دانلود و خرید کتاب زمانی که هم‌سنگر پیکاسو بودم محمدرضا مرزوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب زمانی که هم‌سنگر پیکاسو بودم

زمانی که هم‌سنگر پیکاسو بودم جلد چهارم از مجموعه جذاب بچه‌محل نقاش‌ها نوشته محمدرضا مرزوقی است.

خلاصه مجموعه بچه‌محل نقاش‌ها

مجموعه بچه‌محل نقاش‌ها، داستان‌هایی درباره نقاشان معروف جهان و روزگار آنها است. محمدرضا مرزوقی سال‌ها درباره‌ی نقاشی و نقاش‌ها مطالعه کرده، آثارشان را دیده و در نهایت داستان‌هایی نوشته که در آن‌ها شخصیت اصلی کتاب، به اسم دایی‌سامان، به دوره‌های مختلف زمانی سفر می‌کند و با نقاش‌های معروف دنیا دوست می‌شود.

دایی‌سامان در بعضی از جلدهای این مجموعه در حساس‌ترین لحظه‌های زندگی نقاش‌ها با آنها همراه است. مثلاً در در زمان نقاشی‌کردن سقف کلیسای سیستین در کنار میکل‌آنژ و زمان کشیدن مونالیزا در کنار داوینچی است.

خواندن مجموعه بچه محل نقاش‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب مناسب نوجوانانی است که به هنر و تاریخ هنر علاقه‌مندند و می‌خواهند در کنار خواندن داستانی جذاب با تاریخ هنر نقاشی و نقاشان بزرگ جهان آشنا شوند.

درباره محمدرضا مرزوقی

محمد‌رضا مرزوقی متولد ۱۳۵۵ است.. عاتکه نام اولین کتاب اوست که در سال ۱۳۸۰ در نشر روشنگران به چاپ رسید. رمان دیگرش به نام تُل عاشقون با همکاری نشر افق، و رمان‌های پسین شوم و بارداری بی‌هنگام آقای میم با همکاری نشر روشنگران منتشر شدند. مرزوقی علاوه بر داستان‌هایش درباره نقاشی،برای آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط زیست هم داستان‌هایی نوشته که برخی از آن‌ها را نشر امیرکبیر منتشر کرده است.

فیلمنامه‌نویسی و فیلم‌سازی مستند هم از فعالیت‌های محمد‌رضا مرزوقی است.

جملاتی از کتاب زمانی که هم‌سنگر پیکاسو بودم (بچه‌محل نقاش‌ها ۴)

همینگوی گفت: «کشتن گاو بیچاره ضرری به اکوسیستم نمی‌زنه؟»

پیکاسو لحظه‌ای درنگ کرد. لبخندزنان گفت: «شاید به اکوسیستم تو ضرر بزنه. به نظام گاوی‌ت!»

مارتا و دورا یکهو زدند زیر خنده. برای اینکه از قافله عقب نمانم، همراهشان خندیدم.

مارتا گفت: «من که واقعاً نمی‌دونم شما دقیقاً چی می‌گین، اهمیتی هم برام نداره. شاید بد نباشه ما بریم هتل. اونجا واسه خبرنگارهاست.» رو کرد به من و دورا: «شاید بتونم برای شما هم یه جایی پیدا بکنم.»

همینگوی که کمی آرام گرفته بود، رو کرد به پیکاسو: «می‌بینی پابلو؟ حتی برای گرفتن هتل هم محتاج خبرنگارهایی. اینجا نه «کوبیست»۲۴ به کارت می‌آد و نه اون دلقکای قرمز و نارنجی، نه اون دوشیزگان آوینیون...» این را با لحنی گفت و دست‌هایش را به‌شکلی در فضا حرکت داد که مارتا اعتراض کرد و کوبید به بازویش: «ارنست! دو تا خانم محترم اینجا هستن.» دورا اما خندید و گفت: «دوشیزگان معصوم آوینیون. من که فکر می‌کنم اگه آدم بی‌گناهی توی این دنیا باشه، همین دوشیزگان بیچارهٔ آوینیون هستن.»

همینگوی ادا در آورد: «بعله! قدیسه‌های آوینیون. این تابلو رو باید توی واتیکان آویزون کنن.»

نظرات کاربران

sourina
۱۳۹۹/۰۲/۲۷

این کتاب علاوه بر تعریف زندگی جناب پیکاسو، درس های بسیار مهمی برای زندگی انسان امروزی می ده حسی که بهش دارم این هستش که عالیه و شاهکاره به نظرم آره کلمه ی شاهکار می تونه ادای حق رو بیان

- بیشتر
ک.ت.ا.ب
۱۴۰۰/۰۵/۰۱

این مجموعه، واقعا دید من رو نسبت نوشتن توی ایران عوض کرد. این مجموعه با وجود بسته بودن چارچوب نویسندگی در ایران، واقعا تونسته گلیمش رو از آب بیرون بکشه.(کم پیش میاد همچین چیزی.) ایده ی کتاب واقعا ساده ست. همون

- بیشتر
i_ihash
۱۴۰۰/۰۲/۲۹

کتاب خیلی خوبی بود.. به جذابیه جلدای قبلیش. با داستان و ماجرایی پرهیجان و جالب! :))) ولی فایل کتاب ناقص بود🙁 هم مثل بقیه جلدها آخرش تصاویری از آثار جناب پیکاسو نبود.. و هم حس میکنم اونجایی که کتاب تموم شد پایان

- بیشتر
گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۱/۱۸

همه ی ما از بعضی کتابا ی ایرانی چیزای خاصی ندیدیم و الان همه یکی دوتا کتاب ترجمه شده خارجی خوندن و از اونا بیشتر لذت می برن راستش خودمن اکثر کتابام نویسنده شون خارجیه و فکر کردم نویسنده کتابم

- بیشتر
Nik
۱۳۹۹/۰۶/۰۵

عالیه در مورد چگونگی خلق اثار و زندگی پیکسو است اینرا من دوسالپیش چاپی اش را خواندم ابتدا ماجراجویانه و از اواسط داستان هیجان انگیز شد و در اخر کمی غمگین بود از اینکه کتاب تمام شده بود بسیار ناراحت

- بیشتر
کاربر ۱۴۴۹۸۶۷
۱۳۹۹/۰۲/۰۸

عالیییی😍

Actorಥ‿ಥ
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

لطفا کتاب های تام گیتس که از نشر هوپا هست رو هم بزارید:'(

کاربر ۲۳۴۹۲۱۶
۱۳۹۹/۱۲/۰۳

خیلی باحال بود

البرز داوطلب
۱۳۹۹/۰۶/۱۰

جالب بود ، من که کل مجموعه رو دارم ( البته چاپی اش رو ) روایت داستان گرونیکا رو شاهکار توضیح داده بود .

starlight
۱۴۰۲/۰۷/۰۵

مثل جلد های قبل ، عالی... یه جاهایی از داستان اشکم در اومد🌧... البته اینم بگم که هم زمان طنزش هم خیلی خوب بود 😅 درمورد پیکاسو هم چیزهای جدیدی یاد گرفتم :)) در کل این مجموعه به نظرم جزو بهترین کتابای

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۵)
خیلی دلم می‌خواد یه روز برم یه موزه‌گردی حسابی.
i_ihash
همینگوی گفت: «آدما همیشه تو یه دوره‌هایی می‌زنه به کله‌شون و تموم چیزایی رو که ساخته‌ن خراب می‌کنن. ولی نگران نباش. این دوره‌ها همیشه بوده و همیشه هم مجبور می‌شن یه جایی تمومش کنن.»
sourina
«چه فرقی می‌کنه؟ گاهی نصف یه ملت تصمیم می‌گیرن راه غلط رو برن. بدبختی ما اینه که همیشه فکر می‌کنیم حق با اکثریته!»
sourina
«طبیعت در برابر بی‌رحمی انسان خیلی خونسرده.»
sourina
دلم نیامد بگویم آدم‌هایی که شاهکار خلق می‌کنند، لزوماً اخلاق و رفتار شاهکاری ندارند. این حرفم می‌توانست قبل از همه به خود او برگردد.
sourina
جنگ به‌خودی‌خود بد است، اما هیچ‌چیز بدتر از جنگی نیست که در آن مردم یک کشور شروع کنند خودشان علیه خودشان جنگیدن.
sourina
گفت: «دایی‌جون! چرا آدما همه‌ش دارن همدیگه رو می‌کُشن؟» دایی کمی فکر کرد و گفت: «آدما همیشه از روی اشتباه کاری رو می‌کنن که فکر می‌کنن به نفعشونه. ولی در نهایت به ضررشون تموم می‌شه.»
r.k
هر بار ملتی دیوونه شده و به جون خودش افتاده، یه دیکتاتور از میونش سر بلند کرده.
i_ihash
انگار زیرش آتش روشن کرده باشند، مثل اسپند از روی صندلی کهنهٔ لهستانی گوشهٔ کارگاه که بر آن نشسته بود، جهید و داد زد: «چه فرقی می‌کنه؟ گاهی نصف یه ملت تصمیم می‌گیرن راه غلط رو برن. بدبختی ما اینه که همیشه فکر می‌کنیم حق با اکثریته!»
دکترای کرم کتاب
- من هیچ امیدی تو این کشتار وحشیانه نمی‌بینم. این کشتار سرآغاز کشتارهای بعدی بشره. بشر بعد از گرونیکا دیگه اون انسان قبل نیست. وحشی‌تر و بی‌قیدوبندتر شده. خصوصاً تو کشتار و جنایت. من هیچ امیدی به آیندهٔ این بشر ندارم.
sourina

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۵۰۰
تومان