دانلود و خرید کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ استیون هاوکینگ ترجمه مزدا موحد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ اثر استیون هاوکینگ

کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ

معرفی کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ

انسان همیشه دنبال پاسخ‌ سوالاتی درباره چیستی جهان،‌ بوده‌ است. دانشمندان زیادی نظرات «استیون هاکینگ» را در مورد این‌گونه سوالات می‌پرسیدند و کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ مجموعه‌ای از پاسخ‌های این دانشمند بزرگ به این سوالات است که از آرشیو شخصی او جمع‌آوری و در قالب کتاب به چاپ رسیده است و بدین ترتیب این کتاب به‌عنوان آخرین کتاب چاپ شده از استیون هاکینگ نیز یاد می‌شود.

درباره کتاب

استیون هاکینگ به شرح تخصصی قوانین علمی می‌پردازد. مانند این‌که برآیند انرژی کیهان صفر است و در نتیجه این مسئله ثابت می‌کند، خدایی برای خلق جهان لازم نبوده است. سپس به سراغ تحقیق درمورد سیاه‌چاله‌ها می‌رود. قسمت‌هایی در این کتاب هست که کمی تخصصی شده است و ممکن است نیاز به تحقیق و مطالعه داشته باشد اما در مجموع زبان کتاب ساده است و با کمی فکر کردن قابل درک است.

هاکینگ در فصل‌های پایانی کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ، به این نکته می‌پردازد که زندگی انسان با این شرایط روی کره زمین ادامه نخواهد یافت؛ چرا که وضعیت اقلیمی سیاره زمین رو به نابودی ا‌ست و بشر باید در پی کاوش برای رفتن به سیاره‌‌ی دیگری باشد. پیش‌بینی‌هایی از آینده از زبان این دانشمند نیز در انتهای کتاب بسیار تأثیرگذار است.

پس از دوران انیشتین، استیون هاوکینگ مشهورترین دانشمند بود که هم به دلیل کارهای فیزیکی و کیهان شناسی است و هم به خاطر شوخ طبعی خاص خودش شهرت داشت. او همیشه اعتقاد داشت که علم نقشی اساسی در حل مشکلات کره زمین دارد و امروزه که انسان با چالش‌های عظیمی روبه‌روست، باید پاسخی برای این دغدغه‌های انسانی پیدا کند.استیون هاوکینگ در کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ، با استدلال و نظریه‌های علمی، سعی می‌کند که پاسخی به این پرسش‌ها بدهد.

این کتاب آخرین اثر استیون هاوکینگ است و پیش از مرگش، در حال تکمیل کردن آن بود. این کتاب با همکاری خانواده‌ و همکاران دانشگاهی او تکمیل شده است.

چرا باید کتاب پاسخ های کوتاه برای پرسش های بزرگ را مطالعه کنیم؟

کتاب پاسخ های کوتاه برای پرسش های بزرگ کتابی برای به چالش کشیدن تفکرات ما است. ولی نباید انتظار داشته باشیم در پایان کتاب به جمع بندی کلی و قطعی برسیم. با مسأله ای مواجه هستیم که هرچقدر بیشتر وارد می‌شویم بیشتر احساس سردرگمی و گیجی می‌کنیم.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب برای کسانی جالب است که به علم فیزیک علاقه‌مندند و دوست دارند درمورد جایی که در آن زندگی می‌کنند اطلاعات بیشتری داشته باشند.

درباره استیون هاوکینگ

او در شهر آکسفورد متولد شد. پدر و مادر او هر دو پزشک بودند و تحصیلات دانشگاهی خود را در کالج آکسفورد در سن 17 سالگی آغاز کرد و موفقیت‌های فراوانی در رشته فیزیک به دست آورد. این دانشمند دکترایش را در رشته ریاضیات کاربردی و فیزیک نظری با موضوع نسبیت عمومی و کیهان شناسی در سال 1966 به دست آورد.

استیون هاوکینگ در همان دوران متوجه شد که به بیماری ALS (از کارافتادگی سلول‌های عصبی حرکتی) دچار شده و پزشکان بر این باور بودند که چند ماه بیشتر زنده نمی‌ماند. با این وجود او سال‌ها زندگی کرد؛ هرچند که همیشه روی ویلچر بود و هیچ‌جای بدنش را نمی‌توانست تکان بدهد.

استیون هاوکینگ در دنیای علم و فیزیک به خاطر تحقیقاتش در زمینه گرانش کوانتمی معروف است و با همکاری فیزیکدان برجسته، راجر پنروز، نشان داد که سیاه‌چاله‌ها در کیهان واقعی هستند که براساس نظریه گرانش اینشتین، توجیه می‌شوند. او نظریه جدیدی که به تابش هاوکینگ معروف است را مطرح کرد، در این نظربه او پیش‌بینی ‌کرد که سیاه‌چاله‌ها از خود تابش می‌کنند.

استیون هاوکینگ پس از حدود 50 سال مبارزه با بیماری نورون حرکتی، در سال 2018 در سن 76 سالگی در منزلش درگذشت. خاکستر او در کلیسای وست‌مینستر در لندن و در نزدیکی آرامگاه نیوتون و چارلز داروین به خاک سپرده شد.

افتخارات استیون هاوکینگ:

- او به عنوان یکی از اعضای انجمن سلطنتی انگلستان انتخاب شده است. - کتاب طرح بزرگ در سال 2010 یکی از جنجالی‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون شد. - مدال آزادی ریاست جمهوری را به عنوان بالاترین نشان غیرنظامی در ایالات متحده دریافت کرد. - کتاب تاریخچه زمانش حدود 237 هفته در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز بریتانیا قرار گرفت. - در سال 2002 براساس نظرسنجی عمومی بی بی سی، هاوکینگ از میان 100 شخصیت بزرگ کشور انگلستان، رتبه 25 را دریافت کرد.

فهرست کتاب پاسخ های کوتاه برای پرسش های بزرگ

پیش درآمد

چرا باید پرسش‌های اساسی را بپرسیم؟ - بخش اول

چرا باید پرسش‌های اساسی را بپرسیم؟ - بخش دوم

فصل اول: آیا آفریننده‌ای هست؟

فصل دوم: جهان هستی چگونه آغاز شد؟ - بخش اول

فصل دوم: جهان هستی چگونه آغاز شد؟ - بخش دوم

فصل سوم: آیا حیات هوشمند دیگری در جهان هست؟ - بخش اول

فصل سوم: آیا حیات هوشمند دیگری در جهان هست؟ - بخش دوم

فصل چهارم: آیا می‌توانیم آینده را پیشگویی کنیم؟

فصل پنجم: درون هر سیاهچاله چیست؟ - بخش اول

فصل پنجم: درون هر سیاهچاله چیست؟ - بخش دوم

فصل ششم: آیا سفر در زمان ممکن است؟ - بخش اول

فصل ششم: آیا سفر در زمان ممکن است؟ - بخش دوم

فصل هفتم: آیا ما روی زمین نجات خواهیم یافت؟ - بخش اول

فصل هفتم: آیا ما روی زمین نجات خواهیم یافت؟ - بخش دوم

فصل هشتم: آیا باید به فضا کوچ کنیم؟ - بخش اول

فصل هشتم: آیا باید به فضا کوچ کنیم؟ - بخش دوم

فصل نهم: آیا هوش مصنوعی بر ما چیره خواهد شد؟

فصل دهم: آینده را چگونه بسازیم؟

پس درآمد

تکه هایی از کتاب پاسخ های کوتاه برای پرسش های بزرگ

سخن پایانی هاکینگ خطاب به جوانان است:

به یاد داشته باشید که به بالا و به ستارگان نگاه کنید و نه به پایین پاهایتان. سعی کنید از آنچه می‌بینید سر درآورید، و درباره آنچه وجود عالم را ممکن کرده فکر کنید. کنجکاو باشید. هر قدر هم زندگی به‌نظر دشوار برسد، همیشه کاری هست که بتوانید بکنید و در آن موفق باشید. مهم این است که تسلیم نشوید، خیال خود را مهارگسیخته کنید و آینده را شکل دهید.

معرفی نویسنده
عکس استیون هاوکینگ
استیون هاوکینگ
انگلیسی | تولد ۱۹۴۲ - درگذشت ۲۰۱۸

استیون هاوکینگ یک نظریه‌پرداز علم فیزیک بود که با تئوری‌های تکان‌دهنده‌اش در ارتباط با سیاه‌چاله‌ها و نظریه‌ی نسبیت در دنیا مطرح شد. شهرت او به دنیای علم محدود نماند و حتی مردم عادی هم او و نظریاتش را می‌شناسند؛ به طوری که کتاب‌های مشهور او مثل تاریخچه‌ی کوچک زمان را که برای مخاطب عام علاقه‌مند به علم نوشته، همچنان پرفروش و محبوب هستند. او در بیست سالگی متوجه شد که به نوعی بیماری نادر به نام بیماری نورون حرکتی مبتلا است و پزشکان درمورد او هیچ امیدواری نداشتند. در حالی که حتی این بیماری، ناامیدی پزشکان و فلج شدنش هم حریف کنجکاوی استیون نشد و او پنجاه سال پس از ابتلا به بیماری‌اش هم به زندگی ادامه داد و با نظریاتش جهان را دگرگون کرد.

نظرات کاربران

Nik
۱۳۹۹/۰۴/۱۸

متن ویرایش شده؛ جزء بهترین کتابهااست کلا همه کتابهای استیون عالی اند واین کتاب یکی مانده به اخر اونه وخیلی جذابه و هیجان انگیز. اخرین کتابش که منتشر شد،کتاب بازکردن جهان است که توسط دخترش (لوسی)تکمیل شد. البته ترجمه یه کمی مشکل

- بیشتر
آرمان میرزاخانی
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

کتابی برای به چالش کشیدن تفکرات. ولی نباید انتظار داشت در پایان کتاب به جمع بندی کلی و نتیجه ای قطعی رسید. با مسأله ای روبرو هستیم که هرچی بیشتر وارد میشیم بیشتر احساس ناتوانی و سردرگمی و گیجی می

- بیشتر
امیر
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

پیشنهاد میکنم اگر تا حالا اصلا منطق و فلسفه نخوندید از این کتاب شروع نکنید چون ممکنه پایه تفکراتتون به غلط ریخته بشه و حتما برای سوالاتتون به منابع و اعتقادات و علما و دانشمندان دیگر هم رجوع کنید و

- بیشتر
lonelyhera
۱۳۹۹/۰۸/۲۸

از خواندن این کتاب بسیار لذت بردم و ای کاش که هشدار هایی که پروفسور درباره آینده زمین دادند کمی جدی گرفته میشد

MAHDInp
۱۳۹۹/۰۷/۲۳

خیلی خوب بود ذهن رو باز میکنه

دهقان غذاخوار
۱۳۹۸/۰۲/۱۳

آیا میدانستید: استیون هاوکینگ دانشمند برجسته بریتانیایی تا قبل از اینکه بمیرد،زنده بود

Smnhgh
۱۴۰۰/۰۱/۰۳

حضِّ کاملی بردم و دریچه ی عجیب، هیجان انگیز و بی پایانی به روم گشوده شد، که خیلی بیشتر در مورد مسائل فیزیکی و کیهان جستجو کنم، مستند ببینم و در موردشون مطالعه کنم. در این کتاب به سوال های

- بیشتر
کاربر ۱۹۲۸۴۴۵
۱۳۹۹/۰۵/۰۶

مثل همیشه هاکینگ یک شخصی بود که دیگه تکرار نمیشه

ر.د.ب
۱۳۹۸/۱۲/۲۹

ترجمه عالی ...

ماراتن
۱۳۹۸/۰۲/۱۴

تلفظ ها دقیق و قابل تحسین است، از هاکینگ تا آینشتاین، و از مقدمه می‌شود فهمید که آگاهی مترجم از موضوع کتاب، خوب است و اینها نوید دهندهٔ یک ترجمهٔ خوب و آگاهی بخش است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۴۹)
من به‌خوبی ارزش زمان را درک می‌کنم. از فرصت استفاده کنید. همین حالا کاری بکنید.
.
وقتی با احتمالِ مرگ زودرس مواجه می‌شوید می‌فهمید که خیلی کارها هست که می‌خواهید قبل از سرآمدن زندگی انجام دهید.
.
از کجا آمده‌ایم؟ عالم چگونه آغاز شد؟ معنا و طرحِ مبنای آن چیست؟ آیا کسی آن بیرون وجود دارد؟
Dexter
همیشه از شاگردان متوسط کلاس بودم (کلاس پر از افراد باهوش بود) ولی همکلاسی‌هایم مرا آینشتاین صدا می‌کردند، پس می‌شود فرض کرد چیزی در من می‌دیدند. وقتی دوازده سالم بود، یکی از دوستانم با دوستی دیگر سر یک بسته آب‌نبات شرط بست که من هیچ‌وقت به جایی نمی‌رسم.
.
مشکل این است که بسیاری از مردم فکر می‌کنند علم راستین آن‌قدر غامض و پیچیده است که نمی‌توانند درکش کنند. ولی من فکر نمی‌کنم این‌طور باشد. تحقیق در مورد قوانین بنیادین حاکم بر کیهان نیاز به چنان صرفِ وقتی دارد که از توان بیشتر مردم خارج است؛ اگر همهٔ ما مشغول فیزیک نظری شویم، دنیا به‌سرعت متوقف می‌شود.
دهقان غذاخوار
چرا این‌قدر نگرانِ هوش مصنوعی هستیم؟ حتماً بشر همیشه می‌تواند سیم را از برق بکشد. از کامپیوتر پرسیدند: " خدایی هست؟" و کامپیوتر گفت " حالا هست" و دوشاخه را به پریز جوش داد.
Mr.Aqayi
ما وقت زیادی صرف مطالعهٔ تاریخ می‌کنیم. خودمانیم، بیشتر تاریخِ حماقت است. پس خیلی خوشحال‌کننده است که کسانی به‌جایِ آن آیندهٔ هوش را بررسی می‌کنند.
H.H
سخت‌ترین قسمت بازی کردن نقش یک فرد زنده این است که باید در مورد نقشت به او حساب پس دهی.
&Mona&
اما البته، پرسش اساسی دوباره به میان می‌آید: آیا خدا خالق قوانین کوانتومی بود که وقوع مهبانگ را ممکن می‌کرد؟ خلاصه، آیا لازم است خدایی باشد که شرایط بانگیدن مهبانگ را مهیا کند؟ من دوست ندارم به مؤمنان بر بخورد ولی فکر می‌کنم توضیحی که علم می‌دهد متقاعدکننده‌تر از خالق الهی باشد.
HoseinBlaugrana
وقتی از فضا به زمین می‌نگریم خودمان را به‌عنوان یک کلّیت می‌بینیم. وحدت را می‌بینیم و نه مرزبندی‌ها را. تصویری بسیار ساده است که پیامی قانع‌کننده دارد: یک سیاره، یک نژاد بشر.
کاربر ۶۲۴۱۳۹۷

حجم

۸۶۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۸۶۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان