دانلود و خرید کتاب کامپیوتر یا رایانه، مساله چیست؟ سعید طلائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کامپیوتر یا رایانه، مساله چیست؟

«کامپیوتر یا رایانه مسأله چیست؟» یکی از کتاب‌های مجموعه «طنز نوجوان» سوره مهر است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه بر یکی از موضوعات روز جامعه اعم از فرهنگی و اجتماعی تمرکز دارد و کتاب حاضر درباره «رفتار با کامپویتر و اینترنت» در جامعه است. سید محمد صاحبی در این کتاب به زبان طنز «جایگاه و کاربردهای رایانه در ایران» را به نقد کشیده است: «اینترنت اصولاً چیز خوبی است. گفتن ندارد. همه می‌دانیم که بشر امروزی سی ثانیه هم نمی‌تواند بدون اینترنت زندگی کند. از وقتی که اینترنت پایش را به زندگی ما باز کرده نحوه زندگی کردن ما کاملاً عوض شده و دیگر لازم نیست خیلی از کارها را انجام دهیم. مثلاً دیگر لازم نیست برای تحقیق درباره سلسله قاجاریه کتابخانه مدرسه را زیر و رو کنیم. برای بازی کردن لازم نیست منت دوستمان را بکشیم که ما را توی تیم محله راه بدهد. برای نامه فرستادن لازم نیست دنبال صندوق پستی بگردیم. حتی برای درددل کردن هم کافی‌ست وارد یک چت روم شویم و یک دوست مجازی پیدا کنیم. «دوست مجازی» یک چیزی در مایه‌های «دوست پلاستیکی» است که در بازی اسم فامیل جزو اشیاء محسوب می‌گردد.»

نظرات کاربران

David Jener
۱۴۰۰/۰۲/۱۴

واقعا مشتی و خفن بود🤣🤣🤣 دم نویسنده گرم....چنان مسائل روز اینترنتی رو توضیح داده بود که من به شخصه خودم تا حالا بهش فکر نکرده بودم 😂😂😂😂😂 بخونید...۳۰ دقیقه بیشتر وقت تون رو نمیگیره..😎✊ مخصوصا قسمت بازی ها و مدراس هوشمند و قسمتی

- بیشتر
𝑀𝑜𝒿𝓉𝒶𝒷𝒶
۱۴۰۳/۰۳/۰۲

با بیان زیبا و طنز به مساعل مهم اجتماع پرداخته شده در این کتاب واقعا جالب بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶)
با اختراع لپ‌تاپ بشر ثابت کرد که می‌توان فیل را در فنجان جا داد. لپ‌تاپ‌ها کامپیوترهای کوچکی هستند که می‌توان آن‌ها را با خود به این و آن‌طرف برد. اگر زمانی پدر مادرها کامپیوترها را وسط هال پذیرایی می‌گذاشتند تا بتوانند همه رفتارهای بچه‌ها زیر نظر داشته باشند، با اختراع لپ‌تاپ همه رشته‌های آن‌ها پنبه شد و به همین دلیل بود که والدین مجبور بودند هر نیم ساعت یک بار به شکل ناگهانی در اتاق بچه‌ها را باز کنند و به بهانه برداشتن وسایل از توی کمد سری به فرزندشان بزنند که مبادا بلایی سر خودش یا لپ‌تاپ بیاورد. گاهی والدین این‌قدر به حرکات غافلگیرکننده اعتقاد دارند که بعید نیست همین روزها اول گاز اشک‌آور از زیر در به داخل اتاق هل دهند و سپس با لگد در اتاق را بشکنند و بیایند داخل که ببینند آیا فرزندشان واقعاً دو ساعت است دارد پای لپ تاپ درباره تعلیمات اجتماعی و مدنی تحقیق می‌کند؟
مادربزرگ علی💝
اینترنت مثل باتلاقی است که کافی‌ست انگشت پایتان را در آن فرو ببرید، چند ساعت بعد می‌بینید که تا گردن توی گوگل هستید و کارتان از تعلیمات اجتماعی و مدنی کشیده به جدیدترین عکس‌های فلان هنرپیشه با فرزندش و مدل موی فلان بازیکن فوتبال در تیم فنرباغچه.
Amity
حتی برای درددل کردن هم کافی‌ست وارد یک چت روم شویم و یک دوست مجازی پیدا کنیم. «دوست مجازی» یک چیزی در مایه‌های «دوست پلاستیکی» است که در بازی اسم فامیل جزو اشیاء محسوب می‌گردد.
سپیده
جست‌وجو در گوگل و کپی‌پیست کردن را بلد باشیم. باید سر موقع به پو غذا بدهیم تا گرسنه نماند و هزار کار دیگر که اگر انجامشان ندهیم یک دفعه می‌بینیم امپراتوری‌مان نابود شده و یا پو خودش را وسط خانه خراب کرده است.
سپیده
من و اینترنت و هرروز هفته گمانم مغز من تحلیل رفته طلسم است این و یا سحر است و جادو؟ دبیلو و دبیلو و دبیلو تمام روز را پایش نشستم من از وبگردی بیهوده مستم هزاران فایده دارد اگر وب ضررهم دارد اما به مراتب ببین ویروس در جانم نشسته تمام مغز من از هم گسسته ندارم دوستان خوب خیلی به غیر از یک نفر آن هم ای‌میلی نشستم پای چت کردن شب وروز امان از این بلای خانمان سوز
David Jener
یعنی درست است که آدم به اختیار خودش پای اینترنت می‌نشیند ولی بلند شدن و بازگشتن به زندگی عادی دیگر دست خود آدم نیست. بلکه به این بستگی دارد که چه زمانی حجم اینترنتمان تمام شود و یا بمیریم.
David Jener
اینترنت فضایی مجازی بود که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن یافت می‌شد و البته الان هم می‌شود. خود بشر هم تا مدت‌ها باورش نمی‌شد که چیزی به این جالبی اختراع کرده باشد.
MHNOURII
حق به جانب گفت: «آخر با مرام نیستی پیدا در اینِستاگرام ما تو را بر لوح جان حک کرده‌ایم هفته‌ای ده بار هشتک کرده‌ایم ماجرای وایبر آفلاین چیست؟ پس چرا دیگر چراغت سبز نیست؟ تو کجایی تا تو را لایکت کنم؟
سپیده
برای دستگاهی که به اندازه یک زمین فوتبال است افت دارد که تنها بتواند عمل ضرب انجام دهد. چنین دستگاهی علاوه بر وصل شدن به اینترنت و دانلود آهنگ‌های روز حداقل باید بتواند ظرف‌های کثیف را بشوید.
سپیده
یکی از مزایای اصلی اینترنت کمک شایان آن به عدم پیشرفت علم و دانش است.
David Jener

حجم

۳۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۳۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان