دانلود و خرید کتاب چهل نکته‌ی کلیدی برای شیردادن به نوزاد ویلیام سیزر ترجمه جواد میدانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهل نکته‌ی کلیدی برای شیردادن به نوزاد اثر ویلیام سیزر

کتاب چهل نکته‌ی کلیدی برای شیردادن به نوزاد

معرفی کتاب چهل نکته‌ی کلیدی برای شیردادن به نوزاد

چهل نکته کلیدی برای شیردادن به نوزاد از سری کتاب‌های کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان نوشته دکتر ویلیام سیرز و مارتا سیرز است. این کتاب راهکارهایی را درباره شیردادن نوزاد، به مادران جوانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند، پیشنهاد می‌دهد.

درباره کتاب چهل نکته کلیدی برای شیردادن به نوزاد

بی‌شک تغذیه نوزاد با شیر مادر بهترین نوع تغیه است، زیرا این روش تغذیه، سلامت و کارآیی خود را در طول تاریخ زندگی بشر ثابت کرده است. شما باید شیر دادن به نوزاد را با آگاهی از تمام جنبه‌های آن شروع کنید و از نعمت بزرگی که طبیعت به مادران و نوزادان هدیه کرده است، لذت ببرید.

مطالب ارائه‌شده در این کتاب، حاصل تجربه زوجی است که پانزده سال در زمینه تغذیه با شیر مادر فعالیت داشته‌اند. بسیاری از نکات و توصیه‌های این کتاب حاصل تجربه‌های شغلی، به‌عنوان مدیران مرکز تغذیه با شیر مادر، واقع در سن کلمنت کالیفرنیا و انستیتو تغذیه با شیر مادر، واقع در اِنسینو کالیفرنیا است. این انستیتو یکی از اولین مراکز مهم آموزشی برای تغذیه با شیر مادر در جهان است. بسیاری از راهنمایی‌های کتاب نیز از میان تجربه‌های شغلی کسانی که به مدت بیست سال مشاور مادران شیرده بوده‌اند، انتخاب شده است.

هدف از نگارش این کتاب، فقط تشویق مادران به شیر دادن نیست، بلکه هدف مهم‌تر آموزش و استفاده از نکاتی است که این روش تغذیه را، برای مادر و فرزند دلپذیر می‌سازد و دلبستگی عمیقی بین آن‌ها برقرار می‌کند.

خواندن کتاب چهل نکته کلیدی برای شیردادن به نوزاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

تمامی مادران جوان که به تازگی صاحب فرزند شده اند و می‌خواهند بهترین روش تغذیه را برای نوزادشان انتخاب کنند.

جملاتی از کتاب چهل نکته ی کلیدی برای شیردادن به نوزاد

برای تشویق مادران به شیر دادن، درباره ارزش غذایی شیر مادر و تأثیرات فیزیکی و عاطفی آن به‌طور وسیعی تبلیغ شده است، اما مزایای جالب این روش تغذیه برای مادران، آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. به علت عدم آگاهی از این مزایا، مادران تصور می‌کنند که رابطه بین نوزاد و مادر هنگام شیر خوردن نوزاد، رابطه‌ای یک‌طرفه و فقط به نفع نوزاد است. یکی از هدف‌های این کتاب، روشن ساختن تعامل یا رابطه متقابل بین مادر و نوزاد است. این بده ـ بستان در تمام جنبه‌های پرورشی کودک وجود دارد و نمونه بارز آن ارتباطی است که در هنگام شیر خوردن نوزاد از سینه مادر به‌وجود می‌آید. مادر با شیر خود نوزاد را تغذیه می‌کند و درعوض آن، چیزی به‌دست می‌آورد.

وقتی نوزاد پستان مادر را می‌مکد، هورمونی به نام پرولاکتین ترشح می‌شود که در خون مادر می‌ریزد. این ماده معجزه‌گر در جریان خون مادر سیر می‌کند و او را در انجام وظایف مادری راهنمایی می‌نماید. پرولاکتینی که براثر تغذیه نوزاد تولید می‌شود، برای بعضی مادران دارای تأثیر و اهمیت ویژه‌ای است. به‌خاطر این هورمون، مادر عشق عمیقی نسبت به نوزاد پیدا می‌کند، بدون اینکه کسی او را در این امر تشویق کند. این هورمون، بهترین انگیزه و مؤثرترین محرک برای ایجاد این احساس و برقراری این رابطه است.

شیر دادن به نوزاد باعث می‌شود که بدن مادر بعد از زایمان زودتر به حالت عادی برگردد. هنگامی که نوزاد سینه مادر را می‌مکد، هورمون دیگری نیز آزاد می‌شود که نام آن اکسی توسین است. این هورمون به رحم کمک می‌کند تا زودتر جمع شود و به حالت طبیعی خود برگردد. اگر بلافاصله پس از تولد، نوزاد را روی سینه مادر بگذارند تا سینه مادر را بگیرد، ترشح این هورمون بیرون آمدن جفت را آسان می‌کند، رگ‌های خونی رحم را می‌بندد و خونریزی را به حداقل می‌رساند.

راهنمایی بارداری سالم
کارشناسان میو کلینیک
مهارت‌های اولیه‌ی نوزاد
میریام استوپارد
بازی با نوزاد
جکی سیلبرگ
تغذیه دوره‌ی بارداری: راهنمای کامل تغذیه سالم
آماندا گرانت
مغز کودک من، از بارداری تا یک سالگی
فاطمه کشوری
راهنمای کامل والدین (جلد ۱)
رابین گلداستین
کلیدهای مراقبت از نوزاد از تولد تا یک سالگی
تکلا. اس. نی
کلیدهای پرورش فرزند شاد از ۲ تا ۴ سالگی
لیزا مکورت
بارداری سالم
میریام استوپارد
اولین سال تولد کودک به زبان آدمیزاد
جیمز گیلورد
مجموعه کامل مراقبت، نگهداری و آموزش کودکان( جلد اول: کودک من از تولد تا یک سالگی)
پوران سامی
کلیدهای رفتار با کودک دوساله
مگ زویبک
آمادگی برای زایمان و مراقبت از نوزاد
ویلیام سی‌یرز
یادداشت‌های مادرانه (قبل از بارداری، دوران بارداری، و بعد از بارداری)
تکتم مزدگیر روزانه
راه‌های درمان بی‌خوابی نوزادان و کودکان نوپا به زبان آدمیزاد
آرتور لوین
کلیدهای رفتار با کودک یک‌ساله
مگ زویبک
بارداری به زبان آدمیزاد
نیالا نصیراوغلی
مادر و جنسیت فرزند
نهاله مشتاق
قواعد تربیت کودک نوپا
آبری هارگیس

نظرات کاربران

رفیعی
۱۴۰۱/۰۱/۱۸

نکات کاربردی بسیار عالی درباره نحوه دادن شیر به کودک ، چگونگی بالابردن میزان شیر، نحوه تشخیص عفونت پستان در شیردهی و نکاتی از این قبیل رو میگه ، بسیااااار کاربردی ه و پیشنهاد میکنم قبل از زایمان خونده بشه

- بیشتر
Nahid Usefzadeh
۱۴۰۱/۱۰/۱۷

کتاب عالی و جامع و علمی بود .همه چیز در مورد شیردهی. برای من که مفید بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
در هفته اول پس از تولد، تغییرات مربوط به مدفوع نوزاد، وضع تغذیه او را نشان می‌دهد. معمولا مدفوع نوزاد از حالت چسبنده و تیره باید تغییر کند و به رنگ سبز تا قهوه‌ای درآید. پس از اینکه نوزاد شروع به خوردن شیر غنی و پرچربی می‌کند، رنگ مدفوع زرد می‌شود. اگر مدفوع به رنگ زرد خردلی و به شکل دانه‌دانه و فاقد بوی نامطبوع باشد، نشان می‌دهد که شیر مادر برای تغذیه او کافی بوده است. علاوه‌براین نشانه‌ها، تعداد اجابت مزاج نیز اهمیت دارد. در ماه اول یا دوم، نوزادی که شیر کافی می‌خورد، روزانه حداقل ۲ تا ۳ بار اجابت دانه‌دانه و زردرنگ دارد. بعضی از نوزادان تغذیه‌کننده از شیر مادر، ممکن است هنگام شیر خوردن یا پس از آن، مزاجشان به‌کار بیفتد. بعضی نیز معمولا هر دو یا سه روز یک بار اجابت مزاج دارند و اگر سایر شرایط رشد، عادی باشد؛ این وضع را نباید دلیلی بر کافی نبودن شیر مادر دانست.
eli
اگر در زمان شیر دادن به نوزاد وزنتان زیاد می‌شود، شاید لازم باشد از غذای خود کم کنید و اگر در ماه بیش از یک تا دو کیلوگرم کاهش وزن دارید، باید مصرف غذای خود را زیاد کنید. از رژیم‌های سخت و کاهش وزن سریع و گرسنگی کشیدن در طول شیر دادن باید خودداری کنید. بهترین برنامه برای کاهش وزن، کاهش تدریجی است. به عقیده متخصصان تغذیه، اگر انرژی دریافتی روزانه به کمتر از ۲۰۰۰ کیلوکالری برسد، سلامت مادر و نوزاد به خطر می‌افتد.
zbabaxni
کاهش وزن در دوره شیردهی ـ برای برگشتن به وزن عادی، هرگز نباید سرعت کاهش وزن در دوره شیردهی از نیم کیلوگرم در هفته تجاوز کند. سرعت مناسب برای این کاهش حدود یک کیلوگرم در ماه است. البته اگر در دوره بارداری و هنگام زایمان وزنتان خیلی زیاد شده باشد، می‌توانید سرعت کاهش وزن را زیادتر کنید. اگر وزن مادر شیرده عادی باشد، برای تولید شیر باید روزانه علاوه بر غذای عادی خود، حدود ۵۰۰ کیلوکالری اضافی مصرف کند این انرژی اضافی به مصرف تولید شیر می‌رسد و باعث اضافه وزن نمی‌شود. البته میزان انرژی اضافی که برای تولید شیر لازم است، بستگی به جثه مادر، تیپ بدنی و فعالیت فیزیکی او دارد.
zbabaxni
مصرف مایعات در طول شیر دادن لازم است ـ مادر شیرده روزانه حداقل به شش تا هشت لیوان از مایعات نیاز دارد و باید کمی قبل از هر نوبت شیر دادن یک لیوان آب یا آب‌میوه بنوشد. برای تأمین آب مورد نیاز بدن، از یک قاعده ساده پیروی کنید و هروقت احساس تشنگی کردید، کمی بیشتر از مقدار لازم آب بنوشید. از نوشیدن قهوه، چای و مشروبات الکلی خودداری کنید. این نوشابه‌ها مدر هستند و باعث می‌شوند که بدن مقدار زیادی از مایعات و املاح باارزش را همراه ادرار دفع کند. نوشیدن آب زیاد، سوپ رقیق و آب‌میوه‌ها باید به‌صورت عادت روزانه درآید.
zbabaxni
یکی از گیاهان معطر، شنبلیله است که دم‌کرده دانه آن تأثیر خوبی در افزایش شیر دارد. برای تهیه آن، یک قاشق چای‌خوری از دانه شنبلیله در یک فنجان آب داغ بریزید و بگذارید تا ۵ دقیقه دم بکشد و رنگ، عطر و طعم خوشی پیدا کند. این دم‌کرده دارای عطر و طعم شیرینی نزدیک به طعم عسل است. چند فنجان از این دمنوش شنبلیله کمک خوبی برای ازدیاد شیر است.
zbabaxni

حجم

۵۶۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۵۶۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
۲۷,۹۰۰
۱۰%
تومان