاه‌ها و تکنولوژی چاپ و پرسنلی مجرب و کارآزموده، آمادهٔ چاپ و نشر آثار نویسندگان سراسر ایران است. این انتشارات در سال ۱۳۹۹ نیز مانند سال‌های پیش، افتخار داشت به‌عنوان ناشر برگزیدهٔ سال انتخاب شود. انتشارات نوروزی در شهر گرگان در استان گلستان قرار دارد.‏

خواندن کتاب تحلیل آثار فقهی ارتکازات عرفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران فقه و کلام پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۶۶۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان