دانلود و خرید کتاب سعادت بشری بلز پاسکال ترجمه مرضیه خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سعادت بشری اثر بلز پاسکال

کتاب سعادت بشری

معرفی کتاب سعادت بشری

«سعادت بشری» نوشته فیلسوف، ریاضی‌دان و فیزیک دان فرانسوی، بلز پاسکال (۱۶۶۲-۱۶۲۳) است. پاسکال به ایجاد دو زمینه جدید تحقیقاتی مهم کمک کرد. در ۱۶ سالگی رساله‌ای مهم در باب هندسه تصویری نوشت و در زمینه تئوری احتمال از ۱۶۵۴ با پیر دی فرما مکاتباتی داشت. پاسکال هم‌چنین نقش چشمگیری در پیدایش اقتصاد مدرن و علوم اجتماعی داشت. وی از جمله مهم‌ترین نویسندگان دوره کلاسیک فرانسه محسوب می‌شود و امروزه آثارش به عنوان شاهکار نثر فرانسه در نظر گرفته می‌شوند. این کتاب برگزیده ای از کتاب «تفکرات» پاسکال است. پاسکال در «تفکرات»، چندین تناقض فلسفی را بررسی کرد: بیکرانی و هیچ، ایمان و خرد، درون و ماده، مرگ و زندگی، معنا و پوچی و... و چنین به نظر می‌رسد که غیر از جهل، خضوع و گذشت به نتایج دیگری دست نیافت. و با ادغام آنها وی شروط پاسکال را ایجاد کرد.

نظرات کاربران

k.t
۱۳۹۷/۰۷/۱۰

خیلی فکر کردم که این کتاب رو به چی تشبیه کنم یک کتابِ به شدت سیال... نوع بیان جالب و عقاید گاهی درست گاهی اشتباه بودند... به نظرم پاسکال بعد از اینکه در بین قماربازیاش قانون احتمالات رو به دست

- بیشتر
أبوٰمُخلــــِـــٰـــصْ
۱۳۹۸/۱۰/۲۵

سعادت مثل پروانه ایست که روی برگهای گل به خواب رفته باشد . به مجرد اینکه نزدیکش بروی بالهای خود را باز کرده و در فضا پرواز می کند . آندره تواید

کاوه
۱۳۹۷/۰۴/۱۵

یک کتاب بسیار مهم درباره فلسفه و ایمان.

plato
۱۳۹۷/۰۶/۲۲

نظرات پراکنده و نه چندان مفید و کاربردی.

کاربر ۹۷۷۸۸۳
۱۳۹۹/۰۹/۰۱

معرکه است بخوانید تا متوجه شوید پشت ظاهر یک دانشمند باطنی با روح یک فیلسوف نهفته است

Reihan Gol
۱۴۰۰/۰۵/۱۳

نظرهای فلسفی ی فیلسوفه خییییییلی قشنگه درباره همه چیز بحث میکنه خیلی حس مشترک داره واقعا دوسش دارم اصلا مث کتابای فلسفی دیگه ای که خوندم نیست

Anahita Jafarzadeh
۱۴۰۰/۱۰/۲۰

خیلی خوب بود بنظرم، ترجمه‌اش هم واقعا عالی بود و درک مطالب کمک می‌کرد. می‌ارزه به خوندنش 🦋

Mohammad reza Gholami
۱۳۹۸/۰۵/۰۳

به دلیل ترجمه ضعیف نتوانستم کتاب را تمام کنم این موضوع در مورد همه کتاب های این سری صادق است

baktash99
۱۳۹۸/۱۰/۰۳

‌ضعیف

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۲)
محبت و نفرت سیمای انصاف را دگرگون می‌نماید.
plato
بزرگی انسان از معرفت او بر ضعفش ناشی می‌شود: یک درخت از ضعف خویش آگاه نیست. این که فردی بر ضعف خویش آگاه شود، نوعی ضعف و رنجوری به همراه دارد، اما معرفت بر ضعف خویش، ارجمندی است.
a
حساسیت بشر به امور جزئی و لاقیدی او نسبت به بزرگترین امور، نشانه بارز یک اختلال حیرت انگیز است.
a
تمام اجزای جهان چنان به یکدیگر وابسته و درهم تنیده‌اند که گمان می‌کنم بعید است بتوان به شناخت یکی از آن‌ها را بدون شناخت دیگری و بدون شناخت کل دست یافت.
k.t
عصر معجزه هنوز به پایان نرسیده‌است.
plato
بیهودگی علم- احاطه بر دانش علوم مادی نمی‌تواند در غیاب اخلاقیات به هنگام ورود مصایب، تسلی بخش من باشد، اما علم اخلاق به هنگام غیبت علوم مادی، تسلی بخش من می‌باشد.
plato
ملالت- هیچ چیز برای انسان تحمل ناپذیرتر از قرار گرفتن در وضعیت استراحت مطلق بی‌آنکه علاقه، پیشه، سرگرمی و کاری داشته باشد، نیست. سپس او با پوچی، تنهایی، عدم کفایت، بی یار و یاور بودن خود مواجه می‌شود. و ناگهان در اعماق روحش آوار ملالت، اندوه، یأس و خشم بر سرش آوار می‌شود.
a
معرفت [خطی است] که دو نقطه بی‌نهایت دارد؛ یکی از آن‌ها جهل مطلق طبیعی است که اغلب انسان‌ها به هنگام تولد واجد آن هستند، دیگر نقطه بی‌نهایت، نقطه‌ای است که تنها عقول والایی که تمام مدارج معرفتی انسان را گذرانده‌اند، بدان دست می‌یابند، و در آن نقطه است که در می‌یابند هیچ نمی‌دانند وبه همان جهلی بازمی‌گردند که از آن آغاز کرده بودند، اما این بار جاهل حکیمی است که بر خود شناسی رسیده است.
Bahareh Sh
معنای احترام گذاشتن: خودت را آزار بده. شاید این کلام بی‌معنا به نظر برسد، اما کاملا درست است، زیرا احترام به این معناست که: اگر شما نیاز دارید؛ من یقینا باید خودم را آزار دهم، زیرا من این کار را انجام می‌دهم تا شما انجام ندهید؛ علاوه بر این، احترام در جهت تمییز دادن [فرد] بزرگ نیز به کار می‌آید. اگر احترام به معنای نشستن بر روی یک صندلی راحتی است، ما بایستی احترام خود را به همگان ابراز داریم، هر چند در این صورت دیگر معیاری برای تفاوت وجود نخواهد داشت، اما ما با آزردن خود تفاوتی کاملا آشکار را ابراز نموده‌ایم.
plato
هیچ چیز نمی‌تواند حقارت‌آمیزتر از یأس و ناامیدیی باشد که بلافاصله پس از زائل شدن شور و نشاط، بر فرد غالب می‌شود و راه بازگشتی نیز بدان وجود ندارد.
usofzadeh.ir

حجم

۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان