دانلود و خرید کتاب هندسه شکنه ای نایجل لموار ترجمه مجتبی سلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هندسه شکنه ای اثر نایجل لموار

کتاب هندسه شکنه ای

معرفی کتاب هندسه شکنه ای

کتاب «هندسه شکنه ای» نوشـتۀ نایجل لموار و ویل رود و ترجمۀ مجتبی سلطانی است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب هندسه شکنه ای

انتشارات شیرازه کتاب ما باهدف تألیف، ترجمه، گردآوری و چاپ و انتشار کتاب‌هایی مختلف فرهنگی، تاریخی، اجتماعی شروع به فعالیت کرد. یکی از این مجموعه‌ها قدم اول است. کتاب‌های متعددی در این مجموعه با موضوعات علمی به چاپ رسیده است که به تشریح یک مبحث علمی یا زندگی و فعالیت‌های یکی از فیلسوفان، دانشمندان و بزرگان تاریخ اختصاص دارد. از جمله «نشانه‌شناسی»، «فلسفه»، موسیقی کلاسیک، «نیوتن و فیزیک کلاسیک»، «رمانتیسم»، «ژنتیک»، «زمان»، «نسبیت»، «اگزیستانسیالیسم»، «هایدگر»، «برشت»، «پیکاسو»، «یونگ» و «بودا».

افلاطون در پی تبیین طبیعت با پنج شکل فضایی منتظم بود. کلپر و نیوتن، دوایر افلاطونی را به بیضی بدل کردند و علم جدید، اشکال افلاطونی را به شکل ذرات و امواج در نظر گرفت و منحنی‌های کپلر و نیوتن را به احتمالات مربوط به آن‌ها تعمیم داد. حالا ۲۰۰۰ سال بعد از افلاطون و ۳۰۰ سال پس از زمان نیوتن، بنوا مندلبرو به کشفی مهم دست پیدا کرده است؛ جهان هموار نیست و جهان واقعی از لبه‌های تز ساخته شده است.

هندسۀ شکنه‌ای یا فراکتال شکل گسترش‌یافتۀ هندسۀ سنتی است و بر خلاف اشکال ایدئال هندسه اقلیدسی، اشکال ناهموار اما واقعی طبیعت را منعکس می‌کند و آن‌ را غنا می‌بخشد. هندسۀ شکنه‌ای به کمک کامپیوترها قادر هستند الگوی دقیقی از ساختارهای فیزیکی از صدف‌ها گرفته تا کهکشان‌ها فراهم کند. کتاب هندسۀ شکنه‌ای ابتدا سیر تاریخی پیشرفت این شاخه از ریاضیات را بررسی می‌کند و توان آن را در دنیای طبیعی می‌سنجد سپس کاربرد آن در علم و تکنولوژی و نتایج حاصل از این کشف را تشریح می‌کند. کتاب هندسۀ شکنه‌ای راهنمایی مناسب برای فراگیری این علم و ابتدای راه شناخت این زبان جدید ریاضی است. این کتاب مصور با تصاویر جالبی که دارد، نظر خوانندگان را جلب و فهم مطالب را آسان‌تر کرده است.

خواندن کتاب هندسه شکنه ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علم ریاضیات پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هندسه شکنه ای

«نخستین کسی که دریافت سیارات در مدارهای بیضوی حرکت می‌کنند و نه در مدارهای دایره‌ای، یوهان کپلر (۱۶۳۰-۱۵۷۱) بود. ادموند هالی (۱۷۴۲-۱۶۵۶) حدس زد که می‌توان مدارهای بیضوی را با استفاده از قانون مجذور فاصله توضیح داد.

سر ایزاک نیوتن (۱۷۲۷-۱۶۴۲) برای حل مسئلۀ پیچیدۀ پرتابه‌ها و سیارات و رسیدن به نظریۀ معروف جاذبۀ عمومی روش استدلالی تازه‌ای بر اساس کمیت‌های کوچک ناپدید شونده، یا بی‌نهایت کوچک‌ها یافت. حسابان به‌وسیلهٔ نیوتن و گوتفرید ویلهلم لایبنیتز ( ۱۷۱۶-۱۶۴۲ ) به طور هم‌زمان ابداع شد. لایبنیتز جامع‌ترین صورت‌بندی از حسابان را ابداع کرد که شامل همان نشانه‌هایی است که امروزه به کار برده می‌شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

حجم

۴۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان