دانلود و خرید کتاب بررسی علی صفایی حائری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بررسی

کتاب «بررسی» استاد علی صفایی حائری به بررسی صفات اجتماعی حکومت اسلامی پرداخته است. مباحثی همچون دگرگونی در روابط اجتماعی در طول تاریخ، انواع حکومت‌ها، انقلاب اسلامی، برده‌داری، آزادی، طبقات اجتماعی، تساوی حقوق زن و مرد، حجاب و آزادی روابط و مالکیت اسلامی در این کتاب و در سه فصل مطرح و مطالب ارزنده‌ای درباره آنها بیان شده است.

«حکومت‌ها را در شکل و نحوهٔ انتخاب می‌توان الی ما شاء الله تقسیم کرد، ولی تمامی آن‌ها بر اساس هدفی که دارند تا به حال یا در سطح امنیت و پاسداری بوده‌اند و یا در سطح رفاه و پرستاری.

در آن مرحله که آدم‌ها خودشان می‌توانستند به اندازهٔ خودشان باشند و از وفور و غنای طبیعت بهره‌مند بشوند، در آن روزها به خاطر جلوگیری از تجاوزکارها و قلدرها، مردم به دنبال یلی و نیرومند و پهلوانی جمع می‌شدند و او را انتخاب می‌نمودند؛ یعنی او به طور طبیعی انتخاب می‌شد تا پاسدار منافع مردم باشد و امنیت آن‌ها را تأمین کند تا آن‌ها بتوانند به کار خویش سامان بدهند و تاج و تخت و زندگی حاکم را هم بچرخانند.

رفته رفته که نسل‌ها گسترده‌تر شدند و طبیعت خالی‌تر ناچار حکومت‌ها نمی‌توانستند تنها به همان امنیت و پاسداری بپردازند. مجبور بودند که در مسائل رفاهی جامعه، در خوراک و پوشاک و مسکن و بهداشت، در تولید و توزیع و نظارت بر مصرف هم نقشی داشته باشند و از توده محروم پرستار باشند و تنها به پاسداری منافع اکتفا نکنند»

نظرات کاربران

saeed karimi
۱۴۰۰/۰۵/۲۶

تحلیل هایی کوتاه اما عمیق و کامل از موضوعات مختلف

N
۱۴۰۱/۰۵/۰۴

هنوز کامل نخوندمش فقط بخش حجاب رو. وای محشر بود. من محجبه نیستم اما واقعا تکونم داد این کتاب.

حنیف
۱۴۰۰/۱۰/۱۲

اگر می خواید ذهن تون از کلیشه ها رها بشه.. با آغوش باز در دنیای این کتاب قدم بردارید😉 .... فصل اول مقداری فنی هستش و پیش نیاز ممکنه بخواد برای عموم افراد فصل دوم و سوم رو بیشتر پیشنهاد میکنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۷)
تمام عقب ماندن و کندی پیشرفت اسلام، از همین آزادیی است که می‌دهد و از همین زمینه‌ای است که برای انتخاب انسان می‌سازد. اسلام اگر می‌خواست خلق را بغلطاند خیلی زودتر به مقصد می‌رسید. علی می‌توانست با یک‌صدم پولی که معاویه می‌داد، معاویه را با ریش و سبیلش خفه کند و از میدان به در برد. این‌ها نمی‌خواهند حکومت کنند. می‌خواهند خلق با انتخاب خویش آن‌ها را برگزینند. و این است که عقب می‌مانند، در حالی که دیگران جلودار شده‌اند
محمد پوررجب
ما تا هنگامی در میان تضادِ خدا و خرما می‌مانیم که خدا بر ما شیرین نشده و خرما نشده، در این سطح دیگر تضادی نیست، که انسان به راحتی از آنچه دوست دارد، در راه آنچه که بیشتر دوست دارد می‌گذرد و به هوس‌هایش جهت می‌دهد و از آن‌ها بهره می‌گیرد.
کاربر ۲۰۵۴۷۴۴
مذاکره هنگامی امتیاز آفرین است که تو گلوی دشمن را فشرده باشی و نفسش را گرفته باشی وگرنه او جز منافع خودش دیدگاهی ندارد و به راحتی تو را وجه المصالحه قرار می‌دهد.
محمد پوررجب
که ماندن، گندیدن است.
سپهر
در جواب آن بی‌خبر که می‌پرسید من خدا را قبول ندارم؛ چون او را نمی‌بینم، من فقط پدیده‌ها را احساس می‌کنم، گفته شد که تو مثل آن گردن‌کشی هستی که عکس خودش را در آینه دیده و بانگ بر می‌دارد من فقط عکس خودم را می‌بینم. چه کسی می‌تواند نور را به من نشان بدهد؟! غافل از این که تو با نور می‌بینی و با این واسطه احساس می‌کنی و درک می‌کنی و خدا نور هستی و گواه هستی و شاهد هستی است.
کاربر ۲۰۵۴۷۴۴
ما باید در پاسخ‌گویی، تنها سؤال را در نظر نگیریم، که انگیزه و عامل آن را هم منظور بداریم. باید در پاسخ، جواب عامل و انگیزهٔ سؤال هم داده شود. پاسخی که عامل‌ها را در نظر نمی‌گیرد به حالت بچه‌هایی می‌ماند که دست‌ها را مؤدب می‌اندازند و با حالت معصومی دهان‌ها را باز می‌کنند و سرود می‌خوانند.
سپهر
انسانی که خودش را هرز کرده و خوش بوده و کیف کرده، در واقع از آنجا لذت برده که نمی‌داند چه از دست داده، فقط حساب کرده که چه به دست آورده است.
سپهر
ما تا هنگامی در میان تضادِ خدا و خرما می‌مانیم که خدا بر ما شیرین نشده و خرما نشده، در این سطح دیگر تضادی نیست، که انسان به راحتی از آنچه دوست دارد، در راه آنچه که بیشتر دوست دارد می‌گذرد و به هوس‌هایش جهت می‌دهد و از آن‌ها بهره می‌گیرد.
سپهر
هیچ گاه نمی‌توان آزاده‌ای را به بردگی گرفت حتی اگر خودش بخواهد.
f.r
حرکت از لحظه‌ای آغاز می‌شود که تو میان آنچه که هستی و آنچه که باید باشی، فاصله را احساس می‌کنی.
f.r

حجم

۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
۸,۵۰۰
۵۰%
تومان