دانلود و خرید کتاب وادی هفتم فرشته سنگیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وادی هفتم اثر فرشته سنگیان

کتاب وادی هفتم

انتشارات:نشر گنجور
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب وادی هفتم

کتاب «وادی هفتم» نوشتۀ فرشته سنگیان است و نشر گنجور آن را منتشر کرده است. وادی هفتم داستان زوج جوانی را روایت می‌کند که عاشق منطق‌الطیر عطار هستند و برای اولین‌بار به ایران سفر می‌کنند. 

درباره کتاب وادی هفتم

رمان یکی از راه‌های انتقال احساسات است. نویسنده برای بیان حقیقت احساسات و عواطفش به زبانی نیاز دارد که او را از سردی مکالمه روزمره دور کند و بتواند با آن خیالش را معنا کند و داستان و رمان همین زبان است. مخاطبان با مطالعۀ داستان از زندگی ماشینی و شلوغ روزمره فاصله می‌گیرند و گمشدۀ وجودشان را پیدا می‌کنند. این احساس گمشده عشق، دلتنگی، دوری و تنهایی و چیزهای دیگری است که سال‌ها نویسندگان در داستانشان بازگو کرده‌اند.

داستان معاصر در بند چیزی نیست و زبان انسان معاصر است. انسان معاصری که احساساتش را فراموش کرده‌ است و به زمانی برای استراحت روحش نیاز دارد. فرشته سنگیان در کتاب وادی هفتم با احساسات خالصش خواننده را از زندگی روزمره دور کرده و کمک می‌کند خودش را بهتر بشناسد. کتاب وادی هفتم زبانی روان، ساده ولی آمیخته با ادبیات و شعر دارد و آیینه‌ای از طبیعتی است که شاید بشر امروز فرصت نداشته باشد با آن خلوت کند.

رمان وادی هفتم دربارۀ زوج جوانی به نام آلیا و یاشار است که به‌تازگی به استانبول مهاجرت کرده‌اند و زندگی آرامی و زیبایی دارند. آلیا ۲۸ساله است، دختری از دیار مولانا، مترجمی زبان انگلیسی خوانده و به دلیل نزدیکی محل زندگی‌اش با آرامگاه مولانا از نوجوانی هر هفته به آنجا می‌رفته. آشنایی او و یاشار هم در همین مکان، آرامگاه مولانا شکل‌گرفته است. یاشار هم فرزند یکی از عطاران سرشناس بازار ادویۀ استانبول است. او پدرش را همان ابتدای آغاز دانشگاهش در رشتۀ داروسازی از دست می‌دهد.

آلیا و یاشار با زوجی ایرانی به نام احمد و سلین آشنا می‌شوند، اشتراکات فرهنگی و علایق مشترک سبب می‌شود که روابط آن‌ها صمیمی‌تر شوند و از مصاحبت با هم لذت ببرند. این آشنایی منجر به همکاری و تأسیس یک شرکت می‌شود. یاشار به دلیل علاقه، کشور حوزۀ تحقیق برای مأموریت و معرفی محصولات دارویی و فروش را ایران انتخاب می‌کند؛ اما ناراحت است که نمی‌تواند همسرش را با خودش به این کشور برود؛ اما به‌زودی متوجه می‌شود که دوستانشان به‌عنوان هدیۀ پیوند این زوج، همسرش را هم برای این سفر کاری دعوت کرده‌اند. حالا آلیا و یاشار قرار است کنار هم ایران را ببینند، ‌ کشور شاعرانی چون عطار که آلیا و یاشار شیفتۀ منطق‌الطیرش بودند و آرزو داشتند بتوانند روزی هفت شهر را درک کنند. فضای عرفانی و ادبی رمان وادی هفتم نظر علاقه‌مندان به شعر و ادبیات را هم به خود جلب و لذت خواندن رمان را دوچندان کرده است.

 خواندن کتاب وادی هفتم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران رمان‌های ایرانی و علاقه‌مندان به شعر و عرفان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب وادی هفتم

«گل‌های لاله در هر طرف شهر به چشم می‌خورد و علی‌رغم شلوغی شهر به‌خاطر گردشگران باز استانبول شاهد یکی از زیباترین بهارها بود. شب که تقریباً هوا خنک‌تر شده بود آلیا پنجره‌ها را بست تا هوای داخل خانهٔ کوچکشان زیاد سرد نشود، چون آنها روز تقریباً مه‌آلودی را پشت سر گذاشته بودند. آلیا درحالی‌که برای خودش و یاشار میوه پوست می کند با خوشحالی، از گردش آن روزشان در سطح شهر نیز صحبت می‌کرد. یاشار هم خوشحال می‌شد از اینکه آلیا به این زودی با آب‌وهوای استانبول خودش را هماهنگ کرده و احساس غربت نمی‌کند. درست یک سال پیش آن دو در آرامگاه مولانا با یکدیگر آشنا شده بودند و پس از آن دیدار و گفتگوهاي بسیار و مشورت با خانواده‌ها تصمیم به ازدواج گرفتند و آلیا نیز برای زندگی با یاشار به استانبول آمد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

حجم

۴۸۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان