دانلود و خرید کتاب حسابرسی و ریسک پذیری راضیه جهانداری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حسابرسی و ریسک پذیری اثر راضیه جهانداری

کتاب حسابرسی و ریسک پذیری

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حسابرسی و ریسک پذیری

کتاب الکترونیکی حسابرسی و ریسک‌پذیری نوشتۀ راضیه جهانداری و پژمان خفتان است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است. در کتاب حسابرسی و ریسک پذیری باتوجه‌به اهمیت موضوع ارزش شرکت، ریسک‌پذیری و کیفیت حسابرسی به بررسی رابطه بین کیفیت حسابرسی و ریسک‌پذیری در جهت ایجاد ارزش با نقش میانجی اندازه شرکت پرداخته شده است.

درباره کتاب حسابرسی و ریسک پذیری

بورس اوراق بهادار عمده‌ترین راه تجهیز و تشخیص بهینه سرمایه در کشور است و شناخت این بازار و عناصر و ارتباطات موجود در آن یکی از عوامل مهم توسعه بازار سرمایه محسوب می‌شود. یکی از عناصر مهم این بازار سرمایه‌گذاران هستند و درصورتی‌که سرمایه‌گذاری آنها به سود موردنظر منجر نشود، اقدام به خروج از بازار سهام و سرمایه‌گذاری در سایر فعالیت‌ها خواهند نمود که این منجر به کاهش دادوستد در سهام و از رونق افتادن بورس اوراق بهادار خواهد شد. در این راستا آگاهی از میزان ریسک شرکت‌ها نیز می‌تواند نقش بسزایی در تصمیم‌گیری افراد داشته باشد. در ادبیات مالی، ریسک به‌عنوان احتمال اختلاف بین بازده واقعی و بازده مورد انتظار تعریف شده و به دودسته تقسیم می‌شود: ریسک سیستماتیک و ریسک غیرسیستماتیک. کیفیت حسابرسی نیز برای ادامه حیات شرکت دارای اهمیت است. باتوجه‌به تعاریف ارائه شده، در کتاب حسابرسی و ریسک پذیری سعی شده تا به این سؤال پاسخ داده شود که آیا تغییرات در کیفیت حسابرسی و ریسک‌پذیری با نقش میانجی اندازه شرکت موجب ایجاد ارزش برای شرکت می‌شود؟

خواندن کتاب حسابرسی و ریسک‌ پذیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای سرمایه‌گذاران بورس، مدیران شرکت‌ها و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری و اقتصاد مفید است.

بخشی از کتاب حسابرسی و ریسک پذیری

«سود یکی از با اهمیت‌ترین اقلام صورت‌های مالی است که در شرکت‌ها به عنوان یکی از معیارهای تصمیم‌گیری برای ارزیابی عملکرد و تعیین ارزش بنگاه اقتصادی محسوب می‌شود. در واقع، هدف از گزارش سود، تامین و ارایه اطلاعات مفید برای اندازه‌گیری کارایی مدیریت، پیش‌بینی آینده واحد انتفاعی و توزیع آتی سود سهام، مبنایی برای تشخیص مالیات، بررسی قیمت محصولات و... برای ذینفعان می‌باشد. مطالعات و پژوهش‌های زیادی درباره سود انجام شده است. بسیاری از این پژوهش‌ها به بررسی تاثیر عوامل مختلف بر سودآوری شرکت‌ها پرداخته‌اند. در بررسی عملکرد شرکت‌ها توجه به عوامل داخلی و بیرونی که بر سودآوری آنها تاثیر می‌گذارند، حائز اهمیت است. ریسک و ریسک‌پذیری شرکت و کیفیت حسابرسی از عواملی است که می‌تواند نقش مهمی در سودآوری شرکت داشته باشد...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۹۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۶۹۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان