دانلود و خرید کتاب کلیدهای رفتار با نوجوانان دن‌ ف‍ون‍ت‍ن‍ل‌ ترجمه م‍س‍ع‍ود ح‍اج‍ی‌زاده‌
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کلیدهای رفتار با نوجوانان

«دکتر دن فونتنل» در کتاب «کلیدهای رفتار با نوجوانان» که از مجموعه کتاب‌های رفتار با کودکان و نوجوانان در سنین مختلف است؛ به بررسی اختلالات رفتاری معمول بین نوجوانان، که با رفتار درست والدین قابل کنترل است، می‌پردازد.

دوران نوجوانی یک مرحله انتقالی برای کودک و والدین محسوب می‌شود. ما دیگر با یک کودک روبه‌رو نیستیم بلکه با یک نوجوان مواجهیم، بنابراین باید روش‌های انضباطی، ارتباطی، واکنشی و کنترلی خود را تغییر دهیم. والدین باید از رفتار طبیعی یک نوجوان آگاه باشند تا بتوانند به‌گونه‌ای مؤثر با نوجوانان برخورد کنند. بسیاری از والدین می‌کوشند با همان روش‌هایی که یک کودک را تربیت و مدیریت می‌کنند با نوجوانان برخورد کنند و طبیعی است که به مشکل دچار می‌شوند.

این کتاب برای والدین نگاشته شده است تا در برخورد با نوجوانان به آن‌ها کمک کند؛ نوجوانانی که به اقتضای سن خود دارای رفتاری طبیعی هستند، نه آن‌ها که دارای اختلالات رفتاری بوده و به کمک متخصص نیاز دارند. هدف این کتاب ارائه شیوه‌هایی برای درک بهتر نوجوانان و همچنین روش‌هایی مؤثرتر برای برخوردهای مستمر با آن‌هاست، به‌گونه‌ای که مدیریت خانواده را ساده‌تر سازد و درگیری‌های روزمره را کاهش دهد. در این کتاب سعی شده است تا از واژگان تخصصی و مفاهیم پیچیده استفاده نشود بلکه به‌جای آن از زبان ساده استفاده شود.

نظرات کاربران

هانیه
۱۳۹۹/۱۲/۲۱

کتاب کامل و جامع برای والدین و مربیان که از کتاب های خوب در زمینه‌مسائل نوجوان هست و بسیاری از سوالات را پاسخ میدهد

simin
۱۴۰۱/۱۰/۲۷

بسیار کتاب عالی و کاربردی ای بود

کاربر 7317633
۱۴۰۲/۱۰/۲۷

هر خانواده ای که پسر و دختر نوجوان دارد به شدت به این کتاب نیاز دارد

کاربر ۲۴۱۲۹۳۵
۱۴۰۲/۰۸/۱۸

تقریبا ۹۰درصد نکات تربیتیش با فرهنگ ما همخونی داست.من خوشم اومد.از خیلی تکنیک هاش بهره بردم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
برخی از والدین چنین می‌پندارند که وجود پاره‌ای روحیات و رفتارها در نوجوانان بیانگر یک معضل است، حال آنکه درواقع چنین نبوده و وجود این روحیات و رفتارها در سن بلوغ طبیعی است و باید به‌عنوان پدیده‌ای عادی با آن‌ها برخورد شود. ما در اینجا پیشنهادهایی چند در زمینه چگونگی تشخیص یک رفتار طبیعی از رفتاری غیرطبیعی در نوجوانان ارائه می‌دهیم تا مشخص شود که والدین چه زمانی نباید نگران شوند و چه موقع و تا چه حد جای نگرانی وجود دارد. رفتار طبیعی چیست؟ یک کودک باید تا چه اندازه سرحال باشد، تا چه اندازه پرحرف، سرکش، انتقادگر و مقاوم؟ رفتار یک نوجوان طبیعی چگونه است؟ مطلع شدن از رفتارها و روحیات سایر نوجوانان هم‌سن‌وسال فرزندتان. منظور این نیست که فرزندتان را همه‌جا تعقیب کنید، اما باید هم‌بازی‌های او را بشناسید تا با اطلاع از رفتار و روحیه آن‌ها بتوانید رفتار فرزند خود را در مقایسه با آنان ارزیابی کنید.
مادربزرگ علی💝
هیچ‌گاه با یک نوجوان طوری برخورد نکنید که گویی او هنوز یک کودک است.
simin
به‌جای تنبیه فرزند خود، رفتار او را تنبیه کنید.
S.Abolqasem
بداخلاق شدن. در سنین بلوغ عصبانیت و زودرنجی افزایش می‌یابد. هنگامی‌که از آن‌ها برای انجام کاری نظیر بردن ظرف زباله و... درخواست می‌کنید، با غُرولُند انجام می‌دهند و عصبانی می‌شوند که چرا مزاحم آن‌ها می‌شوید و کارهایی را که از نظر آن‌ها مهم‌تر است، متوقف می‌سازید.
S.Abolqasem

حجم

۱۸۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

حجم

۱۸۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
تومان