دانلود رایگان کتاب حجاب من؛ نگرشی ساده اما نو به موضوع حجاب امین کشوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حجاب من؛ نگرشی ساده اما نو به موضوع حجاب اثر امین کشوری

کتاب حجاب من؛ نگرشی ساده اما نو به موضوع حجاب

نویسنده:امین کشوری
انتشارات:جام‌جم
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۴۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حجاب من؛ نگرشی ساده اما نو به موضوع حجاب

سخنان بسیاری درباره حجاب گفته شده و کتاب‌های بسیاری در این باره به نگارش درآمده است و این همه اهمیت و اعتبار ویژه این مبحث را باز می‌نمایاند اما امین کشوری در این کتاب کوشیده است از منظری دیگر و با بیانی ساده و رسا به تحلیل و استدلال درباره بایستگی حجاب بپردازد و با نگاهی دینی، آموزه‌هایی چون حجاب و عشق و ازدواج و مباحث مرتبط را مورد بررسی قرار دهد. نویسنده با آوردن گزیده‌ای از توصیه‌های شهدای انقلاب اسلامی درباره حجاب ـ که برگرفته از وصیت‌نامه‌های آنهاست ـ نیز مهر تاییدی دیگر بر این ضرورت زده است. بررسی وضعیت زنان در دوران جاهلیت قدیم و جاهلیت مدرن، جایگاه زنان با ظهور اسلام، پاسخ به سوالات حجاب، آمارهایی از مشکلات ناشی از بی‌حجابی از جمله مباحثی است که در این کتاب می‌خوانید.

نظرات کاربران

abd
۱۳۹۷/۰۹/۱۸

بسم الله... خیلی کتاب خوبیه...میشه گفت کامله و به همه موضوعات مرتبط با حجاب پرداخته...متن روونه و بعضی جملات بسیار زیبان...من که یه روزه تمومش کردم و کلی بهره بردم...واقعا خدا خیرتون بده هم کتاب خوب هم رایگان در اختیار مردم

- بیشتر
پیام
۱۳۹۸/۱۰/۰۱

به نظرم بررسی حجاب در منظومه ای از مفاهیم مرتبط از امتیازهای این کتابه. برای مخاطب متوسطه دوم خیلی خوبه

فاطمه افضلی
۱۳۹۸/۰۴/۱۵

خییییِیلیییییی عالی. فکرنمیکردم در این زمینه کتاب به این خوبی نوشته شده باشه. بخوانید و لذت ببرید.😊😊

خوب باشیم:)
۱۳۹۹/۱۱/۱۶

عااااااللللیییی اگر همه زنان سرزمینم یک بار این کتاب را بخوانند در بسیاری از زمینه ها دچار سردرگمی در بحث حجاب و پوشش نمیشوند.

tahare
۱۳۹۸/۰۱/۲۹

عالی و پر محتوا

mahsa.mhz
۱۳۹۸/۰۱/۲۸

عالیییییی

امین نادری
۱۳۹۸/۰۱/۲۶

آفرین به این همه سلیقه

دیوونه :-|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹

کتاب متن روانی دارد و نکات قابل تاملی راجب حجاب بیان کرده اما نویسنده ی محترم راجب جایگاه زن در ایران باستان موضع گیری های خاصی دارد و مطالب با منبع معتبر نوشته نشده ما در دوران ساسانی چه بسا

- بیشتر
majid yazdani
۱۴۰۰/۰۱/۰۳

حجاب مصونیت است نه محدودیت ... به خدا قسم که چنین هستش

محمدجواد
۱۳۹۹/۱۰/۰۷

خواندن آن ان شاالله مفید خواهد بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۹)
امام علی (ع) می‌فرماید: «پوشیدگی زن به حالش بهتر است و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌سازد.
R.M
اگر این دوستی‌ها به ازدواج منجر نشود، موجب افسردگی و بیماری‌های روحی و روانی نمی‌شود؟ طرفین ـ به‌ویژه دختر ـ چگونه خاطراتِ باهم بودن را فراموش می‌کنند؟ شاعر می‌گوید: تا به خود بازآمدم او رفته بود جای پایش روی دل جا مانده بود
R.M
به یک پسری که با چند دختر دوست بود، گفتم: چرا این‌گونه رفتار می‌کنی؟ چرا آن دخترها را به خودت مشغول کرده‌ای؟ لااقل با یکی از آنها ازدواج کن. به من گفت: آنها مرا دوست دارند. برایم هدیه می‌خرند. دائماً مراقب هستند، طوری رفتار نکنند که مرا از دست بدهند! ضمناً من به جای یک گل، چند گل (چند دوست دختر) دارم! مگر مریضم که سرپرستی خانواده را قبول کنم! و نان‌خورِ اضافی بیاورم! ضمناً اگر بخواهم ازدواج کنم، فکر می‌کنی که این‌ها زنِ زندگی‌اند؟! این‌ها هر روز با یکی دوست‌اند. این‌ها برای چند روز خوشی‌کردن و جوانی‌کردن من هستند.
abd
خانم شعله شکیب (اهل کشور بحرین و دکترای مطالعات خانواده) می‌گوید: «همیشه حجاب را نوعی امنیت دانسته‌ام و حتی آزادی بیشتری به من داده است که با اطمینان در هر جمعی حضور پیدا کنم و ایمان داشته باشم که فقط و فقط به خاطر ماهیت فردی خود، در آن جمع حضور دارم نه به خاطر جنسیت، شکل و قیافه، رنگ مو، رنگ چشم و زیبایی‌های زنانه دیگر.»
abd
خدای متعال می‌فرماید: «ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلباب‌ها [=چادرهای] خود را بر خویش فرو افکنند. این کار برای این که شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند، بهتر است. (و اگر تاکنون خطا و کوتاهی از آنها سرزده توبه کنند). خداوند همواره آمرزنده رحیم است.»
yasamin
یکی از زیباترین خواسته‌های الهی که با فطرت انسان‌ها هماهنگ است، رعایت پوشش است که باتوجه به طبیعت ظریف و لطیف زنان، از آنان رعایت بیشتری خواسته شده است. هر که بامش بیش، برفش بیشتر. ارزش، زیبایی و ظرافت بیشتر، حجاب و پوششی افزون می‌طلبد، همچنان‌که امام علی (ع) می‌فرماید: «زَکاهُ الجَمَالِ العِفَاف»‌ «زکات زیبایی، عفاف است.»
yasamin
«شوهر بر زن خود حاکم است و اختیاراتش را حدی نیست.
littel dark age(محمد)
در جامعه اسپارت، پدران و مادران، مسوول تدارک ازدواج فرزندانشان بودند و پیمان زناشویی به شکل بسیار عجیبی برقرار می‌شد. داماد عروس را به زور از خانه‌اش بیرون می‌کشید و عروس هم موظف بود، در برابر او ایستادگی و مقاومت کند. به همین دلیل هم بود که ازدواج در نزد آنان به معنای ربودن (barpadzein) بود.
سپیده دم اندیشه
نه مردسالاری و نه زن‌سالاری الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَی النِّسَاءِ یعنی سرپرستی امور خانواده به عهده مرد است. مرد باید برود کار کند. معیشت خانواده به عهده اوست. زن هرچه دارد مال خودش است اما معیشت خانواده بر دوش او نیست. این‌طور هم نیست که بگوییم همه جا خانم باید از آقا تبعیت کند؛ نخیر. چنین چیزی نه در اسلام داریم و نه در شرع. الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَی النِّسَاءِ معنایش این نیست که زن در همه امور تابع شوهر باشد. نه مثل برخی از این اروپا ندیده‌های بدتر از اروپا و مقلد اروپا، بگوییم که زن باید همه‌کاره باشد و مرد باید تابع باشد. نه این هم غلط است. بالاخره دوتا شریک ودوتا رفیق هستید. یک‌جا مرد کوتاه بیاید، یک‌جا زن کوتاه بیاید. یکی این‌جا از سلیقه و خواست خود بگذرد، دیگری در جای دیگر، تا بتوانید با یکدیگر زندگی کنید.
رسول
(وَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالمَعرُوفِ مُحصَنَاتٍ غَیرَ مُسَافِحَاتٍ وَ لَا مُتَّخِذَاتِ أَخدَان) «و مهرشان را به خودشان بدهید؛ به شرط آن‌که پاکدامن باشند، نه به‌طور آشکارا مرتکب زنا شوند و نه دوست پنهانی بگیرند.»
سحر

حجم

۱۰۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۰۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
رایگان