دانلود و خرید کتاب فرزندان شایسته محمودرضا پیرهادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزندان شایسته اثر محمودرضا پیرهادی

کتاب فرزندان شایسته

انتشارات:فاتحان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرزندان شایسته

کتاب فرزندان شایسته، اثری درباره‌ی زندگی شخصی و خانوادگی و نوع نگاه و تفکر شهیدان محمد (میرزا) و محمد علی فرجی است. محمودرضا پیرهادی این اثر را نوشته و نشر فاتحان آن را چاپ و منتشر کرده است.

درباره‌ی کتاب فرزندان شایسته

می‌دانیم که تربیت فرزند آن هم به شیوه‌ی صحیح، از بهترین کارها و در حقیقت وظیفه‌ای است که هر پدر و مادری باید انجام دهند. اما تربیت فرزندان شایسته که تا حدی از جان، مال و مقام خود گذشته باشند که شجاعانه در راه شهادت قدم گذارند، کاری بس دشوار است. در کتاب فرزندان شایسته، از خانواده‌های این دو شهید، محل زندگی و نوع و کیفیت زندگی‌شان می‌گوییم. تا متوجه شویم آن چیزی که حلقه‌ی اتصال رزمندگان و شهدا، به جنگ و شهادت است، چه چیزی است؟ و بیاموزیم چطور می‌توانیم نگاهی مانند آنان به زندگی داشته باشیم. 

کتاب فرزندان شایسته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب فرزندان شایسته برای افرادی که علاقه‌مند به مطالعه‌ی زندگی‌نامه و خاطرات رزمندگان و شهدا هستند، جذاب و دلچسب است.

جملاتی از کتاب فرزندان شایسته

مادرم با این‌که سواد مکتبی نداشت، اما درک بالایی داشت. همیشه پای منبر حاج‌آقای طاهری می‌نشست، مثل ضبط، هر نکته و مطلبی که گفته می‌شد را توی ذهنش می‌سپرد و نگه می‌داشت.

زکات علم، نشر آن است. او هم این کار را می‌کرد. بچه‌هایش را دور کرسی جمع می‌کرد و برایشان از حرف‌هایی که شنیده و یاد گرفته بود، می‌گفت؛ درست مثل یک معلم.

امام حسین (ع) فرمودند: «به این دلیل حق را نمی‌پذیرید که بیشتر شکم‌های شما از مال حرام پُر است.»

کسب روزی حلال هم نقش کامل‌کننده‌ای در تربیت دینی ما داشت.

مادرم مثل یک یَل و شیرمرد، سکان خانواده را در اختیار داشت. او با روشن‌فکری خانواده را هدایت می‌کرد. مثلاً روی دوستی و رفت‌وآمد بچه‌هایش با دیگران خیلی حساس بود. خوب آن زمان وضع فرهنگی مثل حالا نبود. رادیو و تلویزیون برنامه‌های خلاف شأن اسلام را نمایش می‌داد. برای همین مادرم با رسانهٔ زمان شاه سخت مخالف بود و با هر کسی که به این موضوع اهمیت نمی‌داد، رفت‌وآمد نمی‌کرد. مطمئن هستم اگر حالا هم در قید حیات بود با کسانی که برنامه‌های ماهواره را تماشا می‌کنند، نشست‌وبرخاست نمی‌کرد. 

نظرات کاربران

کاربر 5612175
۱۴۰۲/۰۸/۱۹

این کتاب روایت بسیار زیبایی از زندگی شهیدان فرجی دارد

کتابدوست
۱۴۰۱/۱۲/۱۶

خاطراتی از شهدا🌷

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴۶٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۴۴۶٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۳,۰۰۰
تومان