دانلود و خرید کتاب فراتر از DSM استیون سی. هیز ترجمه مهدی ماندگار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فراتر از DSM اثر استیون سی. هیز

کتاب فراتر از DSM

معرفی کتاب فراتر از DSM

کتاب الکترونیکی فراتر از DSM نوشتۀ استیون سی. هیز و استفان جی. هافمن و ترجمۀ مهدی ماندگار و مریم پیرتاج است و انتشارات روان‌شناسی و هنر آن را منتشر کرده است. کتاب فراتر از DSM به‌نقد و بررسی و تحلیل رویکرد DSM در علم روان‌شناسی می‌پردازد.

درباره کتاب فراتر از DSM

راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی یا دی‌اس‌ام (انگلیسی: Diagnostic and Statistical Manual of Psychiatric Disorders, و به‌اختصار DSM) یک‌زبان مشترک و استاندارد برای طبقه‌بندی اختلالات روانی ارائه می‌کند و توسط انجمن روان‌پزشکی آمریکا تهیه شده است. این راهنما برپایۀ مجموعه‌ای از نظر پزشکان، پژوهشگران، فهرست داروهای روان‌پزشکی، بنگاه‌های بیمه، صنایع داروسازی و در همکاری پیاپی با ICD و سازمان بهداشت جهانی تهیه شده است.

روان‌شناسان می‌دانند که هر مراجعه‌کننده، موجودی منحصر و ماحصل ترکیب پیچیده‌ای از عوامل روانی، محیطی، ژنتیکی و عصب‌شناختی است. این در حالی است که مدل DSM محدودیت‌های بالفعل قابل‌توجهی را دربارۀ کار با مراجعان ایجاد می‌کند. این کتاب مفروضات و رویکرد DSM را به چالش می‌کشد و چشم‌انداز و برنامه خلاقانه‌ای را برای رویکرد مبتنی بر شواهد فراهم می‌آورد. نویسندگان این کتاب روشی پیشگامانه معرفی می‌کنند که دربرگیرنده راهی جدید برای تشخیص پیچیدگی رنج بشر و سعادت انسان است. شما در این کتاب شیوه‌ای انعطاف‌پذیرتر برای درمان طیف‌های گسترده‌ای از مسائل روان‌شناختی می‌یابید و در نهایت، با درک بیشتری از فرایندهای تغییر و چگونگی ایجاد پایه‌ای محکم برای جایگزینی تشخیص نشانگان اختلالات روانی به دست می‌آورید.

آنچه اتفاق خواهد افتاد و گریزی از آن نیست آینده‌ای است که در آن روان‌درمانی مبتنی بر فرایند، اساس اقدامات روان‌درمانگران را تشکیل خواهد داد. در کتاب ِآینده‌نگر فراتر از DSM، هیز و هافمن، مدل‌های درمانی را که بر فرایند، ابعاد، تجزیه‌وتحلیل عملکردی رفتار، توانایی فردی کردن و شخصی‌سازی تشخیص تأکید دارد، فراهم کرده و جایگزین‌های هیجان‌انگیزی را بر اساس تحقیقاتی علوم اعصاب، یادگیری، سازگاری و فرهنگ به‌جای طبقه‌بندی‌های سنتی در DSM و ICD ارائه می‌کنند.

خواندن کتاب فراتر از DSM را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب منبع قابل تأملی برای متخصصان روان‌درمانی و سلامت روان است.

بخشی از کتاب فراتر از DSM

«چگونه می‌توانیم مجموعه‌ای قابل اجرا از فرایندهای تغییر را که در مدل‌هایی ساده سازمان‌دهی شده‌اند، به بهترین نحو جمع‌آوری کنیم، تا درمان‌گر(پزشک) را قادر سازد سریعاً به جواب این سؤال کلیدی برسد: «با توجه به این هدف و در این موقعیت، چه فرایندهای زیستی-روانی-اجتماعی باید برای این مورد(بیمارر) مورد استفاده قرار گیرد و چگونه می‌توان آنها را به بهترین نحو و مؤثرترین شیوه تغییر داد؟»

ما ابتدا با ویژگی‌های کلیدی فرایندهای تغییر شروع خواهیم کرد. یعنی می‌خواهیم ببینیم این فرایندهای تغییر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۶۵ صفحه

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۶۵ صفحه

قیمت:
۱۶۱,۰۰۰
تومان