دانلود و خرید کتاب همه می‌گویند دوستت دارم؛ وودی آلن در آینه‌ی سه فیلم ریچارد ال مودی ترجمه شعله آذر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همه می‌گویند دوستت دارم؛ وودی آلن در آینه‌ی سه فیلم اثر ریچارد ال مودی

کتاب همه می‌گویند دوستت دارم؛ وودی آلن در آینه‌ی سه فیلم

مترجم:شعله آذر
انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب همه می‌گویند دوستت دارم؛ وودی آلن در آینه‌ی سه فیلم

در کتاب «همه می‌گویند دوستت دارم؛ وودی آلن در آینه‌ی سه فیلم»، ریچارد ال. مودی سه فیلم از این نویسنده و کراگردان آمریکایی را بررسی می‌کند.«آنی هال»، «خاطرات استارداست» و «زلیگ». این اثر هشت فصل دارد . فصل‌های اول کتاب ببشتر به چارچوب‌های نظری و نوشته‌های مرتبط با خود وودی آلن و روش فیلم‌سازی او می‌پردازد. پس از این مباجث وارد بررسی فیلم‌ها می‌شویم و هر فیلم در یک فصل جداگانه بررسی می‌شود. آنی‌هال محصول سال ۱۹۷۷ یک فیلم رمانتیک و کمدی است که چهار چایزه از جمله اسکار بهترین فیلم ۱۹۹۷ را گرفته است. داستان درباره زندگی یک بازیگر طنز و شو من (وودی آلن) است که با دختری (دایانا کیتون) آشنا می‌شود «خاطرات استاردات» درباره کمدینی است که کارگردان شده و مایل است فیلم‌های جدیدی بسازد اما از قضاوت‌های منتقدان درباره کارهایش به تنگ آمده و علاقه‌اش به زن‌ها هم تمامی ندارد. این اثر را منتقدان آلن، خودسرگذشت‌نامه او می‌دانند. «زلیگ» اثری شبه‌مستند است که در ۱۹۸۳ ساخته شد. این اثر درباره شخصی به اسم لئونارد زلیگ صحبت می‌کند که ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای دارد. او می‌تواند خودش را به ظاهر افرادی که نزدیک او هستند تغییر هد. اسکات فیتزجرالد او را در یک مهمانی می‌بیند و تایید می‌کند که او در این مهمانی خودش را به شخصیت‌های مختلف تغییر داده است. زلیگ کم‌کم در دنیا با نام «آدم آفتاب‌پرست» مشهور می‌شود و دکتر ادوارد فلچر، روانپزشک، تصمیم می‌گیرد به او در تغییر این حالت غیر عادی‌اش کمک کند. او کشف می‌کند که علاقه بی‌حد زلیگ به محبوبیت باعث تغییرات فیزیکی او می‌شود. دکتر تصمیم می‌گیرد او را درمان کند اما این درمان عوارضی هم در پی دارد و یکی از آنها افزایش غیر عادی اعتمادبه نفس زلیگ است که او را وامی‌دارد هر نظر یا رایی را رد و با آن مقابله کند. ماجراهای جالب دیگری هم در این اثر وجود دارد که یکی از آنها علاقه‌مند شدن دکتر فلچر به زلیگ است.

نظرات کاربران

123456
۱۴۰۳/۰۲/۱۳

من این کتاب رو نخوندم ولی از طاقچه میخوام کتاب زندگی پس از زندگی این نویسنده رو به طاقچه اضافه کنند

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
در فیلم پوسی‌کت، پرسونای آلن یعنی مایکل، به نامزدش می‌گوید: «خوب نیست که الان با تو ازدواج کنم، همین که ازدواج کنیم، بچه‌دار می‌شیم... من و تو... حالا وقت زندگی و تجربه کردنه.» از طرفی، آلن از طریق کشمکش‌ها و فلسفهٔ پرسونای خود نشان می‌دهد که بی‌بندوباری، پدیده‌ای دلسردکننده و بیهوده است.
علی دائمی
در فیلم موزها، پرسونای آلن، فیلدینگ ملیش، به روان‌پزشک خود می‌گوید: «رابطه‌م با مادر و پدرم خوب بود. فقط یه‌بار تو بچگیم کتک خوردم؛ اونا از ۲۳ دسامبر ۱۹۴۲ شروع کردن به کتک زدنِ من و آخرای بهار ۱۹۴۴ دست از کتک زدنم برداشتن.»
علی دائمی
شعار قهرمان قانون‌شکن این است: «نمی‌دونم قانون چی می‌گه، ولی می‌دونم چی درسته و چی غلط.»
علی دائمی
گروه مخاطبان، صرفاً پرسوناهای غیرآلنی آن سوی صحنه به حساب می‌آیند. برای نمونه، آلن با استفاده از ابزار خود ـ انعکاسی‌یی مثل سخن با مخاطب، صدای راوی روی فیلم و استفادهٔ بسیار از تکنیک‌های سوبژکتیوِ دوربین، از مخاطبان دعوت می‌کند تا به پرسونای آلن بپیوندند و در تجربیات «زندگی» او سهیم شوند.
علی دائمی
آلن در خاطرات استارداست، تأکید می‌کند: «نمی‌تونید زندگی رو کنترل کنید. درست پیش نمی‌ره. فقط و فقط می‌تونید هنر رو کنترل کنید.»(۳۷)
علی دائمی

حجم

۲۶۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

حجم

۲۶۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
۲۱,۵۰۰
۵۰%
تومان