دانلود و خرید کتاب اصول و مهارت‌های بلوغ با هم بودن؛ مهارت‌های بلوغ عاطفی با رویکرد ایمان گزینی احمدرضا اخوت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول و مهارت‌های بلوغ با هم بودن؛ مهارت‌های بلوغ عاطفی با رویکرد ایمان گزینی اثر احمدرضا اخوت

کتاب اصول و مهارت‌های بلوغ با هم بودن؛ مهارت‌های بلوغ عاطفی با رویکرد ایمان گزینی

معرفی کتاب اصول و مهارت‌های بلوغ با هم بودن؛ مهارت‌های بلوغ عاطفی با رویکرد ایمان گزینی

خداوند مقدرات انسان را در اجتماع و با اجتماع قرار داده و هیچ راهی جز باهم بودن برای انسان‌ها نگذاشته و لازمه این با هم بودن نیز وجود رابطه و ارتباط است. منظور از رابطه شأنی از فرد است که به نوعی، بین او و دیگری پیوند ایجاد می‌کند مانند شأن پدر و فرزندی که فرزند را با پدر و پدر را با فرزند پیوند می‌دهد و منظور از «ارتباط» نیز نوع تعاملی است که دو یا چند نفر با هم برقرار می‌کنند. رابطه و عدم رابطه، اتصال و جدا شدن افراد از هم، و ارتباط و عدم ارتباط نیز ایجاد کنشها و واکنش‌ها، عطاها و منع‌ها بین افراد را رقم می‌زند. عالوه بر این، مقاصد و غرض‌های هر فرد که به واسطه باورهایش تعیین می‌شود، جهت روابط و ارتباطات او را مشخص می‌کنند؛ بنابراین اگر فرد به اختلال در باور و مقصد دچار شود، به طور طبیعی نمی‌تواند با دیگران برخورد مناسبی داشته باشد. پس از اصلاح باورها و مقاصد لازم است صورت روابط و ارتباطات، به شایستگی و زیبایی شکل بگیرد که این نیز به علم و تجربه نیاز دارد و آنگاه که با باورها و مقاصد متعالی، بتوان روابط و ارتباطات زیبا و شایسته‌ای را بروز داد، می‌توان از بلوغ با هم بودن سخن گفت. بر این اساس، اصلاح باورها، مقاصد و برنامه زندگی، ارتقای سطح روابط و به کمال رساندن ارتباطات سه محور اصلی کتاب پیش رو هستند. منظور از رابطه در این کتاب، وجه اتصال افراد با هم یا جدا شدن آنها از هم است که بر اساس توان انسان در اتصالش با دیگران تعیین شده و انواع آن، به ابعاد مختلف انسان و اتصالات او مربوط میشود. منظور از ارتباط، تأثیر و تأثراتی است که افراد بر هم می‌گذارند که بر اساس توان انسان در تأثیرگذاری و تأثیرپذیری تعیین می‌شود. منظور از باور، برنامه و مقصد نیز جهت، غایت و کمالی است که از رابطه و ارتباط انتظار می‌رود که باید بر مبنای غایتی که خداوند از زندگی انسان در نظر گرفته است، باشد. بدین ترتیب بلوغ با هم بودن به احیا و تکامل سه رکن اصلی زندگی یعنی اتصال، تأثیر و تأثر و برنامه و جهت وابسته است و در صورتی که این مهم اتفاق نیفتد فرد نمی‌تواند زندگی شایسته‌ای داشته باشد. در این کتاب، ضمن تبیین مبانی و اصول شکوفایی بلوغ با هم بودن، جهت کاربردی شدن مباحث، روایاتی در ابتدای هر فصل و از خلال آنها، مهارتهایی در قالب تمرین پیشنهاد شده است. البته از آنجا که مخاطبان عام نیز در سیر نگارش کتاب مدنظر بوده‌اند، ممکن است بعضی تمرین‌های ارائه شده برای برخی، بویژه افرادی که بلوغ عقلی را طی کرده‌اند، ساده و بدیهی به نظر برسد که لازم است از آنها گذر کرده و به سایر تمرین‌های ارایه شده رجوع نمایند.
دوره‌های رشد تفکر اجتماعی جلد اول
احمدرضا اخوت
روش های تدبر سوره ای؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۴)
احمدرضا اخوت
روش های تدبر با روایات و ادعیه؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۱۰)
احمدرضا اخوت
تبیین عناصر ساختار وجودی انسان
احمدرضا اخوت
اصول و مهارت‌های شادکامی مبتنی بر قرآن و روایات
فاطمه فیاض
روش های تدبر کلمه ای؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۳)
احمدرضا اخوت
نماز؛ شاکله‌ی ذکر
مریم کوچک زاده
زیرکی در میدان انتخاب؛ چهل میدان در رویارویی با تضادها به دور از افراط و تفریط
احمدرضا اخوت
دوره‌های رشد تفکر اجتماعی؛ جلد چهارم
احمدرضا اخوت
تفکر نفس
احمدرضا اخوت
شاکله‌ی نفس
احمدرضا اخوت
اصول و مهارت های حسن گزینی؛ خلق زیباترین رخدادهای «نو» جوانی
احمدرضا اخوت
روش های تفکر در قرآن؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۲)
احمدرضا اخوت
نظام‌سازی توحیدی شهر و جامعه؛ سند خانواده
احمدرضا اخوت
شاکله‌ی جریان؛ سبک زندگی کوثرانه
احمدرضا اخوت
با کودکان خود طیب سخن بگوییم
احمدرضا اخوت
نظام‌سازی توحیدی شهر و جامعه؛ سند تعلیم و تزکیه
احمدرضا اخوت
تدبر در ساحت بیت
احمدرضا اخوت
دوره‌های رشد تفکر اجتماعی؛ جلد دوم
احمدرضا اخوت
دوره‌های رشد تفکر اجتماعی؛ جلد سوم
احمدرضا اخوت

نظرات کاربران

Fateme
۱۳۹۸/۰۶/۲۰

سلام،کتاب بسیار خوبیه اما مشکلی که در نسخه الکترونیکیش داره اینه که شکل ها ی کتاب و نمودارهاش واضح نیست و نمیشه از محتواشون استفاده کرد،،،،اگر میشه این موضوع رو رسیدگی کنین،ممنون

یاعلی
۱۴۰۰/۰۴/۳۰

سلام عزیزان کتاب های استاداخوت کلاس های خوبی دارد توسط خود استاد و اساتید دیگر مدرسه دانشجویی قرآن و عترت تهران به صورت حضوری و غیرحضوری تو پیام رسان بله بلوغ باهم بودن را سرچ کنین و از صوتها ی خوب

- بیشتر
بـآنۅۍبےنشـآݩ
۱۴۰۱/۰۳/۲۵

با سلام لطفا کتاب های استاد اخوت را در بینهایت بگذارید

mm.r mmm
۱۴۰۱/۰۷/۲۷

عالی

Paria
۱۴۰۰/۰۱/۱۹

من این کتابو باز میکنم یکم میخونم نمیفهمم نمیکشه منو میبندم آیا مشکل چیست؟

کاربر 162100
۱۴۰۱/۰۵/۳۰

خیلی کاربردی نبود ومطلب نداشت

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
زبان تو از تو آنچه را عادت کرده‌ای می‌طلبد، و نفس تو از تو آنچه را الفت گرفته‌ای می‌خواهد.
Orafa
کسب مهارت برای با هم بودن مهارت‌های با هم بودن در اثر تلفیق سه مؤلفه رابطه، ارتباط و مقصد پدیدار شده و در اثر تمرین‌های مکرر به صورت مکارم ماندگار ظاهر می‌شود. در این مهارت‌ها روابط به عنوان بستر، ارتباط به عنوان عمل و عکس‌العمل و مقصد نیز به عنوان جهان‌بینی و غایت‌نگری مدنظر قرار داده شده است.
Orafa
بلوغ با هم بودن، افراد را برای انواع پیوندهای الهی آماده می‌سازد و در حقیقت، به عنوان بستر اصلی این پیوندها محسوب می‌شود؛ لذا موفقیت در ازدواج، دوست‌یابی، مشارکت‌های اجتماعی و ...منوط به داشتن چنین بلوغی است.
Fatemeh Danesh
با کلام خیلی از کارهای نشدنی، شدنی می‌شود. این کارها می‌تواند خیر یا شر باشد. کلام منشأ انواع القاء است. بدین ترتیب کلام باب تأثیر در عالم است. کلام دعایی بهترین نوع القاء به ویژه در بهبود حال خود و دیگران است.
کاربر ۲۸۴۵۶۱۹
مهم‌ترین مقاصدی که می‌توان از روابط و ارتباطات انتظار داشت عبارتند از: فعال‌سازی کرامت و دستیابی به اکرام: کرامت یعنی فهم ارزش درونی خود و اکرام یعنی فهماندن ارزش درونی دیگران به آنها که سبب می‌شود فرد از هر گونه پستی و گناه دوری کرده و خود را به بهای اندک دنیا نفروشد. فعال‌سازی قیام و دستیابی به قوّامیت: قیام یعنی اهتمام به امور خیر و سعی بلیغ در مقاصد الهی؛ و بدین معنا قوّام کسی است که می‌تواند در دیگران قیام ایجاد کند. فعال‌سازی حُسن و دست‌یابی به احسان: حسن مفهومی تنیده با خوبی، شایستگی، زیبایی و نیکویی است و احسان به معنای عرضه این‌ها به دیگران است. فعال‌سازی صَلاح و دستیابی به اصلاح: صلاح، شایستگی برای قرب خداوند و اجر یافتن نزد او و اصلاح نیز تلاشی برای رسیدن به این مقصد است که آرزوی هر انسان الهی می‌باشد.
اتنا
بدین ترتیب «بلوغ با هم بودن» به احیا و تکامل سه رکن اصلی زندگی یعنی «اتصال»، «تأثیر و تأثر» و «برنامه و جهت» وابسته است و در صورتی که این مهم اتفاق نیفتد فرد نمی‌تواند زندگی شایسته‌ای داشته باشد؛
اتنا
مَغْرَسُ الْکَلَامِ الْقَلْبُ وَ مُسْتَوْدَعُهُ الْفِکْرُ وَ مُقَوِّیهِ الْعَقْلُ وَ مُبْدِیهِ اللِّسَانُ وَ جِسْمُهُ الْحُرُوفُ وَ رُوحُهُ الْمَعْنَی وَ حِلْیَتُهُ الْإِعْرَابُ وَ نِظَامُهُ الصَّوَاب جایگاه کاشتن سخن، دل است؛ و محلّ امانت سپردن آن فکر؛ و قوّت دهنده آن عقل؛ و ظاهر کننده آن زبان؛ و جسم آن حروف؛ و روح آن معنا؛ و زیور آن، اعراب؛ و مایه نظام و پیوستگی آن صواب است.
maryam
وقتی مجموعه‌ای از توانمندی‌ها یکجا جمع شده باشد و در اختیار همه باشد، آن جمع را توانمند و آنها را نسبت به یکدیگر دلگرم‌تر می‌کند؛
کاربر ۹۲۶۴۷۸

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان