دانلود و خرید کتاب نظام‌سازی خیر احمدرضا اخوت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نظام‌سازی خیر

کتاب نظام‌سازی خیر اثر احمدرضا اخوت از مجموعه کتاب‌های بنیادی حوزه جامعه مدرسه دانشجویی قرآن و عترت است. 

نظام‌سازی خیر تلاشی است برای نصرت و اعانت و اعمال ولایت در اقامه خیر توسط فرد و جامعه که از یک سو به وظایف اولیاء خیر و از سوی دیگر به طلب خیرگزینان و خیرخواهان وابسته است. در این نظام سعی و اهتمام در سهولت اجرای خیر و ترک شرّ و سختی ارتکاب شرّ ‌و ترک خیر است و نیز به بدیهی‌سازی خیر و امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازد. محور اصلی فعالیت‌های نظام‌سازی خیر متناسب با فرآیند خیر می‌باشد. بدین ترتیب به شیوه‌های تبیین برای تفصیل، ابلاغ برای ترجیح، تبلیغ برای تعیین، ارسال و انذار برای گزینش و تولیت خیر برای تحقق خیر می‌پردازد.

چنان‌که در کتاب فرآیندشناسی خیر گذشت، نظام خیر به گستردگی همه هستی است و نردبان یا مسیر هدایت انسان را به عهده دارد. به همین دلیل سخن از خیر به معنای مقاصد و راه‌ها و نتایج و آرزوهاست. در کتاب فرآیندشناسی پنج مؤلفه اساسی خیر با نام‌های تفصیل، ترجیح، تعیین، گزینش و تحقق به اختصار تبیین گردید. با بررسی این پنج مؤلفه به خوبی ضرورت پرداختن به موضوع خیر در نظام‌های تعلیم و تزکیه و رسانه و تبلیغ و هر موضوع دیگری که در حوزه انسان بحث می‌شود، معلوم گردید.

درباره کتاب نظام‌سازی خیر

این کتاب در صدد است تا با تبیین این ساختار و نظام راهبردهای توجه و میل به نظام خیر را مورد بررسی قرار دهد و خصوص چگونگی سازماندهی نیروها و امکانات جامعه برای رسیدن به این مهم مطالبی را با استفاده از آیات و روایات بیان کند.

مطالب کتاب با رویکرد عینیت‌بخشی «فعل خیرات» مواردی را که در پیاده‌سازی حاکمیت و حکومت دینی ضروری است بیان کرده است. طبیعی است که نظام‌سازی خیر جز با تشکیل حکومت دینی امکان‌پذیر نیست. و آنچه در این کتاب گفته می‌شود در این پس زمینه است. 

در تدارک مطالب کتاب از روایات زیبا و جذاب پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و اهل بیت علیهم السلام به ویژه امیرالمؤمنین به خوبی استفاده شده است.

مطالب کتاب سعی شده است موجز و خلاصه و به روش گزاره‌ای نوشته شود تا امکان تدارک انواع سند راهبردی برای حکومت دینی به وجود آید.

در فصل‌های راهبردی کتاب از سوره مبارکه بقره علیه السلام استفاده شده است. تدبر در این سوره مبارکه نقش مهم و بی‌نظیر آن را در نظام‌سازی خیر یادآور می‌کند.

خواندن کتاب نظام‌سازی خیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به مباحث حوزه جامعه شناسی و اخلاق اسلامی

فهرست کتاب نظام‌سازی خیر

فاتحه: مؤلفه‌های نظام‌سازی خیر

فصل اول: اصول و محورهای نظام‌سازی خیر

فصل دوم: راهبردهای دستیابی به خیر(1- تبیین خیر)

فصل سوم: راهبردهای دستیابی به خیر(2- ابلاغ خیر)

فصل چهارم: راهبردهای دستیابی به خیر(3- تبلیغ خیر)

فصل پنجم: راهبردهای دستیابی به خیر(4- ارسال و انذار)

فصل ششم: راهبردهای دستیابی به خیر(5- تولیت و نصرت)

خاتمه: شیوه اجرایی نظام‌سازی خیر


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان