دانلود و خرید کتاب آخرین سرباز کربلا حسین سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آخرین سرباز کربلا اثر حسین سلیمانی

کتاب آخرین سرباز کربلا

امتیاز:
۱.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آخرین سرباز کربلا

کتاب آخرین سرباز کربلا نوشتهٔ حسین سلیمانی است. انتشارات جمکران این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ حضرت علی اصغر (ع) است.

درباره کتاب آخرین سرباز کربلا

کتاب آخرین سرباز کربلا در بیش از ۱۰ بخش جداگانه نوشته شده است که هر یک از بخش‌ها نیز عنوانی به‌خصوص دارند؛ برای نمونه می‌توان به عنوان‌های «او در شهر هزاران زیبایی ها و خاطره ها چشم به جهان گشود»، «طفلی را میبینی که بیش از چند ماه از عمرش نمی گذرد»، «مادر این طفل فردا روز عاشورا چه خواهد کرد؟»، «سرانجام کاروان در دوّم محرّم به سرزمین نینوا رسید» و «دیگر صدای رقص شمشیرهای سپاه توحید به گوش نمیرسد!» اشاره کرد.

کتاب حاضر روایتی است از برخی وقایع روز عاشورا در کربلا که پیرامون زندگی و درگذشت حضرت علی اصغر (ع) نوشته شده است، اما واقعهٔ کربلا کدام است و علی اصغر کیست؟

واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با ۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم‌تعداد «حسین بن علی»، نوهٔ پیامبر اسلام و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد. دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین بن علی با او بود. در مقابل حسین بن علی حکومت و زمام‌داری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی» و «معاویه بن ابی‌سفیان» بود و به‌شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی به‌سوی مسیری دیگر قیام کرد.

این واقعه سرشار از حاشیه‌ها و خرده‌روایت‌هایی دردناک است که طی قرن‌ها به شیوه‌های گوناگون روایت و بازتعریف شده است. از این واقعه بارها و بارها برای تولید آثار ادبی (داستان، رمان و شعر)، نمایشی (فیلم سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، نمایش و تئاتر)، موسیقی و و هنرهای تجسمی در ایران و کشورهای دیگر برداشت و اقتباس شده است.

«عبدالله بن حسین بن علی» معروف به «علی اصغر» خردسال‌ترین کشتهٔ نبرد کربلا و کوچک‌ترین فرزند امام حسین (ع) بود. مادرش را «رباب بنت امرئ القیس» دانسته‌اند. در اینکه در هنگام کشته‌شدن، سنش چقدر بوده اختلاف است و بین ۱ روز تا ۷ سال در منابع گزارش شده است. منابع دربارهٔ شیوهٔ کشته‌شدن حضرت علی اصغر (ع) دچار اختلافند. برخی او را کشته‌شده در دامان پدرش، هنگامی که قصد بوسیدن او و وداع با او را داشت، دانسته‌اند و برخی دیگر او را کشته‌شده در هنگام درخواست آب از جانب امام حسین (ع) می‌دانند. در هر ۲ نقل، او با اصابت تیر به گلو کشته شده است. قاتل او را «حرمله بن کاهل اسدی» و در نقل‌هایی «عقبة بن بشر» دانسته‌اند. حضرت علی اصغر یکی از چند نفری است که در بین شیعیان به «باب‌الحوائج» معروف است.

خواندن کتاب آخرین سرباز کربلا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون وقایع کربلا و افرادی که مایلند درمورد حضرت علی اصغر (ع) بیشتر بدانند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب آخرین سرباز کربلا

«با اینکه علی اصغر طفلی بیش نبود امّا برای اهل بیت عصمتش به بلندی آسمان بود و به پهنای دشتهای بیکران. حسین (ع) می‌رود مثل اینکه قلب عالم را به همراه خود به میدان می‌برد. علی اصغر با روح کوچک خود که بزرگتر از تاریخ مظلومان عالَم است همچنان چشم به چهره پدر دارد. ای کاش تمام مظلومان تاریخ در روز عاشورا حاضر بودند و اوج مظلومیت حسین‌بن علی (ع) و آخرین قربانی عزیزش را مشاهده می‌کردند. مظلومیتی که تمام اهل دل، اهل زمین و حتی فرشتگان الهی را به سوگ نشاند و اینک قریب چهارده قرن است که اشکهای مستضعفان و عاشقان حق و حقیقت، آزادگان و ظلم ستیزان، همانند دانه‌های مروارید بر گونه‌های‌شان جاری است. مظلومیتی که حتی دل‌های سخت‌تر از صخرۀ بعضی از سپاه کفر و ستم پیشۀ عمر سعد را به درد آورد و فریاد اعتراض‌شان بلند شد. ای کاش ای کاش...، آری حسین بن علی (ع) به همراه آخرین یاور خود در میدان نبرد با قامتی استوار آنچنان که گویا آن حسین (ع) نیست که از اول صبح شاهد شهادت شهیدان و بر خون غلطیدن سرداران سرافراز خود و چشیدن داغ آنان را با کام دل و جان خود دیده است. او همانند یک فرماندۀ پیروز صحنه‌های نبرد ایستاده است. آری او آخرین یادگار اصحاب کساء است و سیّد جوانان اهل بهشت.»

چگونه با دیگران موثر برخورد کنیم
الیزابت کونکه
مهارت سخن گفتن در جمع
آلیسون کانلی
شناخت مغز
تیموتی ای پارکر
تقویت حافظه‌ی کوتاه‌مدت
تیموتی ای پارکر
مهارت های ارتباطی
الیزابت کونکه
کتاب مفتقر: روایت زندگی آیت‌الله شیخ محمدحسین غروی اصفهانی
حسین سلیمانی
به رنگ خدا؛ شرح رفتار «شما» و «خدا» (رهنما ۱۱۲)
حسین سلیمانی
در جست‌وجوی آرامش؛ «شرح رفتار شما با ازدواج» (رهنما ۱۱۶)
حسین سلیمانی
پرورش مغز
تریسی پکم آلووی
زیبایی و آراستگی؛ شرح رفتار «شما» با «ظاهر» (رهنما ۱۱۵)
حسین سلیمانی
تغذیه‌ی مناسب برای مغز
تیموتی ای پارکر
خانه انس؛ شرح رفتار «شما» با «خانواده» (رهنما ۱۱۷)
حسین سلیمانی
روایتی از روح؛ «شرح رفتار شما با روح» (رهنما ۱۱۳)
حسین سلیمانی
پرورش مغز دامیز
تریسی پکم آلووی
آداب گفت و گو
محسن حکیم معانی
تقویت حافظه‌ی بلندمدت
تیموتی ای پارکر
مدیریت اضطراب با مراقبه
جولی جین مارشال
ساخت ربات
گوردون مک کوم
اجتماعی کردن مغز
تیموتی ای پارکر
شفاف صحبت کنید
الیزابت کونکه
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه