دانلود و خرید کتاب مقدس و نامقدس (تقدس‌زدایی از عالم و دنیای قشنگ نو) اسماعیل شفیعی سروستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدس و نامقدس (تقدس‌زدایی از عالم و دنیای قشنگ نو) اثر اسماعیل شفیعی سروستانی

کتاب مقدس و نامقدس (تقدس‌زدایی از عالم و دنیای قشنگ نو)

معرفی کتاب مقدس و نامقدس (تقدس‌زدایی از عالم و دنیای قشنگ نو)

«مقدس و نامقدس (تقدس‌زدایی از عالم و دنیای قشنگ نو» اثر اسماعیل شفیعی سروستانی (-۱۳۳۷) درباره‌ی مسائلی در زندگی ما انسان‌ها سخن می‌گوید که بی‌توجه از کنار آنها رد می‌شویم در حالی که در زندگی ما نقش مهمی بازی می‌کنند و حتی در سرنوشت ما مؤثرند. مقدساتی همچون کتاب‌های مقدس و الهی، خانه‌های مقدس، مکان‌های مقدس و افراد مقدسی که در زندگی مدرن و مادی، جزو امور روزمره‌ی ما است و بدین ترتیب، نه تنها اثرش را در حیات ما از دست داده‌است، بلکه ما را به ورطه‌ای مبتلا می‌کند که ارزش‌های الهی را زیر پا گذاشته و منتظر عقوبتش بمانیم.... اسماعیل شفیعی سروستانی در این کتاب به روشنی انواع مقدسات را نام برده و دلیل مقدس بودنش را توضیح داده و آنگاه به زیبایی تحلیل کرده‌است که چرا این مقدّسات در زندگی ما روزمره و عادی شده‌است و در نهایت اثرات این تغییر حالت را برمی‌شمرد. «مقدس و نامقدس» از کتاب‌هایی است که درباره‌ی مهم‌ترین نقاط مغفول‌مانده در حوزه نظری و عملی انسان‌ها سخن می‌گوید: نکاتی که در لایه‌های زیرین حیات این دنیایی، مانده و تغییر و تحول صورت‌های مادی، قادر به بی‌اثر یا کم اثر ساختن نقش‌آفرینی آنها در حیات فردی و اجتماعی فرزندان آدمی نمی‌باشد. همه ما عادت کرده‌ایم که به سادگی از کنار کنش‌ها و واکنش‌های کوچک پیرامون خود در مناسبات و معاملات فردی و اجتماعی و حتی سیاسی بگذریم و گاه هر عمل را حقیر، بی‌اثر و بی‌ارتباط با سایر حوادث تعریف می‌کنیم. در حالی‌که در واقع، چنین نیست. نظریه آشوب که امروزه، در «فیزیک کوآنتوم» مورد بررسی قرار می‌گیرد، با استفاده از استدلال‌های ریاضی توضیح می‌دهد که از کنار هیچ عملی، حتی بال زدن یک پروانه کوچک در این سوی زمین، نمی‌توان گذشت؛ زیرا زنجیره‌ای از رخداد‌ها، سرانجام، بروز طوفانی وحشتناک در دیگر سوی زمین را سبب می‌شوند؛ حتی اگر نخواهیم باورشان کنیم. واقعة نهایی، برآیند نهایی زنجیره وقایع ریز و درشتی است که در طول زمان شکل گرفته و از معرض دید ما پنهان مانده‌اند.
پرسش از غرب
اسماعیل شفیعی سروستانی
ولنگاری فرهنگی
اسماعیل شفیعی سروستانی
زنجیرهای نامرئی (بحران فراگیر در شرق اسلامی و جهان تک‌حکومتی)
اسماعیل شفیعی سروستانی
ولایت فقیه در کلام سیاسی شیعه
غلامرضا بهروزی لک
نقش روشنفکری
اسماعیل شفیعی سروستانی
سرزمین‌های درگیر در واقعه‌ی شریف ظهور (جلد اول)
اسماعیل شفیعی سروستانی
تفکر، فرهنگ و ادب، تمدن
اسماعیل شفیعی سروستانی
خدای انسان‌گونه
احسان اله اشتهاردیان
اخلاق یهودی و تمدن غربی
سیدمحمد باقر رکنی
درآمدی بر نقد مبادی علوم جدید
اسماعیل شفیعی سروستانی
دانشستان؛ سرزمین‌های درگیر در واقعه شریف ظهور (جلد دوم)
اسماعیل شفیعی سروستانی
پروژه‌ی مسیح یهودی و نظم نوین ماسونی
نصیر صاحب‌خلق
موقعیت آخرالزمانی شیعیان و چهار خط استراتژیک
اسماعیل شفیعی سروستانی
اتوپیا، دستوپیا و دولت کریمه مهدوی
اسماعیل شفیعی سروستانی
معرفت امام
اسماعیل شفیعی سروستانی
التهاب جهانی و موقعیت شیعیان
اسماعیل شفیعی سروستانی
مسیح یهودی و فرجام جهان
رضا هلال
استراتژی انتظار
اسماعیل شفیعی سروستانی

نظرات کاربران

F313
۱۳۹۷/۰۵/۲۹

موضوعات جالبی داشت اما متنش جوری بود که خیلی جذبم نمیکرد واسه خوندن...

mahdi.ch73
۱۳۹۶/۰۸/۱۸

این کتاب عالیه

sghfi
۱۳۹۶/۰۸/۱۶

مباحث موجود در کتاب راهنمای بسیار خوبی برای درک معنا و مفهوم حقیقی قداست و تقدس است. بیان شیوای نویسنده، خواننده را در فهم مطالب موجود در کتاب بسیار یاری می کند. استاد شفیعی در این کتاب نیز حق مطلب

- بیشتر
a.khanali
۱۳۹۶/۰۸/۱۷

خیلی خوب است. حتما مطالب تازه و نگاه نویی را خواهید خواند..

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۴)
زین‌العابدین علیه السلام فرمودند: «گناهانی که نعمت را تغییر می‌دهند، عبارتند از: ظلم و تعدّی بر مردم، ترک عمل خیری که به آن عادت شده، ترک امر به نیکی‌ها، کفران نعمت و ترک شکر.
F313
اعمالی که آثار آنها، پس از مرگ نیز می‌مانند و گاه توسعه می‌یابند و آثار مثبت و منفی خود را باز می‌کنند، اعمال ماتأخّرند.
F313
در روزهای مقدّس، ارتباط با عوالم قدسی، سریع و سهل اتّفاق می‌افتد. گویا این زمان‌ها، همچون اماکن مقدّس، قطعه‌ای از زمان باقی و سرمدی هستند و از همین‌رو، همراه خود برکات ویژه‌ای دارند. راز به اجابت رسیدن سریع دعا در این ایّام و مبارکی آنها نیز به همین «نسبت» قدسی برمی‌گردد؛ به همان‌سان که در اماکن قدسی، همچون «کربلا» و در زیر قبّة مضجع شریف اباعبداللهعلیه السلام، دعا سریع و سهل به اجابت می‌رسد.
F313
گناهانی که موجب نزول انتقام و خشم الهی است: نافرمانی کردن شخص عارف است؛ یعنی با آنکه شناخت دارد، سر به طغیان برداشته و بر مردم، گردن فرازی کند و بعضی از آنان را مورد استهزاء و نیشخند قرار دهد.
F313
شش خصلت است که به مؤمن بعد از مرگ، نفع می‌رساند: ۱. فرزند صالحی که برای او استغفار می‌کند؛ ۲. «قرآن» (یا کتابی) که خوانده است؛ ۳. چاه آبی که حفر کرده باشد؛ ۴. درختی که آن را نشانده است؛ ۵. آب جاری‌ای که برای مردم قرار داده و ۶. سنّت حسنه‌ای که برقرار کرده باشد.»
F313
«کلُّ مَنْ عَلَیها فانٍ
F313
«در روز جمعه به درگاه خدا تضرّع و بسیار دعا کنید و از خداوند، طلب بخشش و رحمت نمایید. خداوند در این روز، دعای هر مؤمنی را اجابت می‌کند.»
F313
اوست که آسمان‌ها و زمین را به حق آفرید و آن روز که (به هر چیز) می‌گوید: «موجود باش!» موجود می‌شود. سخن او، حق است و در آن روز که در «صور» دمیده می‌شود، حکومت مخصوص اوست. از پنهان و آشکار باخبر است و اوست حکیم و آگاه.
F313
هرکه از روی ستم، یک درهم از مال یتیم را به ناحق بخورد، خداوند او را در آتش جاودان خواهد ساخت
F313
کمتر روزی را می‌توان یافت که رسانه‌ها، خبری از اختلاس، ارتشاء و تصرّف عدوانی مراتع و مزارع توسط دزدان بی‌نقاب و کلاه منتشر نکنند
F313

حجم

۲۶۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲۶۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان