دانلود و خرید کتاب منتخب مکالمات کنفوسیوس . ترجمه حسین کاظم‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منتخب مکالمات اثر کنفوسیوس .

کتاب منتخب مکالمات

نویسنده:کنفوسیوس .
انتشارات:نشر ثالث
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۳۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب منتخب مکالمات

کنفوسیوس(۵۵۱- ۴۷۹)، حکیم چینی است. «منتخب مکالمات کنفوسیوس»، بازتاب آرا و افکار حکیم چینی است. مترجم این کتاب در نگارش آن دو تألیف دانشمند چین‌شناس آلمانی، ریشارد ویلهلم ــ یعنی ترجمه کتاب «مکالمات» و کتاب «زندگی و آثار کنفوسیوس» ــ را اساس کار خود قرار داده است. با این که وی به تصدیق همه تاریخ‌نویسان شرق و غرب ، نه شارع و نه بانی فلسفه‌ای خاص بوده، باز نامش در فرهنگ‌های دینی و فلسفی در جایگاهی ویژه قرار گرفته است. حسین کاظم‌زاده (ایرانشهر)، نویسنده کتاب، تصریح می‌کند که پس از مطالعه این کتاب و آگاه شدن از افکار کنفوسیوس به این نتیجه می‌رسیم که وی، افکار فلسفی و عقاید دینی را با احکام عرفان باطنی و فضایل اخلاقی به هم پیوند داده و هماهنگ ساخته است. «منتخب مکالمات کنفوسیوس»، علاوه بر آن که به سیر زندگی و افکار کنفوسیوس می‌پردازد و مخاطب را با این شخصیت تاریخی و فلسفی آشنا می‌کند، مجموعه‌ای از مکالمات او را نیز گرد آورده است؛ مکالماتی که خواننده، ضمن مطالعه آنها به روح عمیق نهفته در پس جملات متن پی می‌برد و جرعه‌ای از حکمت کنفوسیوس را برمی‌گیرد. در نمونه‌ای از این مکالمات می‌خوانیم: روزی به وزیر کشور با کمال قدرت گفت: «کسی که بر ضد اراده آسمان گناهی کند، او دیگر هیچ‌کس را ندارد که در موقع سختی پناه به او ببرد و از وی حاجت خود را درخواست کند». تزی کونگ پرسید:«آیا اصلی هست که بتوان در همه ایام عمر به آن عمل کرد؟» استاد گفت: «آری، ادراک برابری و یکسانی، یعنی هر آنچه را که به خود نمی‌پسندی به دیگران نیز مپسند. کسی که نسبت به دیگران بی‌مهر است از رعایت آداب و رسوم مذهبی چه سودی می‌برد؟ و برای کسی که محبت دیگران در دل او جا ندارد، شناختن هنر موسیقی چه سود می‌بخشد؟ بدون محبت، هیچ کس نمی‌تواند درد و غم را همیشه تحمل کند و حتی خوشگذرانی درازی را تاب بیاورد. مرد با محبت خود آسایش و صلح می‌یابد و مرد دانا محبت را فیض آسمانی می‌شمارد».

نظرات کاربران

Hemmat
۱۳۹۵/۰۶/۰۲

" کنفوسیوس " در میان همه ی فیلسوفان چین از همه شناخته تر است. نام کنفوسیوس شکل لاتینی شده ی ( کونگ تزو ) چینی است که به معنای استاد کونگ

- بیشتر
هنری تورو
۱۳۹۹/۰۱/۲۹

کتاب جذاب و مفیدی هست، دارای مختصر زندگی نامه کنفسیوس و مجموعه جملات حکیمانه استاد. اما به شخصه سعی میکنم در یه خط و مسیر فکری مطالعه کنم تا سر در گم نشم ،چون هر یک از فلاسفه و حکما

- بیشتر
b.erfn
۱۳۹۶/۱۱/۲۱

👌 امیدوارم از لائوتزو هم تو طاقچه ببینیم.

کاربر ۱۴۰۷۶۳۵
۱۳۹۸/۱۲/۱۵

بنظر من این کتاب کتابی است که متعلق به زمان حال اینده و گدشته است . و کاربردی ترین اصول اخلاقی و زندگی در ان ساده بی پیرایه یاداوری شده است .

شیدا
۱۳۹۸/۰۳/۰۹

متن روان و خوبی داشت، شناخت چنین اساتیدی میتونه اثرات مثبتی روی شخصیت و دیدگاههای آدم بذاره.

حسین محمدی
۱۴۰۰/۰۴/۰۳

مرحوم حسین کاظم زاده ایرانشهرعارف ونویسنده شهیربه کشورسوییس مهاجرت کرده بودودرهمانجا نیزفوت نمود آثارگرانبهایی همچون تداوی روحی برای افرادوجامعه واصول اساسی روان شناسی وراه نوواثاردیگرهمچنین مجله مشهورایرانشهرازکارهای این مردبزرگ میباشد

𝑴𝒂𝒆𝒅𝒆𝒉
۱۳۹۹/۱۲/۳۰

از نظر من که خیلی جذاب بود.

Hemmat
۱۳۹۴/۰۸/۲۹

بسیار س پاسگزار و ممنون

elyas6
۱۳۹۴/۰۸/۲۸

بسیار عالی بود.ممنون از شما.

Raziye
۱۳۹۴/۰۸/۲۴

خوبه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳۷)
استاد گفت: «چنان رفتار کن که پدر و مادر به جهت تو بی‌آرام و مضطرب و نگران نشوند، مگر در موقع بيمار شدنت.» (2، 6) تزه يو پرسيد: «با پدر و مادر چگونه رفتار بايد کرد؟» استاد گفت: «امروز مردم کسانی را فرزند خوب می‌نامند که می‌کوشند پدر و مادرشان گرسنه نمانند و به قدر کافی خوراک داشته باشند. اما بايد در نظر گرفت که مردم اين کار را در باره سگان و اسبان نيز به عمل می‌آورند. اگر حس حرمت در ميان پدر و مادر و فرزندان حکمفرما، نباشد، پس چه فرقی ميان آدمی و حيوان می‌ماند.» (2، 7)
truth and beauty
«در عهد قديم، مردم دانش و هنر می‌آموختند، تا نفس خود را به کمال برسانند ولی امروز دانش و هنر ياد می‌گيرند، تا خودشان را در ميان مردم، دانشمند و هنرور نشان دهند.»
نیکو
استاد گفت: «مردی که خصلت نيک دارد، هرگز تنها نمی‌ماند، زيرا هميشه دوستانی برای خود پيدا می‌کند.» (4، 11)
Ali Eram
استاد گفت: «اگر «راه راست» در کشوری فرمانروا شود، در سخن گفتن و کار کردن جسور باشيد، ليکن اگر «راه راست» فرمانروا نيست، در آن‌جا در عمل کردن گستاخ باشيد، اما از سخن گفتن خودداری کنيد.» (14،4)
Masgood
وقتی در ميان ملت دزدان و غارتگران و دروغگويان و فريبکاران پيدا می‌شوند؛ نتيجه اين می‌شود که وسايل زندگی و آسايش برای همه مردم به آسانی فراهم نيست. از اين‌جا فقر و بينوايی زاييده می‌شود. ليکن پادشاهان چيزی نمی‌دانند و کاری نمی‌کنند جز آن‌که با فرمان‌ها و مجازات‌ها مردم را بترسانند و مجبور به اطاعت کنند. اين ثابت می‌کند که پادشاهان هم خيرخواه مردم نيستند و در دل غم ايشان را ندارند.»
Masgood
«هرکه بسيار حرف می‌زند خود را به آسانی در منازعه و مشاجره گم می‌کند، و هر که آن حرف‌ها را می‌شنود دچار کج‌فهمی (سوءتفاهم) می‌گردد. و هر که اين خطر را می‌شناسد، راه راست ميانه‌روی را از دست نمی‌دهد.»
صبا بانو:)
استاد گفت: «مرد آزاده هرگز آن‌قدر نمی‌خورد که کاملاً سير بشود. در خانه خود چندان در پی استراحت و خوشگذرانی نيست. در کار کردن بسيار کوشا و در سخن گفتن با احتياط است. با مردمانی آميزش می‌کند که در راه راست قدم می‌زنند و از اين‌رو نواقص طبيعت خود را رفع می‌کند. در باره چنين مردی به راستی می‌توان گفت که او معنی آموختن دانش را به خوبی دريافته است.»
Masgood
تزه‌کونگ گفت: «من از کسانی نفرت دارم که حيله‌گری را حکمت، نافرمانی را شجاعت و ياوه‌گويی را حقيقت می‌پندارند.»
آساره
استاد گفت: «کسی که بر نفس خود حاکم است چرا بايد در اجرای کارهای دولتی خشونت به کار ببرد و کسی که بر نفس خود حاکم نيست چگونه می‌تواند بر ديگران حکمرانی کند.»
Masgood
در باره دوست وفادار و صادق باش
نیکو

حجم

۱۳۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۱۳۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
تومان