دانلود و خرید کتاب سرزمین مامورهای مخفی؛ داستان‌هایی از پشت دیوار برلین آنا فاندر ترجمه نرگس حسن‌لی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرزمین مامورهای مخفی؛ داستان‌هایی از پشت دیوار برلین اثر آنا فاندر

کتاب سرزمین مامورهای مخفی؛ داستان‌هایی از پشت دیوار برلین

معرفی کتاب سرزمین مامورهای مخفی؛ داستان‌هایی از پشت دیوار برلین

سرزمین مامورهای مخفی؛ داستان‌هایی از پشت دیوار برلین روایت‌هایی واقعی از آلمان شرقی به قلم آنا فاندر، نویسنده استرالیایی و برنده جایزه ادبی ساموئل جانسون ۲۰۰۷ است. او در سال ۲۰۱۱ به عنوان مدیر بخش ادبیات انجمن هنر استرالیا به کار پرداخت و در سال ۲۰۱۲جایزه مایز فرانکلین را نیز از آن خود کرد.


درباره کتاب سرزمین مامورهای مخفی

حوادث این کتاب مربوط به آلمان شرقی تحت حاکمیت کمونیست‌ها است. فاندر در این کتاب از اشتازی می‌گوید، ارتش داخلی یا سازمانی اطلاعاتی که تحت نظر دولت کار می‌کرد و وظیفه‌اش کشف اسرار شخصی و زندگی خصوصی مردم بود. در واقع وظیفه‌اش دانستن همه چیز راجع به همه کس بود. با استفاده از هر ابزاری که لازم باشد پی می‌برد که میهمانان شما چه کسانی هستند، به چه کسانی تلفن می‌کنید، با چه کسانی رفت و آمد و مراوده دارید.

نوعی بوروکراسی در این سازمان حاکم بود که در تمام نقاط جامعه آلمان شرقی پخش شده بود. آشکارا یا مخفیانه یک نفر در هر محله، مدرسه، اداره یا کارخانه یا مجتمع مسکونی وجود داشت که گزارش زندگی مردم را به اشتازی می‌داد.

فاندر در این کتاب از زندگی‌هایی می‌گوید که در این حکومت از هم گسیخت، هنرمندان و نویسندگانی که سرکوب شدند، کسانی که به حق و حقوق خود نرسیدند، آنها که می‌خواستند از دیوار برلین بگذرند اما نتوانستند و ماموران مخفی‌ای که با ایمان به حکومت کمونیستی در پشت دیوار برلین به گسترش اندیشه‌های کمونیسم کمک کردند. او در این کتاب روایتگر زندگی مردمان عادی و زخم‌خورده آلمان شرقی است. 

خواندن کتاب سرزمین مامورهای مخفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

 اگر به تاریخ جهان و خواندن روایات مستند تاریخی علاقه دارید، از خواندن سرزمین مامورهای مخفی و حکایاتش از پشت دیوار برلین لذت خواهید برد.


جملاتی از کتاب سرزمین مامورهای مخفی

خانم پاول و همسرش پنج‌ماه در هوهنشونهاوزن زندانی بودند و بعد به همراه سه دانشجو برای محاکمه به روستاک در دریای بالتیک منتقل شدند. خانم پاول فکر می‌کند این کار به این خاطر بود که رسانه‌های غربی از مخمصه‌ی تورستن در یک طرف دیوار و والدینش در آن سوی دیگر خبر داشتند. بنابراین مقامات می‌خواستند مطمئن شوند هیچ بختی برای درز اخبار وجود ندارد.

زن و شوهر هرگز اتهاماتی را که به آن‌ها وارد شده بود را نفهمیدند و هیئت داوری را ندیدند. وکالت دکتر ووگل به آن‌ها پیشنهاد شده بود که روابط نزدیکی با دولت داشت و به خاطر مذاکرات مبادله‌ی افراد میان شرق و غرب مشهور شده بود. اما آن‌ها به این شرایط هم اطمینان نداشتند و پیشنهاد را رد کردند و بر استخدام وکیل خانوادگی خود پافشاری کردند. هرچند او نتوانست کار چندانی از پیش ببرد چون تنها پنج‌دقیقه پیش از شروع محاکمه از اتهامات موکلان خود خبردار شد.

دادستان این چنین گفت:

«روردانز، زیگرید. متهم به تحریک یا دست‌کم کمک و معاونت در تحریک شهروندان جمهوری دموکراتیک آلمان به خروج غیرقانونی از کشور...

نظرات کاربران

✿Farzaneh✿
۱۳۹۸/۰۶/۲۹

سرزمین مامورهای مخفی، درباره آلمانِ بعد از جنگ جهانی دوم و شکست نازی هاست.در این زمان بخش شرقی آلمان که تحت حاکمیت نیروهای کمونیسم روس قرار داشت، به مدت ۲۸ سال با دیواری از تمامی جهان جداشد. ابتدا هدف ساخت دیوار

- بیشتر
فرهاد
۱۳۹۷/۰۶/۲۹

این کتاب وامثال این کتاب نشون میده وقتی به جای انسانیت ، شخص ویا ایدئولوژی مقدس باشد چه بر سر کشور میاید به امید آزادی انسانها از خرافات و شخص پرستی

Farid
۱۳۹۷/۱۰/۱۳

کتاب جالبیه. مسائل جالبی در مورد اون زمان و چیزهایی تا حالا در مورد اتحاد دو المان نمیدونستم داشت قوی ترین حسی که موقع خوندن این کتاب داشتم این بود که چقدر شبیه کشور ماس. از این لحاظ که مردم هیچ

- بیشتر
Dentist
۱۳۹۶/۱۰/۱۱

این کتاب به طور مستند وقایعی رو شرح میده که در زمان حکومت دولت جمهوری دموکراتیک آلمان در برلین شرقی رخ میداده، زمانی که دیوار بزرگی آلمان رو به دو بخش شرقی و غربی تقسیم میکرده. اشتازی نام سازمانیه که

- بیشتر
رضا
۱۴۰۰/۱۰/۱۹

کتاب یک شب فاصله تو انتشارات پرتقال هم درباره دیوار برلینه. خیلی کتاب خوبیه. اصلا نمیشه ازش چشم برداشت

Travis
۱۳۹۹/۰۲/۲۶

کتابی مستند که به صورت روان و داستانی نگاشته شده و حقایقی تاریخی درباره زندگی در آلمان شرقی و زیر نظر سرویس اطلاعاتی مخوف آن موسوم به اشتازی را به تصویر می‌کشد. متن و روایت وقایع خسته کننده نیست و

- بیشتر
Artemis
۱۳۹۷/۰۲/۲۸

یک کتاب خیلی خوب که میتونه خواننده رو با شرایطی که توی آلمان شرقی بر مردم حاکم بوده آشنا کنه همیشه دوست داشتم درباره آلمان شرقی اطلاعاتی داشته باشم که این کتاب خیلی خوب تونست عطش منو برای دونستن این موضوع

- بیشتر
yazdaan
۱۴۰۰/۰۸/۱۸

کتاب جالبی است ، اطلاعات بسیاری به شما در رابطه با زندگی مردم آلمان دموکراتیک و سیستم اطلاعاتی مخوف آن(اشتازی) میدهد. کتاب حالت رمان گونه و داستانی دارد و با اینکه موضوع سیاسی است اما برای افراد مبتدی و آماتور

- بیشتر
امین
۱۳۹۶/۰۹/۲۴

عالی بود. نگاهی به آلمان شرقی و دیوار برلین از نگاه قربانیان دیوار و سازندگان دیوار. با حداقلِ قضاوت‌های راوی. و متنی را توصیف‌های ظریف و دلنشین که خواننده رو خسته نمیکنه. و صدالبته ترجمه خوب. تشکر از طاقچه.

ستاره
۱۳۹۶/۰۹/۰۶

خیلی خوشم اومد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۳)
حافظه، مثل خیلی چیزهای دیگر، غیرقابل اطمینان است. نه تنها به خاطر چیزهایی که پنهان می‌کند و تغییر می‌دهد بلکه به خاطر آن‌چه فاش می‌کند.
Travis
در این سرزمین من خودم را از سکوت بیمار کرده‌ام
Black Sky
به تازگی پژوهش‌ها نشان داده است که افراد افسرده دیدگاه دقیق‌تری نسبت به واقعیت دارند، هرچند این دقت پشیزی نمی‌ارزد چون افسرده‌کننده است و افراد افسرده عمر کوتاه‌تری دارند. خوش‌بینان و افراد باایمان در زندگی غیرواقعی خود خوشحال‌تر و سالم‌ترند.
yazdaan
تو جمهوری دموکراتیک یه زن می‌تونست تنها تو شب بیرون بره! می‌تونستیم در آپارتمانتون رو باز بذاریم!» فکر می‌کنم ضرورتی هم نداشته، آن‌ها به هر حال می‌توانستند داخل خانه‌ها را ببینند. «این سرمایه‌داری پیش از هر چیزی استثماره!
جواد
در این سرزمین من خودم را از سکوت بیمار کرده‌ام در این سرزمین پرسه زده‌ام و گم شده‌ام در این سرزمین زانو زدم تا ببینم به چه چیزی تبدیل می‌شوم. در این سرزمین خودم را محکم گرفته‌ام تا فریاد نزنم. ... اما فریاد کشیدم، چنان بلند که این سرزمین هم بر سرم فریاد کشید به همان ترسناکی که خانه‌هایش را می‌سازد. در این سرزمین من در خاک کاشته شده‌ام فقط سرم مانده، سرکشانه، بیرون از خاک اما روزی آن هم دفن می‌شود تا عاقبت من را جزئی از این سرزمین کند.
Travis
«بعضی شهرها که می‌رفتیم، تو خیابون اصلی‌ش ساختمونا رو تا نصفه رنگ کرده بودن! بالاش بتن خاکستری لخت بود.» طوری به من نگاه می‌کند که انگار معمایی مطرح کرده است و البته این کار را هم کرده است. «به این خاطر که وقتی هونکر برای بازدید می‌اومد، از صندلی عقب لیموزین فقط تا اون ارتفاع رو می‌دید. اونا رنگ کافی نداشتن که همه‌ی ساختمون رو رنگ کنن!»
erfan
میریام غمگین است. صدایش عصبی است و من نمی‌توانم به صورتش نگاه کنم. شاید آن‌ها با کتک زدن چیزی از او گرفتند که نتوانست پس بگیرد.
alireza
نمی‌فهمم این تهدید است یا تفاخر. همان‌چیزی است که به آن دک‌وپوز برلینی می‌گویند. طرز برخورد است، چیزی است که توی صورت آدم‌هاست.
Book
«من تقریباً خیلی زود متوجه شدم که ما از نظر اقتصادی دوام نمی‌آریم. و وقتی درگیر این پروپاگاندای مسخره‌ی موفقیت جمهوری دموکراتیک شدیم
جواد
به تازگی پژوهش‌ها نشان داده است که افراد افسرده دیدگاه دقیق‌تری نسبت به واقعیت دارند، هرچند این دقت پشیزی نمی‌ارزد چون افسرده‌کننده است و افراد افسرده عمر کوتاه‌تری دارند
رامین

حجم

۳۰۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۷۴ صفحه

حجم

۳۰۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۷۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان