دانلود و خرید کتاب تست مامان راب فیتزپاتریک ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تست مامان اثر راب فیتزپاتریک

کتاب تست مامان

معرفی کتاب تست مامان

راب فیتز پاتریک در کتاب تست مامان به ما یاد می‌دهد که چگونه بهترین جواب را به مشتریان بدهیم و با خواندن این کتاب متوجه‌ی اشتباهاتمان شده و آنها را تکرار نکنیم.

درباره کتاب تست مامان

کتاب تست مامان سرشار است از سوال‌هایی مانند: از کجا مشتری‌های ثابت پیدا کنیم؟ چگونه سوال طرح کنیم؟ و در جلسات طرح سوال چگونه رفتار کنیم؟ اگر فردی هستید که به کسب و کار شخصی و راه‌اندازی آن توسط خودتان علاقه دارید این کتاب برایتان صندوق گنج است. راب فیتز پاتریک در این کتاب به شما آموزش می‌دهد که چگونه اطلاعات زیادی را از مشتری فهمیده و بهترین نتیجه را بگیرید. یکی از سخت‌ترین کار‌ها روبه‌رو شدن با مشتری و پرسیدن سوالات درست است. تا به حال فکر کرده‌اید چرا بیشتر کالا‌ها که براساس نظرسنجی تولید می‌شوند، فروش کمتری دارند؟ مگر برای رفع نیاز مشتری نبوده؟ منشا همگی این مشکلات از سوالات اشتباهی است که از مشتریان می‌پرسیم. البته جای نگرانی نیست، کاملا طبیعی است و همگی ما در شروع چنین اشتباهاتی را مرتکب شده‌ایم، اما متاسفانه گاهی اوقات افراد همان اشتباهات را تکرار و تغییری در سوالات نمی‌دهند. در آخر و به صورت خلاصه‌وار نویسنده‌ی این کتاب بر روی روش سوال کردن شما حساس است و معتقد است درست سوال کردن احترام به حقوق و نظر مشتری است و بحث و گفتگو با مشتری هدف اصلی کتاب تست مامان است.

علت انتخاب اسم تست مامان برای این کتاب این است که اگر شما از مامان خود درباره‌ی ایده‌ای که دارید سوال کنید، (چون مامان‌تان شما را دوست دارد) حتما جواب می‌دهد که چقدر ایده خوبی داری، چقدر تو خلاقی، چقدر باهوشی و… و یا در بدترین حالت ممکن شما را ناامید نمی‌کند. در واقع اگر از مامان خود در مورده ایده‌ای که دارید سوال بپرسید بیشتر از همه به‌تان دروغ می‌گوید و دلیل این کار هم این است که مامان‌تان شما را دوست دارد!

اما راب فیتز پاتریک نویسنده کتاب تست مامان اعتقاد دارد که اگر شما سوال‌های درستی بپرسید، هیچ دروغی هم نمی‌شنوید. و در کل اعتقاد دارد که این سوال اصلا سوال درست و مناسبی نیست و هر کسی را تشویق می‌کند که تا حدی در جواب‌ش دروغ بگوید!

کتاب تست مامان مجموعه‌ای از قوانین ساده برای مطرح کردن سوالات اساسی و خوب است، قوانینی که با پیروی از آن‌ها وقتی حتی از مامان خود هم سوال می‌کنید جواب‌های فوق‌العاده و صادقانه‌ای را دریافت کنید، مشتری که جای خود را دارد.

چرا باید کتاب تست مامان را مطالعه کنیم؟

کتاب تست مامان اثر راب فیتز پاتریک به ما کمک می‌کند تا ارتباط بهتر و عمیق‌تری با مشتری برقرار کنیم و کارمان را رونق ببخشیم.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر جزو افرادی هستید که علاقه به خواندن کتاب‌های توسعه مشتری و موفقیت در کار دارید، فروشنده یا صاحب کسب و کاری هستید و قصد شروع استارتاپی دارید، یا به دنبال جذب سرمایه هستید، قطعا تست مامان کتاب مناسبی برای شما است و آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره راب فیتز پاتریک

راب فیتز پاتریک حدود ده سال است که در حوزه‌ی فناوری به عنوان یک کارآفرین فعالیت می‌کند. قبل از اینکه محصولی را با تعهد کامل تولید کند، اغلب بر داشتن اطلاعات کامل و درست از مشتری اطمینان پیدا می‌کند. او در استارتاپ اولش مجبور به روبه‌رو شدن با مسائل سخت کسب و کاری شد و متوجه شد راه‌اندازی کار خود آنطور که در کتاب‌ها می‌گویند هم راحت نیست. او سرمایه‌های خود را از سرمایه‌گذاران برتر در انگلیس و آمریکا به دست آورد. کسب و کار‌های سودآوری را بدون سرمایه‌ی خارجی راه‌اندازی کرده و در این سال‌های اخیر با هزاران کارآفرین و سرمایه‌گذار ملاقات کرده و به آن‌ها درس‌هایی آموخته که برای یاد گرفتن این درس‌ها از روش تجربه باید زمان زیادی را صرف می‌کردند.

فهرست کتاب تست مامان

1. تست مامان 2. اجتناب از اطلاعات بد 3. پرسیدن سوال‌های مهم 4. ساده کردن موضوعات 5. تعهد و پیشرفت 6. پیدا کردن مشتری 7. چگونگی انتخاب مشتری‌ها 8. پیشبرد و برنامه‌ریزی کار 9. جمع‌بندی و راهنمایی

تکه هایی از کتاب تست مامان

اکثر مردم معتقد هستند که نباید خوب بودن یا نبودن ایده‌هایتان را از مامان خود بپرسید. در این نظریه نکتۀ بسیار مهم و ظریفی قرار دارد که خیلی از مردم نمی‌دانند و این نکته آن است که شما هیچ وقت در مورد خوب بودن یا نبودن ایدۀ خود از کسی سؤال کنید. اگر این سؤال را از مامان خود بپرسید (به دلیل اینکه خیلی شما را دوست دارد) بیشترین دروغ را به شما می‌گوید تا دلتان را نشکند. اما در کل این سؤال، سؤال درستی نیست زیرا در پاسخگویی، هر کسی را ترغیب می‌کند که در پاسخگویی به شما صادق نباشد.

نظرات کاربران

Ali Hashemian
۱۳۹۶/۰۸/۰۸

این کتاب با هماهنگی نویسنده ترجمه شده؟ چون یادمه که یه نسخه دیگه از این کتاب با سرپرستی آرش میلانی ترجمه شده بود که تایید نویسنده رو هم داشت و توی سایت اصلی کتاب هم معرفی شده بود

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۹/۱۴

اگر اولین بار است که اسم این کتاب را می‌شنوید، احتمالا مثل من برای‌تان سؤال پیش بیاید که «تست مامان» یعنی چه؟ اصلا چرا نویسنده چنین اسم عجیبی برای کتابش انتخاب کرده‌است؟ راب فیتز پاتریک، همان ابتدای کتاب، به این

- بیشتر
amir_masumi
۱۴۰۰/۰۳/۰۷

درباره این کتاب یاد این داستان میوفتم. هنری فورد، پس از فروختن صدها هزار اتومبیل در آمریکا، در جواب سؤال فردی که از او علت وارد شدنش به عرصه‌ی اتومبیل سازی را پرسید گفت: «اگر از مردم می‌پرسیدم که چه چیزی می‌خواهند،

- بیشتر
Meisam
۱۳۹۷/۰۶/۱۴

سلام کتاب خوب و کاربردی بود. مخصوصا برای کسانیکه ایده ای دارند یا بدنبال توسعه هستند مفیده. جهت کلی کتاب نوع ارتباط گیری و تحقیق با مشتریان بالقوه است و بیان عادتهای اشتباه خیلی از کارافرینان در این حوزه.

mehran8
۱۳۹۸/۰۸/۰۳

کتاب به شدت مشکلات نگارشی و املایی داره

پویا
۱۳۹۷/۰۳/۱۶

کتابی بسیار عالی، مخصوصا برای مدیران محصول و کسانی که ایده ای دارند و دنبال اعتبارسنجی ایده هاشون هستند...

کاربر ۱۵۲۳۵۷۹
۱۳۹۹/۰۱/۰۲

چند تا نکته ی کلیدی خوب داشت.ولی به اندازه ی تعریف و مقدمه اش کارایی نداشت برای من.

MAHDI
۱۳۹۸/۰۶/۰۸

عااااالی. چقدر دقیق و روان ترجمه شده بود.لذت بردم.

tabassom
۱۴۰۱/۰۵/۱۵

ترجمه مهسا ریاحی رو بیشتر دوست داشتم درباره کتاب هم واقعا فوق العادست

RasoulFaCh
۱۴۰۱/۰۴/۳۱

خیلی کتاب خوبیه اما این ترجمه فاجعه است. توی متن ترجمه کتاب مثلا «سی هزار تومن» یا «عمه ریحانه» یا «کوفته تبریزی» اورده شده. خب این چه جنایتیه؟ تصور مترجم محترم این بود که ما درکی از دلار نداریم؟ یا

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۷)
برای این منظور سه قانون ساده وجود دارد که ما به آنها «تست مامان» می‌گوییم: ۱- در گفتگوها به جای صحبت در مورد ایدۀ خود، در مورد زندگی افراد صحبت کنید. ۲- به جای طرح سئوالات کلی و نظر و عملکرد احتمالی آنها در آینده، در مورد عملکرد گذشتۀ آنها سئوال کنید. ۳- بیشتر شنونده باشید. چرا اسم این قانون سه‌گانه را تست مامان گذاشته‌ایم؟ زیرا حتی مامان‌ها هم با آن همه دل‌رحمی نمی‌توانند در مقابل این قوانین پاسخ‌هایی غیرواقعی ارایه دهند.
Mohsen7080
رمز موفقیت یک استارت‌آپ موفق آن است که روی یک ایده تمرکز کرده و آن را اجرا و پیاده‌سازی کند. نه اینکه با هر ایده‌ای که به وی پیشنهاد شود مسیر حرکت خود را تغییر دهد.
meysamboka
سه قانون ساده وجود دارد که ما به آنها «تست مامان» می‌گوییم: ۱- در گفتگوها به جای صحبت در مورد ایدۀ خود، در مورد زندگی افراد صحبت کنید. ۲- به جای طرح سئوالات کلی و نظر و عملکرد احتمالی آنها در آینده، در مورد عملکرد گذشتۀ آنها سئوال کنید. ۳- بیشتر شنونده باشید.
سعید رستگار
درس گرفتن از مشتری را می‌توان به کاوش باستان‌شناسان برای پیدا کردن گنج‌های باستان شناسان تشبیه کرد. باستان شناسان هر چه بیشتر کند و کاو در خاک می‌کنند یک قدم به گنج‌ها نزدیک می‌شوند ولی باید در این راه بسیار احتیاط کنند زیرا در صورتی‌که از ابزار ناکارآمد استفاده کنند ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به گنج‌هایی که در آن زیر به انتظار ما هستند برسانند.
Mohsen7080
ابتدا روش طرح سئوالات درست را یاد بگیریم. این واقعیتی است که سئوالات اشتباه به مسیرهای اشتباه منجر می‌شود.
radmehr
برای این منظور سه قانون ساده وجود دارد که ما به آنها «تست مامان» می‌گوییم: ۱- در گفتگوها به جای صحبت در مورد ایدۀ خود، در مورد زندگی افراد صحبت کنید. ۲- به جای طرح سئوالات کلی و نظر و عملکرد احتمالی آنها در آینده، در مورد عملکرد گذشتۀ آنها سئوال کنید. ۳- بیشتر شنونده باشید.
Nastaranbz1390
فهمیدن دلایل شکست‌ها، اطلاعات ذی‌قیمتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس سریع به دنبال این دلایل باشید.
Mohsen
اکثر مردم و کارشناسان می‌دانند چه مشکلاتی وجود دارد ولی نمی‌دانند که چگونه این مشکلات را حل کنند.
Amir Ganjkhani
رمز موفقیت یک استارت‌آپ موفق آن است که روی یک ایده تمرکز کرده و آن را اجرا و پیاده‌سازی کند. نه اینکه با هر ایده‌ای که به وی پیشنهاد شود مسیر حرکت خود را تغییر دهد.
Mohsen
برای این منظور سه قانون ساده وجود دارد که ما به آنها «تست مامان» می‌گوییم: ۱- در گفتگوها به جای صحبت در مورد ایدۀ خود، در مورد زندگی افراد صحبت کنید. ۲- به جای طرح سئوالات کلی و نظر و عملکرد احتمالی آنها در آینده، در مورد عملکرد گذشتۀ آنها سئوال کنید. ۳- بیشتر شنونده باشید.
Mohsen

حجم

۲۱۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۲۱۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان