دانلود کتاب صوتی نمایش صوتی کوری با صدای گروه آوای آپامه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نمایش صوتی کوری اثر ژوزه  ساراماگو

دانلود و خرید کتاب صوتی نمایش صوتی کوری

معرفی کتاب صوتی نمایش صوتی کوری

کتاب صوتی کوری داستانی از ژوزه ساراماگو، نویسنده برنده جایزه نوبل ادبی، است که توسط گروه هنری آوای آپامه به صورت نمایش صوتی بی‌نظیری در آمده است. داستان درباره بیماری کوری است که ناگهان در شهر شایع می‌شود و تمام مردم را گرفتار خود می‌کند.

به عقیده بسیاری از منتقدان این اثر، نقش بسیار مهمی در دریافت جایزه نوبل ادبی ساراماگو داشته است.

فرناندو مریلس در سال ۲۰۰۸ فیلمی با اقتباس از این کتاب ساخت و هنرپیشه های مطرحی مانند چون جولیان مور، مارک روفالو، دنی گلوور و گائل گارسیا برنال در آن بازی کردند. شصت ‌و یکمین جشنواره فیلم کن نیز با این فیلم گشایش یافت.

احمد ذبیحی، محمدرضا لاکچی، نیلوفر رحمانی، زهرا پورعلی، یحیی گلنسایی، بهاره جلودارزاده، مجتبی تقوی، طیبه رضایی، حمید طاهری، محمدحسین اثنی عشری، فرزاد ایروانی، رهی نادری، محمد مقدسی و احمد گنجی از افرادی هستند که در این نمایش صوتی ایفای نقش کرده‌اند.

درباره کتاب صوتی کوری

کوری داستانی نمادین است. داستانی که بیش از آنکه به کوری چشم و کوری ظاهری نظر داشته باشد از کوری دل و اندیشه می‌گوید. این داستان جذاب با نثر خاص خود شما را تا انتها همراه خود می‌کشاند و روایتی بدیع و آخرالزمانی از دنیا ارائه می‌کند.

مردی در اتومبیل خود نشسته است و در انتظار است تا چراغ سبز شود. اما ناگهان متوجه می‌شود که همه‌جا سفید شده است. او به بیماری کوری مبتلا شده است که نه درمانی دارد و نه تا به حال بیماری شناخته شده‌ای است. به پزشک مراجعه می‌کند و تصمیم پزشک هم است است که با همکارانش مشورت کند و درباره این مرض ناشناخته، مطالعه و تحقیق کند. چیزی نمی‌گذرد که تک‌تک مردم شهر به کوری مبتلا می‌شوند. کوری سفید رنگی که مانند یک پرده جلوی بینایی را می‌گیرد.

دولت کم‌کم نگران این وضعیت می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا مردم را قرنطینه کند. همه مردم شهر، به جز همسر یک چشم پزشک به کوری مبتلا شده‌اند. او نیز وانمود می‌کند بیمار است تا بتواند همراه همسرش باشد، و او شاهد تمام ماجراهای وحشتناکی است که در قرنطینه رخ می‌دهد.

به بیمارستانی که محل قرنطینه است، رسیدگی نمی‌شود؛ کمبود مواد غذایی و نبود بهداشت باعث می‌شود تا وضعیتی فلاکت‌بار برایشان ایجاد شود. مردم آب و غذا را احتکار می‌کنند و چیزی نمی‌گذرد که مردم از قرنطینه خارج می‌شوند و به شهری می‌روند که اثری از حیات در آن به چشم نمی‌خورد...

این کتاب نمادین در حقیقت به کوری اشاره می‌کند که در ذهنیت انسان‌ها رخ می‌دهد. کوری که توانایی دیدن حقیقت را از آدم سلب می‌کند.

نشریه نیویورک تایمز درباره رمان کوری اینطور نوشته است: «گستره حماسی این رمان آثار گابریل گارسیا مارکز را در یاد زنده می‌ کند.»

چرا باید کتاب صوتی کوری را گوش کنیم؟

کوری یکی از زیباترین کتاب‌های ساراماگو است. اگر کتاب کوری را خوانده‌اید می‌توانید با شنیدن این نمایش صوتی دوباره غرق در لذت شوید و اگر هم تا به حال از آثار ساراماگو چیزی نخوانده‌اید، این داستان صوتی را گوش کنید و به دنیای جذاب نوشته‌های او پا بگذارید.

کتاب صوتی کوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

تمام کسانی که به رمان‌های خارجی و ادبیات داستانی جهان علاقه دارند، از شنیدن نمایش صوتی کوری لذت می‌برند.

درباره ژوزه ساراماگو

ژوزه دی سوزا ساراماگو ۱۶ نوامبر ۱۹۲۲ در آزیناگا دهکده‌ای کوچک در شمال لیسبون پایتخت پرتغال به دنیا آمد. او نویسنده پرتغالی برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۸ میلادی است. او دو سال بعد از تولدش به همراه خانواده به لیسبون رفت و تحصیلات دبیرستانی خود را برای امرار معاش نیمه تمام گذاشت و به شغل‌های مختلفی نظیر آهنگری، مکانیکی و کارگری روزمزدی پرداخت. اولین رمانش با شکست مواجه شد و او تصمیم گرفت رمان‌نوشتن را کنار بگذارد. اما بعدها با انتشار کتاب بالتازار و بلموندا به شهرت رسید.

منحصربه‌فردترین ویژگی آثار ژوزه ساراماگو عدم استفاده از نشانگان سجاوندی به صورت متداول و استفاده از جملات بسیار طولانی است، که گاه در درون آن زمان نیز تغییر می‌کند. او از میان علائم نگارشی تنها از نقطه و ویرگول استفاده می‌کند و از سایر علامات که مثلاً جمله سئوالی را مشخص می‌کند یا آن را در گیومه می‌گذارد و… مطلقاً می‌پرهیزد.

بسیاری ژوزه ساراماگو را در ردیف نویسندگان پیرو سبک رئالیسم جادویی قرار داده و آثار او را با نویسندگان اسپانیایی زبان آمریکای لاتین مقایسه می‌کنند اما او خود را ادامه دهنده ادبیات اروپا و تأثیرپذیری خود را بیشتر از گوگول و سروانتس می‌داند.

ساراماگو گرچه از سال ۱۹۶۹ به حزب کمونیست پرتغال پیوست و همچنان به آرمان‌های آن وفادار بوده‌است اما هیچگاه ادبیات را به خدمت ایدئولوژی در نیاورده ‌است. از کتاب‌های مشهور ژوزه ساراماگو می‌توان به کوری، بینایی، دفتر یادداشت، تکثیر شده و دخمه اشاره کرد.

ساراماگو در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰ در تیاس، لاس پالماس چشم از دنیا فروبست.

درباره گروه هنری آوای آپامه

گروه هنری آوای آپامه که فعالیتش را زیر نظر موسسه فرهنگی هنری جام سبز انجام می‌دهد، از سال ۱۳۹۴ فعالیتش را با همکاری جمعی از گویندگان خوش صدای کشور آغاز کرده است. این تیم کارش را با تولید نمایش صوتی کوری به کارگردانی فریبرز صفی آغاز کرد.

هدف گروه آوای آپامه خلق آثار با کیفیت شنیداری و همچنین بازپروری استعدادهایی در زمینه گویندگی و تولید محصولات صوتی است. 


معرفی نویسنده
عکس ژوزه  ساراماگو
ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو با نام کامل ژوزه دو سوسا ساراماگو، نویسنده‌ی پرتغالی مشهور برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است. او در ۱۶ نوامبر ۱۹۲۳ در خانواده‌ای از دهقانان، در آزینهاگا، روستایی کوچک در حدود صد کیلومتری شمال شرقی لیسبون به دنیا آمد. زمان تولد ساراماگو، مسئول ثبت احوال تصمیم گرفت نام مستعار پدر او، یعنی «ساراماگو» را به نام ژوزه اضافه کند و خود ژوزه تا زمانی که برای نخستین بار به مدرسه رفت، نام کامل خود را نمی‌دانست.

نظرات کاربران

سمیه ص
۱۳۹۹/۰۱/۲۰

این ستاره ها صرفا برای متن بدون تحریف کتاب است بنظرم ما کورنشدیم کور هستیم... صد البته که..متن اصلی وکامل کتاب بسیار بسیارزیباتر است پیشنهاد میکنم دراین موردحتما خودکتاب رو مطالعه کنید عجیبه که چرا یکسری از کاراکترها حذف شده اند شاید افراد ی

- بیشتر
شیخ محمدعلی
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

در واقع این متن خود کتاب نیست که روایت میشه ، بلکه یک نمایشنامه اقتباسی از رمان کوری محسوب میشه .. فضاسازی و حس و حال رمان رو منتقل میکنه، موضوع اصلی رمان هم خوب پرداخت میشه .. مجدد تکرار میکنم، یک

- بیشتر
Azadeh Gholipour
۱۳۹۷/۰۸/۰۱

اجرا عالی بود ، درخور کتاب و شاید بهتر.

Mrym
۱۳۹۹/۰۱/۱۴

من کتاب صوتی رو، اینطوری دوست ندارم. دوست دارم متن کتاب خونده بشه.

maedeh_rzg
۱۳۹۸/۰۱/۱۶

پیشنهاد میشه جمله ایی پند آمیز از کتاب :ما کورهایی هستیم که میتوانیم ببینیم!

عین
۱۳۹۹/۱۲/۱۳

کتاب کوری رو وقتی خوندم که کسی گفت :" با شرایط شیوع کرونا و این اپیدمی" بیاد این کتاب افتاده؛ من که نسخه صوتی این کتاب رو گوش دادم، بنظر میرسه جذابیت موضوع کتاب بصورت خواندن بهتر منتقل میشه تا شنیدن، در کل

- بیشتر
آرش
۱۳۹۸/۱۲/۱۰

سلام به همه دوستان پیشنهاد میکنم حتما گوش کنید این کتاب رو از جهت های مختلف اول اینکه داستان فوق العاده تاثیر گذار و هیجانی که باعث میشه شما خودتو داخل داستان ببینی و همراه شخصیتهای کتاب لحظه به لحظه

- بیشتر
parisa,
۱۳۹۹/۰۴/۲۰

من این کتاب رو از کتب فروشی های بیرون خریدم اولین بار فصل یک رو صوتی گوش کردم و خیلی خوشم اومد بعد که تهیه کردم کتاب رو متوجه شدم که کتابی حوصله سر بره البته بعضی جاها بگم که

- بیشتر
MA9L
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

کتاب بسیار خوب که حتی اگر به پندهایش بی‌توجه باشید و فقط داستان را دنبال کنید، باز هم لذت خواهید برد. فقط صدای بعضی شخصیت‌ها کمی به هم شباهت داشت؛ با این حال اجرای گویندگان عالی بود.

aida
۱۳۹۹/۰۱/۰۹

فوق العاده ترین کتاب بعد از مدت های طولانی به شدت پیشنهاد میشه و بسیار شبیه شرایط کنونی ما در این روزهای آغازین سال نو.

زمان

۴ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۵۸۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۵۸۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان