دانلود و خرید کتاب موفق سازها درک تامسون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب موفق سازها

کتاب «موفق سازها» یا «پدیده‌ها چگونه محبوب می‌شوند» نوشته درک تامپسن اثری درباره موفق‌ها است. معدود کارها و ایده‌هایی که با صاحبانشان در بین فرهنگ عامه و رسانه‌ها به محبوبیت فوق‌العاده و موفقیت تجاری قابل توجهی دست یافته‌اند.

این کتاب بر این نظریه استوار شده است که «اگرچه به نظر می‌رسد آهنگ‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌های پرهزینه، شوخی‌های اینترنتی و برنامه‌های درجه یک به یک‌باره به موفقیت می‌رسند، ولی حتی این آشفته بازار فرهنگی هم تحت سلطۀ قوانین مشخصی است.»

درک تامپسن قصد دارد به این بحث روان‌شناسانه بپردازد که چه می‌شود که بعضی مردم از بعضی چیزها خوششان می‌آید و نقش رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی، بازهای فرهنگی و اقتصادی که ایده‌ها را گسترش می‌دهند در این میان چقدر است.

این کتاب اساسا دو پرسش مهم را مطرح می‌کند:

۱. راز آفرینش محصولاتی که مردم دوست دارند، در موسیقی، سینما، تلویزیون، کتاب، بازی، برنامه‌های گوشی و دیگر بخش‌های قلمروی گستردۀ فرهنگ چیست؟

۲. چرا در این بازار بعضی محصولات شکست می‌خورند درحالی‌که ایده‌های مشابه آن‌ها جواب می‌دهند و به محبوبیتی فوق‌العاده می‌رسند؟

نویسنده در پاسخ به این سوالات به دو موضوع مهم می‌پردازد، رابطه محبوبیت با ذهن آدمی» و «محبوبیت و بازار» و می‌کوشد داستان پیچیده راز محبوبیت برخی محصولات را با زبانی ساده برای مخاطب بیان کند.

مطالعه این کتاب را به تمامی آنها که در حرفه بازاریابی فعالیت می‌کنند و البته متخصصان علوم ارتباطات و رسانه توصیه می‌کنیم.

نظرات کاربران

میثم
۱۳۹۷/۱۱/۰۹

ترجمه کتاب موفق و پرفروش HIT Makers هست. خلاصه کتاب از پادکست بی پلاس بگیرین که خیلی شنیدنی است و تو تصمیم تون واسه ادامه کتاب یا نه موثر است

MAHDI
۱۳۹۹/۰۲/۱۵

سیر تحقیقاتی نویسنده واقعا خوب بود و قانعم کرد.این که از هر طیف محصولی در بررسی هاش بود هم نکته خیلی جالبی بود.در کل توقع این همه ریزبینی رو از کتاب نداشتم.یه مدت واقعا درگیرش شدم.

ghasem.t
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

نظریه های آشنا اما جالب در مورد موفق شدن یه محصول به خصوص موسیقی و فیلم ارائه شده. پایه کتاب بر اینه که یه ایده موفق یه ایده آشنا ولی خلاقانه است به علاوه یک سری عوامل دیگه. موفقیت خود

- بیشتر
the Wittral
۱۳۹۷/۱۱/۱۴

فعلا مقدمه مطالعه شده، خداحافظ عبارات «به خود ایمان داشته باشید» و «محصولی متفاوت خلق کنید»؛ با یه کتاب واقعی، جالب و کاربردی طرف هستیم!!

Hosein
۱۴۰۰/۰۴/۲۸

اونچه از این کتاب در ذهن من نقش بست به عنوان عاملی برای موفقیت این بود که اگر شما میخواید در سیاست رشد کنید و به مدارج بالا برسید و یا در هر زمینه دیگه ای، باید وقتی به اطرافتون

- بیشتر
M.S.Rostami
۱۳۹۹/۰۸/۲۹

توی بی پلاس باهاش آشنا شدم. خوندمش و ازش یاد گرفتم. مثالهای زیادی داخلش داره که خواننده خسته نمیشه.

Mash
۱۳۹۹/۰۱/۰۲

عالی.

حسین مشتری
۱۳۹۷/۱۰/۱۴

چرا کتابهای شما فهرست ندارد؟ چرا نمی‌توان به صفحه مشخصی رفت؟ باید حتما یک صفحه یک صفحه جابجا شویم.

وحید
۱۴۰۱/۰۲/۰۹

در مجموع کتاب خوبی بود، اما به نظرم تکرارش زیاد بود، دسته‌بندی مطالب‌ش هم می‌تونست بهتر باشه، شاید با نصف همین حجم هم می‌شد مطالب رو رسوند، پیشنهادم اینه که خلاصه‌شو بخونید:)

Green Phoenix
۱۴۰۳/۰۱/۱۵

قبل از این کتاب کتاب منحنی خلاقیت رو خونده بودم به نظرم منحنی خلاقیت چکیده و خلاصه شده‌ی این کتابه البته محور اصلی این کتاب در مورد محصولات فرهنگی هستش و جالبه که فرهنگ رو آشوبناک میدونه و از نظریه آشوب هم استفاده

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۱)
اگر یک پروانه در برزیل بال‌های خود را تکان دهد، ممکن است در ساحل اندونزی یک گردباد اقیانوسی به وجود بیاید.
⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
«خبرنگار: چرا قبل از هر بازی به حمام می‌روی؟ فوتبالیست: برای این‌که گل‌های تمیز بزنم.»
⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
مردم کره جنوبی در فیس‌بوک بیش‌تر ویدئو تماشا می‌کنند. خاورمیانه‌ای‌ها بیش‌تر به دنبال بحث‌های طولانی هستند. مردم ایتالیا و تایلند بیش‌تر از بقیه از استیکر استفاده می‌کنند.
⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
ذائقه و تفکرات خیلی از مردم که مانند یگ گل مجسمه‌سازی نرم است، بعد از طی شدن دهۀ بیست و سی زندگی کاملاً سفت و تغییرناپذیر می‌شود.
shahram naseri
دیگر دورۀ دربانی به پایان رسیده است. چون الان با دروازه‌های زیادی طرف هستیم.
محمد مهاجر
خیلی از مردم به صورت توأمان تازه‌خواه (کنجکاو در مورد کشف چیزهای تازه) و تازه‌هراس (نگران مواجهه با چیزهای تازه) هستند.
سروش اعتمادفر
در روان‌شناسیِ زیبایی‌شناسی، فاصلۀ بین اضطراب ناشی از مواجهه با چیزی تازه و لحظۀ رضایت‌بخشِ درک آن، نامی دارد. به آن «کشف زیبایی شنایی» می‌گویند.
سروش اعتمادفر
یک کتاب، داستانی باشد یا غیر داستانی، «دعوتی است به خیال‌بافی.»
Shanti
آنافورا: تکرار یک واژه یا عبارت در ابتدای چند جمله. وینستون چرچیل: «باید در سواحل بجنگیم، باید بر روی خشکی بجنگیم، باید در دشت‌ها بجنگیم.» ترای‌کالن: تکرار در سه جمله کوتاه. آبراهام لینکلن: «حکومت مردم، برآمده از مردم و در خدمت مردم.» اپیزکسیس: تکرار چند باره یک واژه نانسی پلوسی: «این قانون باید به دنبال چهار چیز باشد: شغل، شغل، شغل و شغل.» دایاکوپ: تکرار یک واژه با کمی وقفه. فرانکلین روزولت: «تنها چیزی که باید از آن بترسیم خود ترس است.»
boly
اسکار وایلد نویسنده در جایی گفته است؛ «در دنیا همه چیز حول رابطۀ جنسی می‌چرخد، به جز خود این رابطه. در رابطۀ جنسی بحث بر سر قدرت است.» «پنجاه طیف» هم کشمکش قدرت است و در آن، رابطۀ جنسی به بستری برای جابه‌جایی قدرت تبدیل شده است.
Anahid

حجم

۷۹۲٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

حجم

۷۹۲٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان