دانلود و خرید کتاب خانه‌های اجاره‌ای جرج برناردشاو ترجمه فرزاد پایا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خانه‌های اجاره‌ای اثر جرج برناردشاو

کتاب خانه‌های اجاره‌ای

انتشارات:انتشارات جامی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خانه‌های اجاره‌ای

اسم اصلی کتاب حاضر «خانه‌‏های مرد زن مرده (بیوه‌‏مرد)» است. ولی‌چون معادل صحیح و مصطلحی برای (Widower) در زبان فارسی پیدا نشد و عنوان خانه‌‏های اجاره‌‏ای با محتوی کتاب انطباق کامل دارد، خوانندگان عزیز خواهند بخشید.

کتاب خانه‌‏های اجاره‌‏ای از متن انگلیسی به فارسی برگردانده شده است. این کتاب در ردیف نمایشنامه‌‏هایی است که مؤلف آنها را بازی‏های ناشاد یا نامطبوع خوانده است و در وجه تسمیه بازی‏های نامطبوع می‌نویسد:

«علت به خوبی آشکار است. بدون‏‌شک کلیه نمایشنامه‌‏هایی که صمیمانه با انسانیت سروکار دارند می‌‏باید این احساس خودفریبی عظیم را، که رمان وظیفه دارد از آن چاپلوسی کند، جریحه‏‌دار سازند. ولی در اینجا ما نه تنها با جنبه‏‌های تراژدی و کمدی اشخاص و سرنوشت‏ها روبه‏‌رو هستیم بلکه با آن دلهره‌‏های اجتماعی سروکار داریم که از این واقعیت سرچشمه می‌‏گیرند: که یک فرد معمولی و بومی انگلیسی، هر چقدر از لحاظ اخلاقِ خصوصی شریف و خوش‏‌طینت هم باشد، در حالی که بی‌دریغ برای استقرار حکومت عدل و انصاف فریاد می‌زند، اگر ببیند که ممکن است ده شاهی بر یک تومان مالیاتی که نیمی با فشار و نیمی با فریب از او می‌گیرند اضافه می‌شود، در برابر پست‏‌ترین حق‌‏کشی‌ها سکوت می‌کند و چشم خود را فرو می‌بندد. در کتاب خانه‏‌های اجاره‏‌ای من نشان داده‏‌ام که چگونه حرمت طبقه میانه‏‌حال و سخاوت پسران جوان خانواده بر فقر و مسکنت ساکنین کثیف‌‏ترین و مخروبه‏‌ترین محله‌‏های شهر استوار است و از آنجا تغذیه می‌شود، همان‏طور که مگس بر کثافت می‌نشیند و فربه می‌گردد: مطمئنا این تم مطبوعی نیست.»

معرفی نویسنده
عکس جرج برناردشاو
جرج برناردشاو

جرج برنارد شاو نمایشنامه‌نویس و منتقد ادبی مشهور قرن نوزدهم است. او علاوه بر خلق نمایشنامه‌های ماندگار و مهم تاریخ ادبیات جهان، به نوشتن رمان هم مشغول بود، دستی در روزنامه‌نگاری و علاقه وافری به موسیقی، به خصوص اپرا داشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
در سال ۱۸۷۵ نوزده‌ساله بود که دو نفر از کشیشان انجلیست امریکایی برای تبلیغات مذهبی به دوبلین آمدند. برنارد جوان نیز پای وعظ آنها نشست و چند جلسه‌ای سخنانشان را گوش داد و در پایان به روزنامه پاپلیک اوپینیون بهتاریخ سوم آوریل همان سال نوشت: «اگر مذهب این است که این دو نفر می‌گویند من از ریشه کافرم.»
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
همگی آن را رد کردند و از طبع آن امتناع ورزیدند. ناچار آن را به گوشه‌ای افکند و مدت‌ها به قول خودش «حتی موش‌ها هم نتوانستند آن را بجوند.» کتاب‌های دیگر او نیز مدت‌ها به همین سرنوشت دچار بودند.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
جرج برناردشاو درام‌نویس، روزنامه‌نگار، نویسنده، متفکر و بذله‌گو و انسان‌دوست ایرلندی در سال ۱۸۵۶ در شهر دوبلین به دنیا آمد و بعد از ۹۳ سال زندگی وفات کرد.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷

حجم

۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان