دانلود و خرید کتاب بمباران هیروشیما جس برالیه ترجمه محمدرضا افضلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بمباران هیروشیما

کتاب بمباران هیروشیما نوشتۀ جس برالیه با ترجمۀ محمدرضا افضلی در انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان) به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کی؟ چی؟ کجا؟ قرار دارد. کتاب‌های این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی و سرگذشت‌نامۀ افراد مشهور برای کودکان ۹ تا ۱۵ سال است.

درباره کتاب بمباران هیروشیما

کی؟ چی؟ کجا؟. کلمه‌های پرسشی این مجموعه، دانستنی‌های زیادی در خود جای داده است؛ از شخصیت‌های بزرگ تا رویدادهای مهم و مکان‌های شگفت‌انگیز. اینجا قرار است دربارۀ بحث‌برانگیزترین رویداد تاریخ جنگ جهانی دوم صحبت شود. وقتی از بمباران هیروشیما حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟

بمباران اتمی دو شهر هیروشیما و ناگاساکی در کشور ژاپن به‌ترتیب در روزهای ۶ و ۹ اوت ۱۹۴۵ دو عملیات اتمی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، علیه ژاپن انجام گرفتند. در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصلۀ ۳ روز روی شهرهای هیروشیما و ناگاساکی انداخته شد که باعث ویرانی و کشتار گستردۀ شهروندان این دو شهر گردید. نزدیک به ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که شامل ۲۰٬۰۰۰ نظامی ژاپنی و بقیه شهروندان غیرنظامی می‌شد. بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ به‌علت اثرات مخرب تشعشعات رادیو اکتیو جان خود را از دست دادند. بمباران هسته‌ای این دو شهر تا به امروز تنها مورد استفادهٔ جنگی از سلاح هسته‌ای در جهان است. پس از این واقعه، امپراتوری ژاپن تسلیم بی‌قیدوشرط را پذیرفت و جنگ جهانی دوم پایان یافت. این کتاب، به‌طور اختصاصی بمباران شهر هیروشیما را توضیح می‌دهد.

بمباران هیروشیما، عملیات اول بود که در تاریخ دوشنبه، ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه روز ۶ اوت ۱۹۴۵ به وقت محلی هیروشیما انجام گرفت. بمب اتمی اول به نام پسر کوچک توسط یک هواپیمای بمب‌افکن بوئینگ بی-۲۹ به نام انولا گی روی هیروشیما انداخته شد. برای تأثیر تخریبی بیشتر، بمب به‌نحوی تنظیم شده بود که ۵۷۶ متر بالای سطح زمین منفجر شود. انرژی تولیدشده توسط این بمب برابر بود با انرژی حاصل از ۱۶ هزار تن تی‌ان‌تی. گرمای عظیم ناشی از فعل و انفعالات اتمی در مرکز این بمب، هر چیزی را تا شعاع یک‌ونیم کیلومتری مرکز اصابت بمب به‌طور کلی ذوب کرد. دوسوم ساختمان‌های شهر هیروشیما در اثر این بمباران نابود شدند. تنها چیزی که از شهر باقی‌ ماند ساختمان تالار ترویج صنعتی استانی هیروشیما بود که انفجار، بالای گنبد این بنا رخ داد و به‌علت قرار گرفتن در کانون مرکزی انفجار، کاملاً ویران نشد.

کتاب بمباران هیروشیما در ۹ فصل نوشته شده است. عنوان فصل‌ها عبارت است از: فصل ۱: ژاپن؛ فصل ۲: جنگ جهانی دوم؛ فصل ۳: پروژۀ منهتن؛ فصل ۴: لحظۀ تصمیم‌گیری؛ فصل ۵: بمباران هیروشیما؛ فصل ۶: سرگذشت بازمانده‌ها؛ فصل ۷: پایان جنگ؛ فصل ۸: عواقب ماجرا؛ فصل ۹: موزۀ صلح. در این کتاب مصور، خواننده با جزئیات شگفت از این واقعۀ متعلق به جنگ جهانی دوم آشنا می‌شود.

خواندن کتاب بمباران هیروشیما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان و نوجوان دوستدار دانستنی‌ها و سرگذشت‌نامه‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۲۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
۱۶,۰۰۰
۵۰%
تومان