دانلود و خرید کتاب هفت اشتباهی که والدین خوب مرتکب می شوند لیندا دی‌. فریل ترجمه مریم ملکوتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هفت اشتباهی که والدین خوب مرتکب می شوند اثر لیندا دی‌. فریل

کتاب هفت اشتباهی که والدین خوب مرتکب می شوند

معرفی کتاب هفت اشتباهی که والدین خوب مرتکب می شوند

جان سی. فریل و همسرش لیندا دی. فریل، روان‌شناس و پزشک هستند. دکتر جان سی فریل متخصص و روان شناس امریکایی است که در زمینه‌های مختلف علم روانشناسی از جمله خانواده درمانی، زوج درمانی و روان درمانی تخصص دارد. او و همسرش مولف هشت کتاب معتبر و پر فروش در سطح جهان هستند. دکتر فریل یکی از اعضای جامعه روانشناسان امریکا و از اساتید دانشکده روانشناسی دانشگاه نوادا است. نویسندگان که به خانواده‌درمانی، زوج‌درمانی و روان‌درمانی انفرادی اشتغال دارند، نخست این هفت اشتباه را به گونه‌ای خواندنی و پر کشش توصیف می‌کنند، سپس رهنمودهایی برای مقابله با آن به دست می‌دهند. اگر در فکر ازدواج و تشکیل خانواده هستید، اگر فرزندان‌تان هنوز وارد مدرسه نشده‌اند یا در مدرسه هستند، اگر همواره در حال مجادله و کشمکش با نوجوانان یاغی و سرکش خود هستید و سرانجام اگر از جمله والدینی هستید که فرزندان بالغ‌شان خانه را ترک کرده‌اند و می‌اندیشید که چگونه رابطه بهتری با آنان برقرار سازید، پاسخ سؤال‌های خود را در این کتاب خواهید یافت. این کتاب به بررسی هفت اشتباه سرنوشت‌سازی می‌پردازد که والدین امروزی مرتکب می‌شوند. این هفت اشتباه که هفت فصل از دوازده فصل این کتاب را شامل می شود، عبارت است از: ۱. لوس بار آوردن کودک ۲. فراموش کردن زندگی زناشویی به دلیل توجه بیش از حد به کودک ۳. وادار کردن فرزند به انجام فعالیت‌های متعدد ۴. نادیده گرفتن زندگی عاطفی و معنوی ۵. بهترین دوست کودک خود بودن ۶. ناکامی در خلق ساختار منظم برای کودک ۷. توقع از کودک برای تحقق بخشیدن رویاهای شما.

نظرات کاربران

majid raeisi
۱۳۹۶/۰۵/۰۴

👍👌

کاربر ۱۲۷۶۴۸۴
۱۴۰۰/۰۹/۰۶

کتاب محتوای غنی داره ولی حقیقتا این ترجمه بسیار بد هست. البته متن اصلی رو من نخوندم. نمی‌دونم متن اصلی مشکل داره یا ترجمه. فعلا رفتم ترجمه ی دیگه ای رو بخونم تا بفهمم قضیه کتاب چی هست

محمد
۱۳۹۵/۰۸/۲۲

عالیه دستتون درد نکنه

یاقوت
۱۳۹۵/۰۷/۱۲

هرچی جلوتر میرم به این نتیجه میرسم ک ترجمه اش افتضاحه.چندین جاش طوریه ک اصلا آدم به سختی منظور نویسنده رو متوجه میشه.خدایی نسخه چاپیشم همین جوریه؟چجوری روشون شده اینطوری چاپش کنن

یاقوت
۱۳۹۵/۰۷/۰۶

کتاب جالبیه ولی متنش روون نیس.انگار مترجم خوبی نداشته.

Emad Gheybizadeh
۱۳۹۵/۰۴/۰۸

جون ننتون رایگان کنید.برای سلامتی دست در کاران برای اینکه درآینده ی نه چندان دور اینا رایگان کنند بلند ثلوات...

yazdan
۱۳۹۴/۰۸/۳۰

اگه رایگان بزارید خیلی بهتره

آسمان آبی
۱۳۹۴/۰۸/۲۴

سلام چنین کتابهایی را رایگان گذاشته تا بتوان از آنها بهره برد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
تغييری کوچک، مداوم و قاطع می‌تواند به راستی کل سيستم زندگی را دگرگون سازد. البته مهم نيست چه کار می‌کنيد، اما تغيير کلی يک شبه رخ نخواهد داد. ايجاد تغيير مستلزم زمان است.
احسان رضاپور
پاداش به کودک بابت هر موفقيت ناچيز، کمکی به او نمی‌کند. اين کار، کودک را به نوعی از حرکت بازمی‌دارد و لذت کشمکش و دستيابی به موفقيت را از او می‌گيرد.
احسان رضاپور
چرا بايد کسی مشکلات خانوادگی را به‌جای آن‌که با همسر يا افراد بالغ ديگر درميان بگذارد به فرزندان خود بگويد؟ چون فرزندان آسيب‌پذيرند، نيازمند والدين‌اند و شنونده‌ای ناگزير می‌باشند، چون گفت‌وگو با افراد بالغ ديگر هولناک‌تر از درميان گذاردن اطلاعات خانوادگی با فرزندان است.
احسان رضاپور
بدون وجود اصول و خطوط راهنما برای زندگی، تفاوت چندانی بين ما و حيوانات وحشی که در جست‌وجوی غذای نوبت بعد خود آماده‌اند هر موجود زنده‌ای را که سر راهشان قرار می‌گيرد، بکشند، وجود نخواهد داشت
احسان رضاپور
آيا واقعا کسانی را که زود به گريه می‌افتند، صبر و تحمل ندارند و متوقع و گستاخند، دوست داريد؟ به‌نظر شما آن‌ها چگونه چنين خلق و خويی را يافته‌اند؟ براساس نظريه اريکسون، والدين چنين افرادی يا بيش از حد آن‌ها را تحت کنترل خود داشته‌اند يا همواره آن‌ها را کودک انگاشته‌اند.
احسان رضاپور
بسياری از ما از آن‌چه که به‌عنوان والد در حق فرزندمان انجام می‌دهيم احساس گناه می‌کنيم و سعی‌مان بر اين می‌شود که با بيش از حد مهربان و آسان‌گير بودن در بُعد ديگری از زندگی وی، اشتباهاتمان را جبران کنيم. آيا با همسرتان جدل داشته‌ايد؟ آيا مطلقه هستيد؟ آيا تمامی وقت خود را سرکار می‌گذرانيد؟ خوب، حداقل نتيجه اين شرايط اين است که به کودک خود غذای غيرمفيد می‌خورانيد و او مجاز است هر برنامه تلويزيونی که مايل باشد، تماشا کند. اين کار ظاهرا جبران دوران سختی که تجربه‌اش کرده است می‌شود، نه؟ اين عمل درست نيست! اين کار فقط دردی بر دردهايش می‌افزايد، درواقع تلنبار مشکلات بر روی هم مثل انباشته شدن بهره حساب پس‌انداز بانک است.
احسان رضاپور
از تولد تا هجده ماهگی نيازهای کودک بايد به‌طور مداوم برآورده شود، به‌گونه‌ای که وی تشخيص بدهد می‌تواند موفق شود و می‌تواند به موفقيتش و در عين حال به محيط اطرافش تکيه کند. در ماه‌های آخر اين دوران، شايد از دوازده تا هجده ماهگی، مهم است برخی از نيازهای کودک فورا برآورده نشود. وقتی کودک اندکی منتظر به‌دست آوردن خواسته‌اش بشود حقايق بسيار مهمی را درباره زندگی فرا می‌گيرد: ۱ـ اين‌که او از افرادی که بزرگش می‌کنند جداست. ۲ـ اين‌که او هميشه نمی‌تواند هر آن‌چه که طلب می‌کند، به‌دست آورد. مورد دوم به‌نظر آشنا می‌آيد. زيرا بيانگر آغاز روند فراگيری «تأخير در ارضا» می‌باشد.
احسان رضاپور
در دهه ۱۹۶۰، والتر ميشل، روانشناس دانشگاه استانفورد، تحقيقی اساسی درباره تأخير در ارضای کودکان انجام داد. وی کشف کرد کودکان چهار ساله‌ای که به محض دادن چند تکه شيرينی فورا آن را می‌خوردند، در آينده به‌طور قابل توجهی متفاوت از کسانی بودند که چند دقيقه بيشتر صبر می‌کردند تا شيرينی بيشتری به‌دست آورند. در نوجوانی آن‌ها که توان شکيبايی داشتند، خيلی بهتر قادر به تحمل اوضاع و شرايط گوناگون برای دست‌يافتن به نتيجه بودند، ضمنا به موفقيت‌های بيشتر و بزرگ‌تری نايل می‌گشتند، به لحاظ اجتماعی و احساسی خود را بهتر با شرايط تطبيق می‌دادند، کمتر دچار مشکل می‌گشتند، بيشتر محبوب جامعه بودند و خيلی بيشتر از آن‌ها، که از چهار سالگی صبر نمی‌کردند تا بلکه بتوانند شيرينی بيشتری جايزه بگيرند، شادتر بودند.
احسان رضاپور

حجم

۲۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۲۵۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان