دانلود و خرید کتاب بینایی ژوزه ساراماگو ترجمه علیرضا شاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بینایی اثر ژوزه  ساراماگو

کتاب بینایی

انتشارات:انتشارات مجید
امتیاز:
۳.۲از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بینایی

«بینایی» نوشته‌ی ژوزه ساراماگو، نویسنده پرتغالی و برنده جایزه‌ی نوبل ادبی است. ساراماگو این رمان در ادامه‌ی رمان «کوری» نوشته است. تعدادی از شخصیت‌های رمان «کوری» در این رمان هم حضور دارند و اتفاقات رمان در همان شهری می‌افتد که حوادث رمان «کوری» در آن رخ داده بود. انتخاباتی در شهر برگزار می‌شود که شروع ماجراهای رمان «بینایی» است. در یک روز بارانی و در یک حوزه‌ اخذ رأی، تا بعدازظهر هیچ‌کس برای حضور در انتخابات حاضر نمی‌شود ولی ناگهان جمعیت زیادی به حوزه هجوم می‌آورند و رای می‌دهند. در هنگام شمارش آرا مسئولین شمارش متوجه می‌شوند که بیشتر مردم رأی سفید به داخل صندوق ریخته‌اند و احزاب تنها مقدار کمی از آرا را به دست آورده‌اند. دولت انتخابات را باطل اعلام می‌کند و از مردم درخواست می‌کند که دوباره در انتخابات شرکت کنند اما نتیجه‌ی انتخابات دوم بدتر از دور اول است. تعداد رای‌های باطله بیشتر می‌شود و دولت به تکاپو می‌افتد تا ریشه‌های این جنبش «آرای سفید» را پیدا کند. در رمان «کوری» ساراماگو، مردم دچار یک کوری سمبلیک نسبت به پیرامون خود و مسایل جامعه شده بودند و در انتهای داستان شفا پیدا کردند و در این داستان همان مردم که متوجه هویت واقعی خودشان شده‌اند، با نگاهی نو به دنیا می‌نگرند و به خاطر همین بینایی و آگاهی دوباره دچار یک قرنطینه می‌‌شوند اما این بار یک قرنطینه سیاسی و اقتصادی از طرف دولت تا وادارشان کند در برابر حکومت تسلیم شوند. ژوزه ساراماگو در در رمان«بینایی» به حکومت‌هایی می‌تازد که به‌ظاهر خود را مدافع آزادی و دموکراسی دانسته؛ اما درحقیقت می‌خواهند با نادان نگاه‌داشتن مردم مقاصد خود را پیش ببرند و نشان می‌دهند که نه‌تنها مدافع آزادی بیان و دموکراسی اجتماعی نیستند؛ بلکه هر نوع آزادی عقیدتی و سیاسی را سرکوب می‌کنند و در این راه از ایجاد رعب و وحشت و ترور و خشونت دریغ نمی‌ورزند. اگر می‌خواهید رمان «بینایی» را بخوانید بهتر است رمان «کوری» را خوانده باشید تا لذت بیشتری از داستان ببرید.

انتشارات مجید این کتاب را با ترجمه علیرضا شاهری منتشر کرده است. اما این رمان توسط ناشران و مترجمان دیگری هم انتشار یافته است. کیومرث پارسای به‌عنوان کسی که بیش‌‌ترین آثار ساراماگو را در ایران ترجمه نموده است، «بینایی» را در سال ۱۳۸۵ ترجمه و توسط انتشارات شیرین روانه‌‌ی بازار نشر کرد. یکی از مشهورترین ترجمه‌ها، بینایی با ترجمه اسدالله امرایی است که انتشارات مروارید آن را چاپ کرده است.

معرفی نویسنده
عکس ژوزه  ساراماگو
ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو با نام کامل ژوزه دو سوسا ساراماگو، نویسنده‌ی پرتغالی مشهور برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است. او در ۱۶ نوامبر ۱۹۲۳ در خانواده‌ای از دهقانان، در آزینهاگا، روستایی کوچک در حدود صد کیلومتری شمال شرقی لیسبون به دنیا آمد. زمان تولد ساراماگو، مسئول ثبت احوال تصمیم گرفت نام مستعار پدر او، یعنی «ساراماگو» را به نام ژوزه اضافه کند و خود ژوزه تا زمانی که برای نخستین بار به مدرسه رفت، نام کامل خود را نمی‌دانست.

نظرات کاربران

amir_bi_gazand
۱۴۰۰/۱۱/۰۲

به اندازه `کوری` جذاب نبود اگر ترازویی در میان بود وزن دو کتاب یکی نبود فقط برای کسانی که کوری را خوانده اند تکلیف است بینایی رو هم بخوانند. و شاید کوری انتظار هارا زیاد کرده بود...

أبوٰمُخلــــِـــٰـــصْ
۱۳۹۸/۱۰/۰۸

در میان نعمت ها، نعمت چشم از نعمت های بسیار مهم و شگفت انگیز است، و به راستی از دست دادن چنین نعمتی، دنیا را بر انسان تاریک می کند، و موجب نابودی ابزار مهم شناخت و درک حقایق می

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۸/۲۳

قطارِ خالیِ سیاست «ژوزه ساراماگو» نویسنده‌ی پرتغالی است که سال 1922 در لیسبون متولد شد و 87 سال بعد، در اسپانیا درگذشت. در این بین، او آثار درخشان بسیاری خلق کرد که در سال 1998 جایزه‌ی نوبل ادبیات را هم برای

- بیشتر
vahid
۱۳۹۹/۰۶/۱۳

ساراماگو تو بینایی خیلی بهتر از کوری افکارش رو منتقل کرده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
وقتی به‌دنیا می‌آییم برای زندگی خود قراردادی را امضاء می‌کنیم؛ اما بعد از گذشت سال‌ها از خودمان سوآل می‌کنیم چه کسی آن را به‌جای من امضاء کرده است؟
amir_bi_gazand
باید اشخاص را به سه گروه کودن، باهوش و خیلی باهوش تقسیم کرد. هرچه بخواهیم می‌توانیم با کودن بکنیم. می‌توانیم باهوش را هم به خدمت خود درآوریم؛ اما اگر آدم‌های خیلی باهوش در کنارمان باشند، خطرناک است؛ زیرا نمی‌توانند کنجکاوی به‌خرج ندهند و همیشه باید مواظبشان باشیم.
پویا پانا
در میان موجودات عالم، فقط انسان است که قادر به دروغ‌گفتن است. آدم گاه از روی ترس و گاه به میل خود دروغ می‌گوید؛ اما بیش‌تر وقت‌ها ادعا می‌کند که این کار را برای جانبداری واقعیت می‌کند.
پویا پانا
همیشه دسیسه در جایی چیده می‌شود که در آن‌جا هیچ‌کس حرف نمی‌زند و سکوت برقرار است؛ پس بدانید که همین سکوت نشان‌دهندهٔ وجود یک توطئه است، نه انکار آن
amir_bi_gazand
«پانصد پرندهٔ در قفس، بهتر از پانصد و یک پرندهٔ آزاد است!»
پویا پانا
«در شهر کورها یک چشم پادشاه است.»
پویا پانا
باید اشخاص را به سه گروه کودن، باهوش و خیلی باهوش تقسیم کرد. هرچه بخواهیم می‌توانیم با کودن بکنیم. می‌توانیم باهوش را هم به خدمت خود درآوریم؛ اما اگر آدم‌های خیلی باهوش در کنارمان باشند، خطرناک است؛ زیرا نمی‌توانند کنجکاوی به‌خرج ندهند و همیشه باید مواظبشان باشیم.
پویا پانا
سکوتی حکمفرما شد که بیانگر این موضوع بود که گذر زمان با چیزی که عقربه‌های ساعت نشان می‌دهند، هیچ ربطی ندارد. این زمان‌سنج‌ها فقط روی چرخدنده‌هایی استوارند که فکر نمی‌کنند، احساسی ندارند و بر پیچ و مهره‌هایی بی‌روح تکیه کرده‌اند. آن‌ها نمی‌دانند که پنج ثانیه یعنی چه و فقط شمارش می‌کنند: یک، دو، سه، چهار و پنج. این مسأله، هم یک شکنجهٔ دردآلود و هم لذتی بی‌انتها است.
پویا پانا
آدم‌های کمی هستند که ارزش اعتمادکردن دارند.
پویا پانا
بلکه باید اشخاص را به سه گروه کودن، باهوش و خیلی باهوش تقسیم کرد. هرچه بخواهیم می‌توانیم با کودن بکنیم. می‌توانیم باهوش را هم به خدمت خود درآوریم؛ اما اگر آدم‌های خیلی باهوش در کنارمان باشند، خطرناک است؛ زیرا نمی‌توانند کنجکاوی به‌خرج ندهند و همیشه باید مواظبشان باشیم.»
کاربر ۶۳۷۴۳۱۰

حجم

۲۲۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲۲۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان