دانلود و خرید کتاب هنر خوب زیستن رولف دوبلی ترجمه امید کریم‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر خوب زیستن اثر رولف دوبلی

کتاب هنر خوب زیستن

معرفی کتاب هنر خوب زیستن

کتاب هنر خوب زیستن نوشته رولف دوبلی (-۱۹۶۶)، نویسنده کتاب مشهور «هنر شفاف اندیشیدن» است. کتاب هنر خوب زیستن، ۵۲ پیشنهاد کاربردی برای رسیدن به آرامش، ثروت و موفقیت را عرضه می‌کند.

درباره کتاب هنر خوب زیستن

از روزگاران قدیم، انسان‌ها همواره از خودشان پرسیده‌اند معنای داشتن یک زندگی خوب چیست؟ چطور باید زندگی کنیم؟ اجزای تشکیل‌دهندۀ یک زندگی خوب چه هستند؟ نقش تقدیر در این میان چیست؟ نقش پول چطور؟ آیا چگونگی برخورداری از یک زندگی خوب پرسشی ذهنی یا مربوط به در پیش گرفتن نگرشی خاص است؟ یا این‌که مقصود از آن رسیدن به هدف‌های مشخصی در زندگی است؟ آیا بهتر است که فعالانه در جست‌وجوی شادی باشیم، یا این‌که صرفاً از غم و ناراحتی دوری کنیم؟ هر نسلی به شکلی متفاوت با این پرسش‌ها مواجه می‌شود اما پاسخ‌ها همواره به‌طور اساسی مأیوس‌کننده‌اند؛ چون ما دائماً در تلاش برای رسیدن به یک اصل یا یک قانون واحد هستیم؛ درحالی‌که چنین نوش‌دارویی وجود خارجی ندارد. دنیا آن‌قدر پیچیده‌ است که خلاصه‌ کردنش در یک نظریه یا تعدادی اصل علمی غیرممکن است. آن چه باید برای خوب زیستن رخ‌دهد در ذهن ما است. ما به یک جعبه‌ابزار ذهنی نیاز داریم، مجموعه‌ای متشکل از ابزارهایی که امکان فهم بهتری از جهان را به ما می‌دهند.

دوبلی درباره این ابزارها می‌گوید: نکتۀ اساسی این است که این ابزارها به‌مراتب مهم‌تر از دانش حقیقی، مهم‌تر از پول و مهم‌تر از روابط و هوش ما هستند. چند سال پیش شروع کردم به گردآوری این ابزارهای ذهنی تا بتوانم برای خودم یک زندگی خوب بسازم. در این مسیر به‌مرور گنجینه‌ای از ابزارها به دست آوردم که از یک‌سو ابزارهایی تقریباً فراموش‌شده و مربوط به دوران قدیم را شامل می‌شود و از سوی دیگر ابزارهایی که حاصل جدیدترین پژوهش‌های روان‌شناختی بوده‌اند را در برمی‌گیرد. می‌توانید این کتاب را به‌عنوان کتابی از فلسفۀ قدیم برای زندگی در قرن بیست و یکم توصیف کنید. من سال‌هاست که از این ابزارها در زندگی روزمرۀ خودم بهره می‌برم. آن‌ها به من در رویارویی با بسیاری از چالش‌های کوچک و بزرگ زندگی‌ام یاری رسانده‌اند. ازآنجایی‌که زندگی من تقریباً در تمام جنبه‌ها بهبودیافته است، (کم‌پشت شدن موها یا چین‌وچروک صورتم چیزی از احساس خوش‌بختی‌ام نکاسته است)، می‌توانم با وجدانی آسوده این ابزارها را به شما نیز توصیه کنم؛ این ۵۲ ابزار فکری شاید تضمین‌کنندۀ یک زندگی خوب نباشند اما به شما فرصتی برای مبارزه می‌دهند.

گفتنی است این کتاب با عنوان هنر خوب زندگی کردن و با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور نیز در ایران منتشر شده است.

چرا باید کتاب هنر خوب زیستن را مطالعه کنیم؟

در این کتاب ما یاد میگیریم که چرا زندگی مطلوب خودمان را نداریم و برای رسیدن به آن چه کارهایی باید انجام دهیم و قدم در چه راهی باید بگذاریم.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب برای چند دسته از مردم میتواند بسیار مفید باشد برای مثال افرادی که به دنبال پیشرفت شغلی هستند و صبر خود را در بالا و پایین زندگی از دست داده‌اند. مطالعه این کتاب همچنین می‌تواند برای کسانی که به‌دنبال یک رابطه صمیمی با اطرافیانشان هستند و تصمیم گرفته‌اند یکبار برای همیشه خود را تغییر دهند بسیار مفید باشد.

درباره رولف دوبلی

رولف دوبلی نویسنده‌ی مشهور سوئیسی است که در سال 1966 به دنیا آمده است. تحصیلات خود را در رشته‌ی ام‌بی‌ای در یکی از دانشگاه‌های سوئیس شروع کرد و تا مقطع دکترا پیش رفته است. کارآفرینی موفق که شرکتی را با‌ هدف خلاصه‌ی کتاب‌های متفاوت تاسیس کرده، او در زمینه‌ی روانشناسی و روان‌شناختی کتاب‌هایی را منتشر کرده است. بعضی از کتاب‌هایش به فارسی نیز ترجمه شده است.

شهرت بالای او بیشتر به خاطر کتاب هنر شفاف اندیشیدن است و ما این نویسنده را در ایران با ترجمه‌ی خوب عادل فردوسی‌پور، علی شهروز و بهروز توکلی می‌شناسیم.

معرفی نویسنده
عکس رولف دوبلی
رولف دوبلی

رولف دوبلی و کتاب‌های پرطرفدارش -از جمله هنر خوب زندگی کردن- برای مخاطب ایرانی‌ با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور شناخته شد و جا افتاد و محبوبیت مترجم به خوبی توانست کتاب‌های این نویسنده را برای مخاطبان ایرانی تبدیل به یک متفکر آشنا و کاردرست تبدیل کند. این موضوع به این معنی نیست که دوبلی با کتاب‌هایش دست روی موضوعات مهمی نمی‌گذارد! کتاب‌های دوبلی در سراسر دنیا پرفروش، محبوب و تاثیرگذار هستند و مخاطب‌های او برای کتاب‌های جدیدش سر از پا نمی‌شناسند!

نظرات کاربران

احسان
۱۳۹۷/۰۶/۱۵

این کتاب در پایان سربازی من شده مونس و آرامبخش من بین این همه بی عدالتی و بی ثباتی. کتاب خوبیه. ممکنه به قول یه کاربر عزیز نصیحتای پدربزرگانه داشته باشه ولی یه پدر بزرگ به روز و جذابه. در مجموع

- بیشتر
Skyboy
۱۳۹۷/۰۴/۱۴

چهل درصد کتاب دارای محتوای خوبیه اما به خودم این اجازه رو میدم که از شصت درصد باقی مونده ایراد بگیرم امیدوارم نقدم درست باشه تو اکثر جاهای کتاب نویسنده با مثال های کاملا بی ارزش و قدیمی که با

- بیشتر
arash
۱۳۹۸/۰۶/۱۵

حتما و حتما این کتاب را در لیست کتاب هایی که باید بخوانید قرار بدهید. ۵۲ ابزار فکری برای کمک به تجزیه و تحلیل شما که قطعا قدرت تفکر شما را افزایش میدهد. بعضی از این دیدگاه و ابزار ها

- بیشتر
Nik Niky
۱۳۹۹/۰۵/۲۳

این کتاب با دو ترجمه در ایران منتشر شده است که من ترجمه عادل فردوسی‌پور را بهتر می پسندم. کتاب از رولف دوبلی معروف و نویسنده کتاب هنر شفاف اندیشیدن است. 🌹در دنیای فعلی دیگر تکیه بر غریزه جوابگو نیست

- بیشتر
Mash
۱۳۹۷/۰۸/۰۹

بی‌نظیره؛ باید به‌عنوان پیش‌نیاز ورود دانشجویان به دانشگاه درنظر گرفته بشه تا اون‌ها رو برای داشتن دیدگاهی عمیق‌تر آماده کنه.

Kimia
۱۳۹۷/۰۹/۰۱

خیلی خوب بود این کتاب! خیلی کاربردی و واقعا دارای دیدگاهی «شفاف» و شسته و رفته نسبت به زندگی. من «هنر شفاف اندیشیدن» رو از اینم بیشتر دوست داشتم. هر دو شون کتابایی هستن که همه باید بخونن. البته با بعضی قسمتهای محافظه‌کارانه‌اش

- بیشتر
mahdi
۱۳۹۹/۰۳/۰۳

بنده هرسه کتاب این نویسنده رو خوندم کتابهای خوبی داره این کتاب دومین کتابش است بعد از هنر شفاف اندیشیدن که توسط مترجم خوب کشور عزیزمان عادل فردوسی پور ترجمه شده پیشنهاد میکنم حتما کتاب هنر شفاف اندیشیدن رو هم

- بیشتر
fatemeh:)
۱۳۹۹/۰۲/۱۱

کتاب 52 درس به شما میده که قطعا تعداد زیادی از اون ها در طی زندگی به شما کمک خواهد کرد.

سارا
۱۳۹۷/۰۹/۲۸

این کتاب روی افکار من تاثیر زیادی گذاشت و به اندازه کتاب هنر شفاف اندیشیدن برام جذاب بود. نویسنده به شدت واقع بینانه به زندگی نگاه کرده که قابل تامله ولی شاید ده درصد این کتاب قابل پذیرش نباشه چون گاهی

- بیشتر
Kam Yar
۱۳۹۹/۰۳/۱۴

بعد از هنر شفاف اندیشیدن این دومین کتاب از رولف دوبلی بود که خوندم. کتاب یه خوراک فکری فوق الهاده است، نثر جذاب و روانی داره و موضوعات بسیار متنوعه و به هر موضوعی از چند جنبه نگاه شده. اگر

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۰۱)
از هر زاویه‌ای که نگاه کنید، حقیقت این است که آدم‌ها به دنبال منافع بیرونی‌اند به این دلیل که به آن‌ها منافع درونی هم می‌رساند. پرسشی که موضوع را برای ما خیلی ساده می‌کند این است: چرا راه دور را برویم؟ بهتر است از مسیر مستقیم به مقصد برسیم.
⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
آن‌چه زندگی‌تان را غنی می‌کند، چیزهایی نیستند که به آن اضافه می‌کنید، بلکه چیزهایی هستند که از آن حذف می‌کنید.
نسیم
دیوید بروکس در این خصوص می‌گوید: «شبکه‌های اجتماعی فرهنگی را به وجود آورده‌اند که در آن آدم‌ها به مدیران کوچکی برای برندهای شخصی خودشان تبدیل شده‌اند و با استفاده از فیس‌بوک، توییتر، پیام‌های متنی و اینستاگرام یک خودِ بیرونی از خود به نمایش می‌گذارند که به شکل دروغینی سرخوش و تا حدی اغراق‌آمیز است.»
mohammad
هیچ‌چیز احمقانه‌تر از این نیست که برای شغلی جان بکَنید که پول زیادی نصیبتان می‌کند اما هیچ خوش و لذتی برایتان به ارمغان نمی‌آورد و این موضوع به‌ویژه زمانی بیش‌تر صدق می‌کند که پولتان را به‌جای تجربه‌ها، صرف خریدن وسائل و چیزهای گوناگون کنید.
amir
داشتن یک زندگی خوب تا حد زیادی به تفسیری سازنده از رخدادها بستگی دارد.
Eman Amini
طراح بسیار موفق آمریکایی دبی ویلیامز در این خصوص به یک قانون پایبند است؛ «انتظار داشته باشید که آموختن هر چیز ارزشمند زمان بسیار زیادی لازم داشته باشد.»
Sajad Lashgari
«واقعیت به احساسات شما اهمیت نمی‌دهد»
dmmzn58
مشکلات مثل شراب‌های عالی فرانسوی نیستند، آن‌ها با گذر زمان بهتر نمی‌شوند.
شِمَن
گفتن این‌که «امروز حداقل باید سه صفحه بنویسم» خیلی بهتر از گفتن «فردا باید برندۀ نوبل ادبیات بشوم» است.
Alireza.j.98
. زندگی ساده نیست. حتی در یک زندگی خوب، شما مجبورید که به سهم خودتان با شکست‌ها کنار بیایید و ایرادی ندارد اگر هرازچندگاهی، قدم اشتباهی بردارید.
سعید

حجم

۲۴۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۰۵ صفحه

حجم

۲۴۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۰۵ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان