دانلود و خرید کتاب شش مقاله ابراهیم یزدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شش مقاله اثر ابراهیم یزدی

کتاب شش مقاله

انتشارات:انتشارات قلم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شش مقاله

«شش مقاله» به قلم دکتر ابراهیم یزدی، مجموعه مقالاتی با موضوعات گوناگون روان‌شناسانه از جمله خودشیفتگی، علل و درمان‌های آن، یاد خدا و سلامتی روان، فرافکنی؛ گریز از مسئولیت و... است. درباره خودشیفتگی (نارسیسیزم) در این کتاب چنین می‌خوانید: شخص خودشیفته، عاشق و سرگشته و حیران و آشفتهٔ خویش است و نواقص و عیوب خود را اصلا نمی‌بیند یا نادیده می‌گیرد. در روان‌شناسی و روان‌کاوی به شخصی که شیفتهٔ خود باشد نارسیست می‌گویند. در گفتمان روان‌شناسی ایران «نارسیسم» خودشیفتگی، خودپسندی افراطی، خوددوستی جنون‌آمیز، ترجمه شده‌است. ریشهٔ واژهٔ نرگس در فارسی از لغت یونانی نارکیسوس Narkissos است و نرجس مُعرّب آن می‌باشد. امّا در فارسی این معنای اسطوره‌ای نرگس از بین رفته و اسم گلی است، امّا ظاهرآ برخی از وجوه معنایی آن، حفظ شده است؛ نظیر: «نرگس مشهود، نرگس بیمار (چشم خمارآلود)، نرگس مست». در این موارد، به رابطهٔ چشم و رفتار خودمحورانه اشاره دارد. امّا از جانب دیگر «نرگس مسکین، نرگس سرافکنده، نرگس بینا» رفتارهای متواضعانه را بیان می‌کند...
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
خودشیفتگی یک بیماری یا عارضهٔ روانی ـ ذهنی در بسیاری از آدمیان است. همهٔ آدم‌ها، صرف نظر از رنگ، نژاد، دین، ملّیت و جنسیت، به درجات متفاوت، کم یا زیاد، شیفته و مجذوب خود هستند. این ویژگی رفتاری در قرآن کریم، در قالب خداگونه کردن نفس آمده است و در جای جای قرآن، به این پدیدهٔ انسانی پرداخته است و آن را ریشهٔ بسیاری از انحراف‌ها و ظلم‌ها و رویدادهای فاجعه‌آمیز بشری می‌داند.
سیّد جواد
با تلاشی مذبوحانه می‌کوشند با تفوّق بر محدودیت وجود انسان، برای مسألهٔ وجود انسان راه حلّی بیابند. می‌کوشند چنین وانمود کنند که شهوت و قدرتشان را حدّی نیست، از این‌رو، با زنان بی‌شمار هم‌بستر می‌شوند، مردمان بی‌شماری را می‌کشند، در هرجا قصری می‌سازند و «ماه را می‌خواهند» و «ناممکن را طالب‌اند».
سَعَیِدہِ

حجم

۴۸۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۴۸۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان