دانلود و خرید کتاب از حسین (ع) تا مهدی (عج) گروه پژوهشی مؤسسه فرهنگی موعود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از حسین (ع) تا مهدی (عج) اثر گروه پژوهشی مؤسسه فرهنگی موعود

کتاب از حسین (ع) تا مهدی (عج)

معرفی کتاب از حسین (ع) تا مهدی (عج)

کتاب از حسین (ع) تا مهدی (عج) کاری از گروه پژوهشی مؤسسه فرهنگی موعود، به بیان ارتباط قیام امام حسین و حضرت مهدی(عج) پرداخته است.

درباره کتاب از حسین (ع) تا مهدی (عج)

همهٔ انبیا و ائمه و حتی خود حضرت سیدالشهدا (ع) به آیندهٔ موعود نظر داشتند و ظهور مهدی را می‌طلبیدند؛ لذا امام حسین (ع) به دنبال نتیجهٔ زودرس حرکت خود نبود و علی‌رغم نگرانی‌های اطرافیان مبنی بر شهادت ایشان و بنی‌هاشم و اسارت حرم پیامبر در کربلا، ایشان به این امور به دیدهٔ مقدمات لازمی که باید تحقق یابند تا فرایند استخلاف الهی در محور زمان و در سطح زمین انجام گردد می‌نگریستند. نقش‌آفرینان حرکت سرخ حسینی، جلوهٔ آن ظهور موعود را پیشاپیش محقق دیده و خلافت را در دست حضرت حجت می‌دیدند. به همین دلیل شاید شهادت و اسارت ظاهراً نتیجهٔ روز عاشورا بود ولی در باطن حرکت و قیام حق‌جوی‌ ایشان شکست دورویان و ستمگران تاریخ را رقم زد.

کتاب از حسین (ع) تا مهدی (عج) کتابی است روشنگر راجع به علت نهایی قیام امام حسین (ع) و قیام امام عصر (عج). در این کتاب ارتباط عمیقی را بین امام حسین (ع) و امام زمان (عج) می‌یابیم و علت قیام عاشورا و دیگر عملکردهای ائمهٔ معصوم (ع) را به اختصار درمی‌یابیم.

خواندن کتاب از حسین (ع) تا مهدی (عج) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام پژوهندگان حقیقی راه امام حسین (ع) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب از حسین (ع) تا مهدی (عج)

«عن أبی عبدالله (ع) قال: سمعته یقول: قال لی أبی محمّدبن علّی: قرأ علُّی‌بن أبی طالب (ع) «انَّا أَنْزَلْناهُ فی لَیلَةِ الْقَدْرِ» و عنده الحسن و الحسین علیهماالسلام، فقال له الحسین (ع) یا أَبَتا کأَنَّ بِها مِنْ فِیک حَلاوَةٌ؟

فقال له: یابن رسول الله و ابنی انّی أعلم فیها مالم تعلم، انّها لمّا نزلت بعث الی جدّک رسول الله فقرأها علی ثمّ ضرب علی کتفی الأیمن و قال: یا أخی و وصیی و والی اُمّتی بعدی و حرب أعدائی الی یوم یبعثون، هذه السّورة لک من بعدی، و ولدک من بعدک، انّ جبرئیل أخی من الملائکة حدّث الَّی أحداث اُمّتی فی سنّتها، و انّه لیحدّث ذلک الیک کأحداث النّبوّة، و لها نور ساطع فی قلبک و قلوب أوصیائک الی مطلع فجر القائم (ع).

راوی نقل می‌کند: از امام صادق (ع) شنیدم می‌فرمود: پدرم امام محمّدباقر (ع) برایم نقل فرمود: که امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) در حالی‌که امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در محضر مبارک او بودند سوره مبارکه قدر را قرائت فرمود؛ امام حسین (ع) عرض کرد:

«پدر جان! گویا شنیدن این سوره از دهان مبارک تو شیرینی ویژه‌ای دارد؟»

پس حضرت امیر (ع) در پاسخ او فرمود:

ای فرزند رسول خدا (ص) و فرزند من! من از این سوره [خاطره‌ای] دارم که تو خبر نداری، چون این سوره نازل شد جدّ تو پیامبر خدا (ص) مرا به حضور طلبید و آن را بر من قرائت فرمود، سپس دست بر شانه راست من زده فرمود: ای برادر سرپرست و وصی امتم پس از من و ستیزگر با دشمنان من تا روزی که برانگیخته شوند! این سوره، پس از من برای توست و سپس در شأن فرزندان تو، همانا برادرم جبرئیل که برادرم در میان فرشتگان است رویدادهای امّتم را در روش‌هایش برایم بازگو کرد، و او آنها را همانند حوادث نبوّت برای تو بازگو می‌کند، این سوره در قلب تو و اوصیاء تو تا هنگام طلوع فجر قائم آل‌محمّد (ص)، نوری درخشان دارد.»

نظرات کاربران

دلتنگِ ماه
۱۳۹۷/۰۸/۰۸

مهمترین مزیت این کتاب،مختصر و مفید بودن است، گاهی باید با مطالعه ی اینچنین احادیثی از "حسین زمان" غافل نشیم. امام شهید را یاد می کنیم ولی از امام حاضر و ناظر غافلیم😢

k.t
۱۳۹۷/۰۶/۲۵

کتابی کوتاه ،دلنشین ، دردناک و امید بخش..

mahdi.ch73
۱۳۹۶/۰۸/۱۸

با تشکر

a.khanali
۱۳۹۶/۰۸/۱۷

احادیث معتبر و ارزشمند ، با انتخاب موضوعی بدیع

samkan
۱۳۹۶/۰۸/۱۳

خداخیرتون بده خیلی خوبه

کاربر ۲۷۲۹۶۵۳
۱۴۰۱/۰۵/۱۸

عالی بود و مفید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
سلام بر تو ای آقای من
سیّد جواد
آگاه باشید هر که در غیبت او بر این آزار و تکذیب‌ها صبر کند، همچون کسی است که با شمشیر خود در رکاب رسول خدا (ص) جهاد می‌کند.
دلتنگِ ماه
شعیب‌بن ابی‌حمزه گوید: به محضر امام حسین (ع) تشرف یافته، عرض کردم: [آقا جان] آیا شما صاحب الامر هستید؟ فرمود: نه. عرض کردم: پس فرزند شماست؟ فرمود: نه. عرض کردم: آیا فرزند فرزند شماست؟ فرمود: نه. پرسیدم: پس صاحب الامر کیست؟ فرمود: آنکه زمین را پر از عدل خواهد کرد همان گونه که پر از ظلم گشته باشد. او پس از زمانی طولانی که امامان پیشین رفته باشند خواهد آمد همان گونه که رسول خدا (ص) پس از مدتی دراز که از زمان پیامبران پیشین گذشته بود مبعوث شد.
دلتنگِ ماه
سلام بر کسی که شاهرگش بریده شده. سلام بر مدافع بدون یاور کمک کننده. سلام بر سپیدموی محاسن خضاب کرده. سلام بر گونه و رخسار خاک‌آلود. سلام بر بدن غارت شده برهنه. سلام بر دندان‌های پیشین به هم کوبیده شده توسط چوب [خیزران]. سلام بر سرِ افراشته شده. سلام بر جسم‌های عریان در بیابان‌های پهناور که گرگان درّنده آنها را می‌گزند و درّندگانِ مزّۀ خون و گوشت را چشیده به گردشان می‌کردند. سلام بر تو ای آقای من و بر فرشتگان بال گشوده [که خواستار فرود] اطراف گنبد تو هستند فرشتگان بسیار احترام کننده به تربتت.
دلتنگِ ماه
حسین‌بن خالد، از امام رضا (ع)، از پدران بزرگوار خود (ع)، از امیر مؤمنان (ع) نقل می‌کند که فرمود: ای حسین، نهمین فرزند از نسل تو همان بپادارنده حق، و پیروز گرداننده دین اسلام [بر همه ادیان] و عدالت گستر است. امام حسین (ع) فرمود: عرض کردم، آیا به راستی این شدنی است؟ فرمود: آری سوگند به آن خدایی که محمّد (ص) را به پیامبری برانگیخت و او را بر همه آدمیان برگزید [این شدنی است]، ولی پس از غیبت و حیرتی که در آن مدّت، جز خالصان و اهل یقین که خدا از آنان پیمان ولایت ما را گرفته و ایمان را در دل‌هایشان استوار داشته و با روحی از جانب خود یاری شان نموده، کسی بر دین خدا پایدار نمی‌ماند.
دلتنگِ ماه
امام حسین (ع) فرمود: با یکدیگر رابطه برقرار کنید و به همدیگر احسان کنید، سوگند به آن خدایی که دانه را شکافت، و جانداران را آفرید، بر شما آن چنان روزی [از بی‌نیازی فردی و عمومی] فراخواهد رسید که در آن هیچ کس برای پرداخت دینار و درهم (انفاقی) خود، جایی [و کسی] را پیدا نمی‌کند. [یعنی زمان ظهور حضرت مهدی (ع) به جهت بی‌نیازی هه مردم از همدیگر جایی برای مصرف آن نمی‌یابد و این به فصل خدا و ولیش حضرت حجّت (ع) است.]
دلتنگِ ماه
سلام بر حسین کسی که به خونش جانش را ارزانی داشت. سلام بر کسی که در پنهان و آشکارش خداوند را فرمان برد. سلام بر کسی که خداوند درخاکش شفا را قرار داد. سلام بر کسی که اجابت دعا در زیر گنبدش می‌باشد. سلام بر کسی که امامان از فرزندان و ذریه‌اش هستند.
همچنان خواهم خواند...
همراهی در خوانخواهی فَاَسْئَلُ اللهَ الذَی اَکرَمَ مَقامک وَ اَکرَمَنی بِک اَنْ یرْزُقَنی طَلَبَ ثارَک مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَیتِ مُحمَّدٍ (ص). پس از خدایی که مقامت را گرامی داشت و مرا به تو کرامت بخشید درخواست می‌کنم خونخواهی تو را همراه با امام و پیشوای پیروزمند در خاندان حضرت محمّد (ص) روزی من کند.
کاربر ۱۱۶۷۹۱۰

حجم

۶۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۶۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۲,۵۰۰
تومان