دانلود و خرید کتاب روانشناسی رشد؛ مفاهیم بنیادی در روانشناسی نوجوانی و جوانی حسن احدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی رشد؛ مفاهیم بنیادی در روانشناسی نوجوانی و جوانی اثر حسن احدی

کتاب روانشناسی رشد؛ مفاهیم بنیادی در روانشناسی نوجوانی و جوانی

معرفی کتاب روانشناسی رشد؛ مفاهیم بنیادی در روانشناسی نوجوانی و جوانی

نوجوانی ‌چیست؟ سوالی که در طول این کتاب «کتر حسن احدی» و «دکتر نیکچهر محسنی» به آن از جنبه‌های مختلف پاسخ می‌دهند. کتاب «روانشناسی رشد» در بخش‌های مختلف موضوعاتی مانند، مفهوم بحران، فیزیولوژی دوران بلوغ، بلوغ جنسی، جامعه و نوجوان، طغیان‌های جوانان و مسائل مربوط به خانواده و کمبودهای عاطفی نوجوانان را بررسی می‌کند. دکتر حسن احدی مؤسس مقطع دکتری روانشناسی در واحد علوم و تحقیقات و «دکتر نیکچهر محسنی» دارای مدرک دکترای روانشناسی از دانشگاه سوربن پاریس؛ این کتاب سودمند را برای والدین و کسانی که با نوجوانان در ارتباط هستند، تالیف کرده و راه‌کارهایی را در کنار کمک به شناخت این دوره از رشد، در اختیار آنها قرار داده‌اند.
مهارت‌های زندگی برای نوجوانان، جوانان و بزرگسالان
سیداصغر ساداتیان
مهارت‌های زندگی (برای کودکان)
سیداصغر ساداتیان
اختلال استرس پس از سانحه و نقش سازه‌های روانی در ابتلای به آن
بهاره نعمتی روشن
نظریه دلبستگی و زوج درمانی
اسکات جی. پاین
من پر از احساسات
ایمی جف
طرح درمان نظریه شناختی بک در ده جلسه
فرشته ابراهیمی
راهنمای عملی درمان اختلال افسردگی بر اساس اصول شناختی رفتاری
زهرا اکبری بیاتیانی
درمان‌شناختی افسردگی
آرون‌ ت‍ی‌ب‍ک‌
فنون رفتاردرمانی
شهربانو قهاری
هوش و استعداد
علیرضا مصباح‌فر
سلامت روان: اعتماد به نفس، مدیریت خشم و غلبه بر تنهایی
امیرمسعود احمدی
تشخیص و درمان کاربردی ADHD
فرنگیس قنبرپور
رفتار درمانی عقلانی، هیجانی
ویندی درایدن
کلیدهای آموختن به کودکان درباره‌ی خدا
ایریس یاب
جریان های فکری و عاطفی کودکان و نوجوانان
جمشید جراره
روانشناسی رشد؛ نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی، پیری)
حسن احدی
روانشناسی رشد
حسن احدی
رفتار درمانی عقلانی _ هیجانی (REBT)؛ راهنمای درمانگران تازه‌کار
والتر متویچوک
پیش رفتن با همدیگر
شرود میلر

نظرات کاربران

Edoardo
۱۴۰۰/۰۱/۰۵

نکات باحالی رو گفته بود! مثلا اینکه نوجوونا یه زبان مخصوص برای خودشون انتخاب میکنند چرا؟! برای طرد خونواده و همچنین چون در این حالت حس خفنانه و مرموز بودن و قدرت، بهشون دست میده !! دقیقا مثل خواهر نوجوان من!

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
خانواده پایه‌گذار بخش مهمی از سرنوشت ماست و در تعیین سبک و خط‌مشی زندگی آینده، و اخلاق و صحت و سلامت روانی ما نقش بزرگی بر عهده دارد. رشد عاطفی و سلامت روانی کودک به خانواده و محیط خانوادگی بستگی دارد. کودکان بی‌پناهی که به جای احساس لطف و مهربانی، با خودکامگی، ستم و تبعیض والدین روبه‌رو می‌شوند، افرادی حساس، زودرنج، مأیوس،‌ ناسازگار،‌ ناراحت، پرتوقع، بدبین و آماده برای قهر و طغیان، خودکشی و ارتکاب انواع بزهکاری و غیره می‌باشند و یتیم‌تر از یتیم‌اند.
♡عاشق انقلاب اسلامی♡
درباره محیط خانواده و تأثیر آن بر رشد، کلمان به پژوهش الدور استناد می‌کند ( ۳ ). این پژوهش به توصیف سه گونه نفوذ والدین پرداخته است. کنترل یا نفوذ مستبدانه که در آن والدین به جای نوجوان تصمیم می‌گیرند و او باید طبق نظر آنان عمل کند؛ نفوذ یا کنترل دموکراتیک (آزادمنشانه) که در آن نوجوان در تصمیم‌گیری و پیش گرفتن راه و روش‌ها با والدین مشارکت دارد، اما همیشه حرف آخر با او نیست؛ و بالاخره کنترل یا نفوذ « مجاز » که در این شیوه نوجوان خودمختار است، خود تصمیم می‌گیرد و به دلخواه خود عمل می‌کند. پژوهشگر به ارتباط ممکن میان نوع کنترل و نفوذ والدین در خانواده و برخی از جنبه‌های شخصیت نوجوان مثل « اعتماد به خود »، « توانایی انجام انتخاب‌های صحیح » و اهمیت به « نظر دیگران در مورد فرد » پرداخته است و به این نتیجه رسیده که فراوانی « اعتماد به خود » نزد دختران، پسران، در خانواده‌های دموکراتیک بیشتر است، اما این فراوانی نزد خانواده‌های مجاز یا آزادگذار، بویژه کم است.
muhammadreza
مشکل سوم، هنگامی است که نوجوان ناچار از بازی کردن نقش‌هایی باشد که نه مطابق ذوق و سلیقه‌اش می‌باشند و نه انگیزه‌ای در او ایجاد می‌کنند. در این جا او واقعاً به « بازی کردن نقش » می‌پردازد؛ در این مورد می‌توان داوطلبان کنکور در کشور خودمان را مثال زد که از کنکور، تنها هدف آنان پذیرفته شدن است، اما بیشتر آنان پس از پذیرفته شدن درمی‌یابند که رشتهٔ تحصیلی آنان تا چه حد از خواسته‌های‌شان دور است
muhammadreza
فراوانی « اعتماد به خود » نزد دختران، پسران، در خانواده‌های دموکراتیک بیشتر است، اما این فراوانی نزد خانواده‌های مجاز یا آزادگذار، بویژه کم است.
muhammadreza
این پژوهش به توصیف سه گونه نفوذ والدین پرداخته است. کنترل یا نفوذ مستبدانه که در آن والدین به جای نوجوان تصمیم می‌گیرند و او باید طبق نظر آنان عمل کند؛ نفوذ یا کنترل دموکراتیک (آزادمنشانه) که در آن نوجوان در تصمیم‌گیری و پیش گرفتن راه و روش‌ها با والدین مشارکت دارد، اما همیشه حرف آخر با او نیست؛ و بالاخره کنترل یا نفوذ « مجاز » که در این شیوه نوجوان خودمختار است، خود تصمیم می‌گیرد و به دلخواه خود عمل می‌کند.
muhammadreza
نوجوانی پشت سر گذاشتن موقعیت کودکی و دورهٔ آمادگی برای ورود به زندگی اجتماعی و پذیرش مسئولیت‌های بزرگسالی است
muhammadreza
تأثیر کمبود یا فقدان اعمال قدرت‌های تربیتی در جنبش‌های جوانان معاصر در بخش پیشین عوارض ناشی از کمبود یا افراط در اعمال قدرت را در سطح فرد و خانواده بررسی کردیم.
muhammadreza

حجم

۳۷۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۳۷۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۵۳,۵۰۰
تومان