دانلود و خرید کتاب کلیدهای پرورش مهارت های اساسی زندگی در کودکان و نوجوانان دروتی ریچ ترجمه اکرم قیطاسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیدهای پرورش مهارت های اساسی زندگی در کودکان و نوجوانان اثر دروتی ریچ

کتاب کلیدهای پرورش مهارت های اساسی زندگی در کودکان و نوجوانان

معرفی کتاب کلیدهای پرورش مهارت های اساسی زندگی در کودکان و نوجوانان

کلیدهای پرورش مهارت‌های اساسی زندگی در کودکان و نوجوانان نوشته دکتر دُروتی ریچ از مجموعه کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان نشر صابرین است. این کتاب درباره آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به کودکان سخن می‌گوید.

امروزه خانواده‌ها در پرورش هوش و استعداد کودکانشان قدم‌های محکم‌تر و مؤثرتری نسبت به گذشته برمی‌دارند و انتظاراتشان در زمینه کارآمدی فرزندانشان نیز بالاتر رفته است. آن‌ها دریافته‌اند که برای دستیابی به این مهم که داشتن قدرت و توانمندی بیشتر در راه رسیدن به اهداف عالی‌تر است، باید تفکر و اندیشه کودکان و نوجوانان را در سطوح بالاتری پرورش داد.

درواقع بهتر است این چنین بیاندیشیم که بایستی کودکان را در برابر مشکلات و مسائل روانی واکسینه نماییم. و این کار با آموزش مهارت‌های زندگی به آن‌ها عملی می‌گردد. در نتیجه آن‌ها می‌آموزند که در دنیای پیشرفته و پیچیده کنونی، چگونه زندگی نمایند که کمتر آسیب‌پذیر باشند و در رقابت‌های اجتماعی همیشه بازنده نباشند؛ چگونه خطرات را از خود دور کنند و در مورد توانمندی‌های خود به باورهای پایداری برسند.

درباره کتاب کلیدهای پرورش مهارت های اساسی زندگی در کودکان و نوجوانان

این کتاب، مهارت‌های زندگی را که به کودکان می‌آموزد چگونه انسان‌های سالم‌تری باشند، به خوبی توضیح می‌دهد. مهارت هایی اساسی مانند اعتمادبه‌نفس، انگیزه، تلاش‌، خلاقیت و پشتکار، توجه به دیگران، مسؤولیت‌پذیری، حل مشکلات و...

می‌توان نکاتی را که در این کتاب به رشته تحریر درآمده، به‌صورت عملی و کاربردی در رابطه با کودکان تجربه کرد و پس از چندی نتیجه رفتار را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. با این روش به‌صورت ملموس‌تری به تغییرات رفتاری در کودکانمان پی می‌بریم.

لازم به یادآوری است که مهارت‌های زندگی اکتسابی و آموختنی است. می‌توان آن‌ها را آموزش داد و می‌توان یاد گرفت. بنابراین هیچ‌گاه برای شروع کردن دیر نیست.

خواندن کتاب کلیدهای پرورش مهارت‌های اساسی زندگی در کودکان و نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

تمامی والدین و مربیان پرورشی می‌توانند از راهکارها و پیشنهادهای این کتاب استفاده کنند.

جملاتی از کتاب کلیدهای پرورش مهارت‌های اساسی زندگی در کودکان و نوجوانان

امروزه در ترکیبات خانوادگی جدید مانند خانواده‌های مرکب و خانواده‌های ناتنی‌ها، مهم‌ترین عامل مورد نیاز کارگروهی است. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که زندگی خانواده‌های هسته‌ای راحت‌تر است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی دو خانواده متفاوت زیر یک سقف زندگی می‌کنند، کار گروهی بیشتری مورد نیاز است.

فعالیت‌های این فصل در کودکان توانایی همکاری و مشارکت را، به‌عنوان عضوی از یک تیم ایجاد می‌کند.

این کار آسان نیست، اغلب بین کار فردی و گروهی، به‌ویژه در مدارس، موازنه درستی برقرار نیست. دانش‌آموزان بیشتر انتظار دارند به‌صورت فردی کار کنند؛ نمره بگیرند و با هم رقابت کنند، نه آنکه با هم کار کنند.

در خارج از کلاس درس این مسئله فرق می‌کند. در زمین فوتبال حتی بهترین بازیکن نیز نمی‌تواند به تنهایی در بازی برنده شود؛ اما یک ارکستر نیاز به صحنه‌ای پر از نوازندگان هماهنگ دارد. ارزیابی‌های شغلی به‌وضوح نشان می‌دهند که برای گرفتن «رتبه‌های خوب» کارکنان باید با روحیه همکاری و مشارکت با هم کار کنند.

معلمان هرچه بیشتر بر کار گروهی تأکید می‌کنند؛ اما مدرسه به‌عنوان یک مؤسسه، پذیرای چنین روشی نیست. به‌همین‌علت والدین باید به کارگروهی توجه خاصی نشان دهند.

۱۵۰ بازی و فعالیت عددی برای تقویت ذهن
جین کمپ
کلیدهای پرورش هوش اجتماعی در کودکان و نوجوانان
اشرف راضی
کلیدهای پرورش تفکر در کودکان و نوجوانان
میرنا بی. شور
کلیدهای آموختن به کودکان درباره‌ی خدا
ایریس یاب
کلیدهای پرورش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان
گلن استنهاوس
کلیدهای رفتار با کودک چهارساله
مری والاس
کلید‌های تخلیه هیجانی در کودکان
سپیده خلیلی
کودک و حد و مرزهایش
هنری کلاود
کلیدهای کشف و پرورش استعداد در کودکان
دُن وینهاوس
والدین قطعاً تأثیرگذارند
ستاره بابایی
کلیدهای پرورش احساس امنیت در کودکان و نوجوانان
استنلی‌گرین اسپن
اصول کارکرد مغز در کودکان
جان مدینا
چگونه به کودک خود نه بگوییم
زه‍را ج‍ع‍ف‍ری‌
انضباط بدون گریه
الیزابت پنتلی
۱۰ روز تا داشتن کودکی سازگارتر و آرام‌تر
جفری برنشتاین
تفکر، بازی کودک است؛ راهنمای یادگیری بازی‌های آموزشی برای کودکان قبل از دبستان
اولین شارپ
بازی‌های پنج دقیقه‌ای برای بچه‌های چهارسال به بالا
آلموت بارتل‮‬‌‫
کلیدهای پرورش مهارت دوست‌یابی در کودکان و نوجوانان (۲۴ مشکل اصلی دوستی و راه‌ حل‌های آن)
میشل بربا
کلیدهای عادت‌دادن فرزند به کار در خانه
س‍وزان‌ واک‍ر م‍ان‍س‍ون‌
۱۰۰۱ کاری که بچه‌ها باید ببینند و انجام دهند
هری اچ هریسون
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۱)
ما همیشه در حال یادگیری هستیم؛ اما معمولا آن‌قدر سریع حرکت می‌کنیم که خودمان متوجه آن نمی‌شویم. درباره چیزهایی که در سال گذشته، هفته گذشته یا روز قبل یاد گرفته‌اید فکر کنید. مثلا درباره شخصی خاص، یا در مورد کارتان چه چیزی یاد گرفته‌اید؟
takhtary
وقتی تلاش را به چشم می‌بینیم آن‌را می‌فهمیم: پزشکی که برای صحبت با ما وقت می‌گذارد. پیش خدمتی که با دقت کافی از ما پذیرایی می‌کند. و دانش آموزی که قبل از تحویل انشا دوباره آن‌را می‌خواند. و ما زمانی که تلاش را نمی‌بینیم آن‌را می‌فهمیم: مکانیکی که اتومبیل را تحویل می‌دهد، بدون آنکه بررسی کند که آیا تمام قطعات آن سوار شده‌اند. تعمیرگاه‌های لوازم خانگی که زمان خاصی را برای تعمیر لوازم تعیین می‌کنند، اما نمی‌آیند. دانش آموزانی که تکالیفشان را با بی‌توجهی انجام می‌دهند و نوشته‌هایشان قابل خواندن نیست. آیا فرزندانتان به اندازه کافی از ارزش تلاش و لذت کار آگاهند؟ امروزه چه چیزهایی در مورد تلاش دانش‌آموزان می‌دانیم؟ به چه طریقی می‌توان کوشش آن‌ها را مورد تشویق قرار داد؟ درباره تکالیفشان چطور؟ نقش والدین در این زمینه چیست؟
takhtary
برای ایجاد انگیزه در بچه‌ها هیچ راهی بهتر از دیدن والدینشان به‌عنوان فراگیرانی علاقه‌مند ـ که ایده‌ای برایشان هیجان‌انگیز است ـ وجود ندارد.
takhtary
برای آنکه فرزندانتان را به جمع آوری اطلاعات تشویق کنید، سؤالاتی از این قبیل را مطرح کنید: - درِ حیاط پُشتی خانه، به طرف داخل باز می‌شود یا خارج؟ - اول جورابِ پای راست را می‌پوشی یا پای چپ را؟ - چه کسی در خانه از همه آرام‌تر غذا می‌خورد؟ صبحانه چه خوردی؟ دیشب چطور؟ همین‌طور وعده‌های قبلی غذاها را بپرسید تا ببینید تا چه موقع را می‌تواند به‌خاطر آورد. از فرزندانتان بخواهید چنین سؤالاتی بپرسند تا شما جواب بدهید. احتمالا شما مشکل‌تر از فرزندانتان پاسخ می‌دهید.
takhtary
اولین گام در هر کاری سخت‌ترین مرحله است.
takhtary
اگر بچه‌هایتان در حال حاضر روزی چهار ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند. هفته اول آن‌را به هفته‌ای سه ساعت کاهش دهید و هفته دوم به دو ساعت در روز و به‌همین ترتیب ادامه دهید.
دریا♡کویر
به فرزندتان بگویید ده کتاب را در نظر بگیر. در مورد میزان و نحوه کتاب خواندن، به خودت نمره بده. فرض کن که تو معلم هستی و درباره کار خودت قضاوت می‌کنی، در مورد سؤالاتی که می‌پرسی فکر کن. آیا بیشترِ کلمات را می‌دانی؟ آیا می‌توانی با صدای بلند و روان بخوانی؟ آیا می‌توانی داستان را بخوانی و بعد آن را برای دیگری تعریف کنی؟ آیا وقتی هر کتاب را تمام می‌کنی خواندنت بهتر شده است؟
takhtary
چگونه با استرس مقابله کنیم؟ تا ده می‌شماریم. در خیابان قدم می‌زنیم. درباره آن صحبت می‌کنیم. دوش آب سرد می‌گیریم یا حمام داغ می‌کنیم. برای کنترل شخصی و ایجاد حس تعادل، راه‌های مختلفی را در پیش می‌گیریم. باید با بچه‌ها درباره این مسائل صحبت کنیم و همراه با هم این راهکارهای مقابله با استرس را تمرین کنیم. این روش‌ها ممکن است همیشه مفید نباشند؛ اما ما را در مسیر صحیح قرار می‌دهند.
takhtary
به یک پروژه ساختمانی هر روز نگاه کنید. سعی کنید تشخیص بدهید، هر روز چه تغییری نسبت به روز قبل به‌وجود آمده است.
takhtary
با تعیین اهداف زندگی، توانایی قابل‌توجهی در متمرکز شدن و پیوستگی افکار ایجاد می‌شود. وقتی برای هدفی تلاش می‌کنیم و پیشرفت خود را در طول مسیر بررسی می‌کنیم، از «مهارت‌های زندگی» استفاده می‌کنیم و احساس می‌کنیم مفید و مؤثر هستیم.
takhtary

حجم

۵۵۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۵۵۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان