دانلود و خرید کتاب ماهی سیاه کوچولو (السّمکة الصغیرة السّوداء) صمد بهرنگی ترجمه حیدر شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماهی سیاه کوچولو (السّمکة الصغیرة السّوداء) اثر صمد  بهرنگی

کتاب ماهی سیاه کوچولو (السّمکة الصغیرة السّوداء)

معرفی کتاب ماهی سیاه کوچولو (السّمکة الصغیرة السّوداء)

«ماهی سیاه کوچولو (السّمکة الصغیرة السّوداء)» اثر صمد بهرنگی (۱۳۴۷-۱۳۱۸) به دو زبان عربی و فارسی است که کار ترجمه عربی آن را حیدر شجاعی برعهده داشته‌است. این داستان کودکانه صمد بهرنگی را اولین بار، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۴۶ منتشر کرد. این کتاب در سال ۱۳۴۷ کتاب برگزیده سال شد. این اثر همچنین جایزه ششمین نمایشگاه کتاب کودک در بلون ایتالیا و جایزه بی‌ینال براتیسلاوای چک‌اسلواکی را نیز در کارنامه دارد و تا کنون به زبان های بسیاری ترجمه شده است. داستان ماهی سیاه کوچولو در سال‌های پیش از انقلاب، داستانی سیاسی پنداشته می‌شد و «ماهی سیاه کوچولو» را نماد نسل جوان روشنفکر و انقلابی جامعه می‌دانستند. ماهی سیاه کوچک که در جویباری با مادرش زندگی می‌کند، روزی برای دیدن دنیایی فراتر از آن‌چه دارد یعنی دریا، سفری پرخطر و بی بازگشت را آغاز می‌کند: عندما انهت السمکة الصغیرة کلامها، قالت أمها: طفلتی العزیزة! أأصبحتِ مجنونة؟! العالم! العالم! ما هو هذا العالم الآخر؟! العالم ماهو فیه نحن الآن. ألحیاة لیست سوی هذه الدنیا ولاغیر ذلک! وقتی حرف ماهی کوچولو تمام شد، مادرش گفت: بچه جان! مگر به سرت زده؟ دنیا ... دنیا ... دنیا دیگر یعنی چه؟ دنیا همین جاست که ما هستیم، زندگی هم همین است که ما داریم.
معرفی نویسنده
عکس صمد  بهرنگی
صمد بهرنگی

هانس کریستین اندرسن ایران، پدر قصه‌های آذربایجان، صمد بهرنگی یکی از نویسندگان سرشناس و محبوب ادبیات کودک و نوجوان در کشور و خالق داستان ماهی سیاه کوچولو است. بهرنگی معلمی بود که اغلب داستان‌های خود را برای کودکان فقیر و روستایی می‌نوشت. این داستان‌ها بیانی ساده و صمیمی دارند و شخصیت‌های آن‌ها اغلب کودک، حیوان و عروسک هستند.

نظرات کاربران

میترا لواسانی
۱۳۹۷/۰۵/۰۶

این شعر وصف حال کتابه: ماهی چشمه ی کهنه هوای تازه ی دریایی می خواد دل من دریاییه چشمه زندونه برام چکه چکه های آب مرثیه خونه برام تو رگام به جای خون شعر سرخه رفتنه تن به موندن نمی دم موندنم مرگ منه عاشقم مثل

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵ صفحه

حجم

۵۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان