دانلود و خرید کتاب خاطرات خانه‌ی مردگان فئودور داستایفسکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خاطرات خانه‌ی مردگان اثر فئودور داستایفسکی

کتاب خاطرات خانه‌ی مردگان

معرفی کتاب خاطرات خانه‌ی مردگان

«خاطرات خانه مردگان» اثر نویسنده شهیر روس، فئودور داستایفسکی است. او یکی از بهترین رمان‌نویسان تاریخ ادبیات جهان محسوب می‌شود و شکل‌گیری ادبیات مدرن و روان‌کاوانه و بسیاری از مکاتب فلسفی انتقادی برگرفته از ایده‌های او بوده است. کتاب‌های داستایفسکی معمولا نظرات مذهبی، روان‌شناختی و فلسفی او و مسائلی مانند فقر، اخلاق، عقده‌های روانی و روحیات انسانی را بازتاب می‌دهند. «خاطرات خانه مردگان» حاصل تجربه تلخ داستایفسکی از زندان، در سال ۱۸۴۹، به دلیل حضور در محافل یک گروه سوسیالیستی است. او این خاطرات را در سال ۱۸۵۵ یعنی شش سال بعد نوشت. زمانی که ۳۴ ساله بود: «به خودمان می‌گفتیم سال‌ها خواهند گذشت و ما با نگاه‌کردن از درزهای این حصار، همیشه همان خاکریز، همان نگهبان و همان گوشه از آسمان را خواهیم دید، نه آسمان دژ را، بلکه آسمانی دیگر، آسمانی دورتر، آسمانی آزاد. حیاط وسیعی را درنظر مجسم کنید، دویست پا درازا و صدوپنجاه پا پهنا به شکل شش گوشه‌ای نامنظم. حصاری با تیرهای بلند که در عمق زیاد در زمین فرو کرده بودند، و با الوارهایی کلفت که از پهنا محکم به یکدیگر متصل‌اند، نوک تیرها باریک و تیز تراشیده شده. این حصار که دورتادور محوطه کشیده شده بود، دیوارهای زندان‌مان را تشکیل می‌داد. در یک طرف این حصار درِ کالسکه‌رو بزرگ و محکمی وجود داشت که همیشه بسته بود و نگهبانی هم مدام کنارش ایستاده و هرگز هم باز نمی‌شد، مگر بنا به دستور و برای عبور زندانی‌ها و رفتن سرکارشان. در آن سوی این در، دنیای روشنِ آزادی بود و در این سو همچون یک سراب، دنیای شگفت‌آور و پررمز و راز زندان. دنیای ما هیچ شباهتی با دنیای بیرون نداشت: دنیایی بود از مقررات، رسم‌ها، خلق‌وخوهای خاص، خانه‌ای زنده- مرده، زندگی‌ای سوای همهٔ زندگی‌ها و آدم‌هایی سوای آدم‌های دیگر. این است ناکجاآبادی که می‌خواهم برای‌تان توصیفش کنم.» «خاطرات خانهٔ مردگان» هرچند بخشی از زندگی‌نامه‌ داستایفسکی است، اما نویسنده خود را پشت تصویرهایی که از هم‌بندی‌هایش به دست می‌دهد پنهان کرده و کم‌تر از خودش و خیلی بیش‌تر از دیگران حرف می‌زند. ولی آن‌چه از این افراد گوناگون متعلق به طبقات مختلف جامعه آموخته، درون‌مایهٔ همهٔ داستان‌های بعدی‌اش است. اگر بخواهیم داستایفسکی را در یک جمله خلاصه کنیم، می‌توانیم بگوییم این مرد خودش یک کتاب‌ بزرگ است و تا بشریت باقی است، اندیشه‌های درون این کتاب بخشی از فرهنگ همهٔ ملت‌ها خواهد بود.

معرفی نویسنده
عکس فئودور داستایفسکی
فئودور داستایفسکی
روس | تولد ۱۸۲۱ - درگذشت ۱۸۸۱

داستایفسکی، نویسنده‌ی رمان‌های مشهوری مانند قمارباز و برادران کارامازوف، در ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ در شهر مسکو و در خانواده‌ای بسیار مذهبی چشم به جهان گشود. این موضوع باعث شد خود او نیز در طی حیات خود انسانی مذهبی باقی بماند. او در مدرسه آموزش‌های نظامی می‌دید، اما خودش به ادبیات علاقه‌ی بسیاری داشت؛ بنابراین پس از اتمام مدرسه خود را وقف نوشتن کرد. نوشته‌های اولیه‌ی داستایوفسکی از او مردی جوان و بسیار پانرژی و در عین حال با روانی بی‌ثبات ترسیم می‌کنند.

نظرات کاربران

وحید
۱۴۰۰/۰۹/۱۷

کلا انتشارات مجید احتمالا دچار خودسانسوریه... مشروب رو به نوشابه ترجمه کردن واقعا رقت‌آوره و آدم حس کی‌کنه به شعورش توهین شده... با ترجمه‌ای دیگر بخوانید.

توحيد
۱۳۹۹/۰۲/۰۸

در باهوشی خود نویسنده همین بس که در ابتدای داستان با وسط آوردن نام یک شخصیت، خودش رو حذف و شروع به بیان خاطرات خردش از زبان اون می کنه تا انتها. داستان تو بعضی فصلا خسته کننده می شه

- بیشتر
Reza.AH
۱۴۰۰/۰۶/۲۶

داستایفسکی در این کتاب خاطرات دوره زندانی بودنش رو در سیبری به تصویر میکشد. رنج و مشقت زندگی در سیبری و روابط زندانی ها باهم که بیشتر کینه توزانه ست رو به خوبی شخصیت پردازی کرده ست.

زهره
۱۴۰۱/۱۱/۱۸

کتاب ((خاطرات خانه مردگان)) اثر داستایفسکی را باید بیشتر اثری جامعه شناسانه، جرم شناسانه و روانشناسانه به شمار آورد تا اثری ادبی. ماهیت این کتاب بیشتر نقدی است بر وضعیت زندان های روسیه در دوران حیات داستایفسکی. من راوی این کتاب،

- بیشتر
Alireza.m
۱۳۹۹/۱۲/۱۲

کتاب به خوبی زندان رو معرفی میکنه. گاهی واقعا خسته کننده میشه و گاهی هم واقعا جذاب. شاید دلیل خسته کنندگیش از عمد باشه تا ریتم یکنواخت و کسالت آور زندان رو به خواننده القا کنه در کل بد نبود

mahdieh
۱۳۹۹/۰۹/۱۲

اولش خیلی ادمو جذب میکنه بخاطر شخصیت مرموزی ک توی داستان هستش ولی بعدش اینطور نیست متاسفانه

AS4438
۱۴۰۰/۰۹/۲۶

کتابی درمورد زندان وزندانیان،بعضی فصل ها کمی خواندنش خسته کننده میشود ولی نکات بسیارجالبی درمتن آمده که خواندن کتاب را جالب میکند، ازهرقشری یکجا زندانی بودن نکته جالبیست، درکل کتاب خوبیست.

Maria barati
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

از نظر من داستایفسکی یه نابغست.تمام کتاباش بی نظیرن مخصوصا قمارباز.این کتاب روندش جوریه که شاید یخورده خسته بشین چون فضای زندانه و اسامی اسم زیاد داره.نسبت به کتابای دیگش کشش کمتری داره ولی بازم از نظر من زیبا بود👍🏻

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۵)
یک بار به فکرم رسید اگر بخواهند مجرمی را نابود کنند، درهم بکشنند و به طرزی خدشه‌ناپذیر تنبیهش کنند تا حتی سیاه‌دل‌ترین راهزن‌ها و جنایت‌کارها پیشاپیش از ترس آن به خود بلرزند، کافیست کاری از او بکشند کاملا بیهوده و مطلقآ پوچ.
pejman
هرگز نمی‌توانستم درک کنم تحمل رنج وحشتناک، هیچ‌وقت تنها نماندن، حتی برای ده دقیقه طی ده سالی که دوران محکومیتم طول می‌کشید یعنی چی.
خاک
آدم‌ها چه‌قدر زندانی عادتند.
نسیم رحیمی
ما زنده‌ایم بی‌اون که زندگی کنیم و مرده بی‌اون که دفن‌مون کرده باشن
pejman
زندان و اعمال شاقه مجرم را هشیار نمی‌کند؛ خیلی ساده تنبیهش می‌کند تا جامعه خیالش آسوده شود که دوباره مرتکب جرم یا جنایت نخواهد شد. زندان و کارهای دشوار فقط نفرت، عطش لذت‌بردن از انجام کارهای ممنوع و بی‌خیالی وحشتناکی را در او گسترش می‌دهد.
نسیم رحیمی
لباس است که از فردی معمولی کشیش می‌سازد.
pejman
بله آدم موجود جان‌سختی است!
pejman
خنده‌کنان گفتم: «ولی هنوز کسی را به جرم عاشق‌شدن به زندان نینداخته‌اند.»
pejman
فرد بدون کار، بدون قانون، بدون هیچ چیزی که به او تعلق داشته باشد، دیگر خودش نیست، به فساد کشانده می‌شود، برمی‌گردد به دنیای توحش و ددمنشی.
نسیم رحیمی
بالاترین عشقی که فرد می‌تواند نسبت به همنوعش ابراز کند، جز خودخواهی‌ای بزرگ چیز دیگری نیست.
magi

حجم

۳۸۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۳۸۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
۳۴,۰۰۰
۵۰%
تومان