دانلود و خرید کتاب از جنین تا مسیح عباس مهیاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از جنین تا مسیح اثر عباس مهیاد

کتاب از جنین تا مسیح

نویسنده:عباس مهیاد
امتیاز:
۱.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از جنین تا مسیح

«از جنین تا مسیح» اثر عباس مهیاد، مجموعه داستان‌های کوتاهی درباره عشق، بودن، کشتن و نبودن است. «مرد پس از زمزمه‌ای عاشقانه‌اش، آرام تَرَ ک از تک‌وتاب که افتاد. و نبضش که عادی زد. و بدنش که کرخت و سرد شد. و عرق‌هایی که بر صورتش نشسته بود خشکید، از بستر برخاست. ملول و عضله‌های صورتش بی‌حس. به‌اطراف نظری انداخت. با چشم‌هایش خواب‌زده. قوطی سیگارِ زن با فندک دسته صدفی‌اش کنارِ چراغ‌خواب بود. نورِ چراغ بر روی چهرهٔ زن بود و چهرهٔ زن آرام. و چشم‌هایش بی‌حال. و هیچ علامتی بر صورتش نبود که نشان دهد نیرویی برای حرکت در اندامش باقی مانده. تب زده و ساکت. مرد از درونِ کیفِ کوچک چرمی‌اش سیگاری بیرون آورد. از همان نوعِ سیگارِ کنارِ چراغ. با فندک زن آن را روشن کرد. دو کامِ عمیق گرفت. دود در زیرِ نور آهسته‌آهسته بالا رفت. زن منتظر بود که مرد به او چیزی بگوید. چیزی نگفت. هنوز سیگار تمام نشده، مرد برخاست. کیفش را برداشت. به‌نظر می‌آمد که می‌خواهد از اتاق بیرون برود. بیرون رفت. بدونِ هیچ حرفی. به‌نظر می‌آمد که هیچ‌گاه دیگر بازنخواهد گشت. هیچ‌گاه هم بازنگشت. نمی‌خواست بیاندیشد که چه کرده بود. هرگز هم نیاندیشید. چند لحظه بیش‌تر طول نکشیده بود: او به خود فشاری آورد. سوزشی کیف‌آور را احساس کرد و من متولد شدم.»

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۶/۲۶

کتاب صد و هشتاد و نهم برنامه مطالعه از طرح کتابخانه همگانی ، مجموعه ۱۳ داستان کوتاه که جالب نبودند و به دوستان خواندن کتاب رو پیشنهاد نمی کنم .

plato
۱۳۹۷/۰۷/۰۱

دوتا از داستاناشو خوندم خوشم نیومد گذاشتم کنار! آخر دوتاش یه -که چه؟ -هیچ. داشت! وقتتونو صرفش نکنید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
گربه‌ها اساساً روشنفکر هستند. نه از جهتِ حرف‌هایی که می‌زنند یا ظلم‌ستیزی‌هایی که می‌کنند، بل از جهتِ جیغ‌هایی که می‌کشند و چوب‌هایی که می‌خورند و بلاهایِ دیگری که بر سرشان می‌آید.
سیّد جواد
موش‌ها عاشق‌ترینِ حیواناتند. اگر یک انسانِ مجنون‌صفت قرار شود که به یک حیوان مبّدل شود به موش تبدیل خواهد شد.
سیّد جواد
در نوزده ساله‌گی فلج شدم. □: همه چیز از یک شیرجه آغاز شد. در یک قسمتِ کم‌عمقِ رودخانهٔ ناریّه. و ناشیانه بود. با سر فرود آمدن در یک مارپیچِ سیاه زیرِ آب و آه کشیدن. و سپس تبدیل شدن به یک تکّه خمیرِ بزرگ که رویش پوستی آفتاب سوخته کشیده بودند.
سیّد جواد

حجم

۴۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

حجم

۴۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

قیمت:
۱,۱۹۰
تومان