دانلود و خرید کتاب جستاری در سیاست فاجعه‌بار علی معظمی جهرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جستاری در سیاست فاجعه‌بار اثر علی معظمی جهرمی

کتاب جستاری در سیاست فاجعه‌بار

انتشارات:نشر کرگدن
امتیاز:
۳.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جستاری در سیاست فاجعه‌بار

کشتار و نابودی جوامع انسانی موضوعی است که کتاب «جستاری در سیاست فاجعه‌بار» به آن می‌پردازد. زندگی جمعی با نزاع آمیخته است. نزاع بر سر منافع و عقاید وضعیت هر روزه‌ی اغلب جماعت‌هاست. وجود نزاع به خودی‌خود چالش‌برانگیز نیست و تا وقتی جمعی دست به استثمار و حتی نابود‌کردن جمعی دیگر برای هر منفعت قابل تصوری می‌زند نزاع معنا پیدا نمی‌کند. 

در این اثر، علی معظمی جهرمی با دیدگاهی پدیدارشناسانه به معرفی وضعیت فاجعه‌بار و امکان وقوع آن در یک جامعه می‌پردازد. او از وضعیت سازمان‌دهی قدرت در سیاست می‌گوید و مفهوم سلطه را برای خواننده باز می‌کند و در انتها، مفهوم وضعیت فاجعه‌بار و علل وقوع آن را تشریح می‌کند.

نویسنده، در فصل نخست، با دیدگاهی پدیدارشناسانه و با آغاز ضرورت‌های زیستی به معرفی پایه‌ای در سیاست می‌پردازد و مفهوم سیاست به معنای رابطه بین انسان‌های متکثر را تبیین می‌کند. در فصل دوم با بررسی مفهوم «زندگی خوب» ارسطویی امکان معرفی مفهوم «وضعیت فاجعه‌بار»‌ را در تضاد با آن فراهم می‌کند. مفهوم‌پردازی محوری‌ای که در فصل دوم امکان سنجش این مفاهیم حول آن پدید می‌آید، مفهوم‌پردازی انسان انگاشتن/نینگاشتن دیگری در دو بعد توصیفی و تجویزی است که پایه‌ی داوری‌های سیاسی تعیین‌کننده‌ای قرار می‌گیرد. فصل سوم به آگاهی‌های مشترک پایه‌ای می‌پردازد که در وضیعت مشترک انسانی در سیاست برای ما حاصل‌شدنی هستند. در این وضعیت مشترک، مفاهیمی چون قدرت، تصمیم، سلطه و تصور و آگاهی نسبت به آن‌ها بررسی می‌شود. فصل چهارم به سازماندهی‌های اساسی قدرت در وضعیت سیاسی می‌پردازد. در فصل پنجم، نویسنده مفهوم سلطه را بسط بیشتری می‌دهد. این بسط در ارتباط با دوگانه‌ی ذهن ـ بدن صورت می‌گیرد و کارایی‌های توصیفی این دوگانه در توصیف سلطه بیان می‌گردد. فصل ششم با استفاده از طیف مفاهیمی که مطرح می‌شود به بررسی مفهوم وضعت فاجعه‌بار می‌پردازد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۶۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان