دانلود و خرید کتاب کلیدهای‌ موفقیت‌ مادر‌ ناتنی فیلیپا گرین مالفورد ترجمه اکرم قیطاسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیدهای‌ موفقیت‌ مادر‌ ناتنی اثر فیلیپا گرین مالفورد

کتاب کلیدهای‌ موفقیت‌ مادر‌ ناتنی

معرفی کتاب کلیدهای‌ موفقیت‌ مادر‌ ناتنی

کلیدهای موفقیت مادر ناتنی نوشته فیلیپا گرین مالفورد یکی از کتاب‌های مجموعه کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان نشر صابرین است. کتاب‌های این مجموعه، علی‌رغم ارتباط موضوعی، هرکدام از نظر مطلب مستقل هستند. آمادگی برای زایمان، روش‌های مناسب و صحیح شیر دادن، تولد فرزند دوم، نقش پدر در تربیت کودک، پرورش کودک تیزهوش، آموختن به کودکان درباره خدا، سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان، پرورش فرزندان امیدوار و موفق، کلیدهای رفتار با نوجوانان و نیز مطالب متنوع و جالب دیگری که به روش‌ها و مشکلات تربیتی کودکان و نوجوانان تا سنین بلوغ می‌پردازد، موضوع کتاب‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

روش نویسندگان این کتاب‌ها، آموزش شیوه‌های عملی به والدین است. در نتیجه، هرکتاب از فصل‌های متعددی تشکیل شده است که هر فصل به توضیح یک روش کلیدی می‌پردازد. مجموعه کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان، علاوه بر پشتوانه علمی و معتبر خود، از زبانی ساده برای توضیح مطالب و انتقال آنها به خواننده استفاده کرده است که برای عموم مادران و پدران جوان قابل استفاده است.

درباره کتاب کلیدهای موفقیت مادر ناتنی

کلیدهای موفقیت مادر ناتنی همان‌طور که از نامش پیدا است، کتابی راهنما برای زنانی است که با ورودشان به خانواده جدید باید برای فرزندان آن خانواده نقشی همانند مادر ایفا کنند. به عبارتی این کتاب برای مادران ناتنی نوشته شده است. اگر واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم مشکلات زیادی  در رابطه میان مادر ناتنی و فرزندان وجود دارد، هرچند این مشکلات ممکن است در تمام خانواده‌های این‌چنینی پیش نیاید اما چالش بسیاری از خانواده‌هایی با این ترکیب است. مسائل انضباطی، رنجش، احساس گناه، احساس کنار گذاشته شدن و در درجه دوم اهمیت قرار گرفتن و مسایل ومشکلات دیگری که ممکن است برای فرزند یا مادر ناتتنی به وجود بیاید.

این کتاب برای کمک به بهبود رابطه میان مادر ناتنی و فرزند خوانده نوشته شده است. نویسنده اثر،  فیلیپا گرین مالفورد در نگارش کتاب از تجربیان خود و ۳۵ مادر دیگر استفاده کرده است. مادران ناتنی‌ای که در نقش خود موفق عمل کرده بودند. 

فصل‌های اول تا پنجم کتاب درباره چالش‌ها و مشکلات، واقعیات و انتظارات و چگونگی ارتباط گرفتن با فرزندان خانواده ناتنی صحبت کرده است. فصلهای پنجم تا هشتم کتاب درباره افسانه‌های مادر ناتنی بدجنس و افسانه عشق یکباره بحث می‌کند و اینکه چرا می‌توانند برای مادران ناتنی مشکل آفرین باشند. این فصل‌ها راه‌هایی را برای دوری از گرفتار شدن در دام‌های مربوط به این افسانه‌ها معرفی می‌کند.

در فصلهای نهم تا پانزدهم در مورد راه‌های یکی شدن دو خانواده و دوری از سوءِتفاهم بین شما و فرزندان ناتنی‌تان و شما و نامزد/ همسرتان بحث شده است.

در فصلهای شانزدهم تا بیست و پنجم کتاب در مورد نگرش‌های مختلف به مسائل انضباطی در خانواده‌های ناتنی - شامل پیشنهادهایی برای روش‌های مناسب - بحث شده است. این فصل‌ها همچنین مسائل مربوط به اختلاف دادگاهی بین والدین جدا شده را دربر دارد و این‌که مادر ناتنی برای کمک به همسر و فرزندان ناتنی‌اش طی این اختلاف قانونی، چه اقداماتی را می‌تواند انجام دهد. همچنین مطالبی درباره مسائل معمول از قبیل حسادت، تعطیلات، اعیاد و موفقیت‌های خاص در خانواده ناتنی مطرح شده است.

فصلهای بیست و ششم الی سی و یکم کتاب را هم هر مادر ناتنی (مادر، پدر، پدر ناتنی) بهتر است بخواند. این فصل‌ها درباره درک عمق رنج یک فرزند ناتنی در فقدان خانواده تنی که مهم‌ترین کار یک مادر ناتنی موفق است بحث کرده‌اند.

در فصلهای سی و دوم الی سی و ششم در مورد همسر سابق شوهر بحث می‌شود و پیشنهادهایی برای برخورد با همسر سابق انتقام‌جو ارائه شده است و همچنین اینکه چگونه می‌توانید به بچه‌ها کمک کنید تا از پس این جنگ ویرانگر و معمول بین والدین جدا شده برآیند.

در فصل‌های سی و هفتم الی چهل و یکم هم برخی ویژگی‌های یک خانواده ناتنی سالم و توصیه‌هایی در مورد به سلامت عبور کردن از لحظات سختی که تقریبآ در زندگی هر مادر ناتنی‌ای اجتناب‌ناپذیر است، ارائه شده است. همچنین مطالبی را در مورد جنبه‌های مثبتی خواهید خواند که مادران ناتنی موفق گزارش کرده‌اند.

 خواندن کتاب کلیدهای موفقیت مادر ناتنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن این کتاب راهنما می‌تواند برای مادران ناتنی‌ای که می‌خواهند ارتباط خوب و موفقی با فرزندان خانواده تازه خود داشته باشند، بسیار کمک‌کننده باشد.





نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
تعهد خود را نسبت به فرزندان ناتنی‌تان براساس تصمیمی بنا کنید که برای ازدواج با مردی دارای فرزند گرفته‌اید نه براساس عشق «یکباره» به آنها یا عشق آنها یا پذیرش شما توسط آنها.
کربلایی
مادر ناتنی - علاوه بر نداشتن پیوند بیولوژیکی و عاطفی - احتمالا فرزند ناتنی‌اش را از دوران نوپایی بزرگ نکرده و بنابراین، سیستم ارزشی و روشهای خود را در انجام کارها منتقل نکرده است. پس اگر قرار است در یک خانواده ناتنی، هماهنگی وجود داشته باشد، بزرگسالان و فرزندان باید یاد بگیرند که تفاوتها را بپذیرند و به آنها احترام بگذارند. آنها همچنین باید بیاموزند که بر احساسات دشواری چون حسادت و خشم غلبه کنند تا رابطه‌ای را ایجاد کنند که از قبل وجود ندارد.
شیوا رمضانی
«اگر آن قدر عصبانی هستید که تنها به صورتی انفجاری واکنش نشان خواهید داد، احتمالا هیچ تأثیر مثبتی نخواهید داشت.»
کربلایی
مادران ناتنی‌ای که بیشترین مشکل را در تربیت بچه‌ها داشته‌اند، می‌گویند که بزرگ‌ترین مشکل آن بود که همسرشان معمولا از آنها حمایت نمی‌کرد.
کربلایی
چیزی به عنوان یک خانواده بزرگ خوشبخت آنی وجود ندارد. روانشناسی به نام پاتریشیا، پیپرنو اولین مرحله زندگی خانواده ناتنی را، وقتی که زوجی عقیده دارند می‌توان بلافاصله یک خانواده خوشبخت بزرگ به دست آورد، «مرحله رؤیا» می‌نامد. همه پس از چند هفته یا چند ماه متوجه می‌شوند که ترکیب یک خانواده هیچ‌گاه ساده نخواهد بود.
شیوا رمضانی
گرچه جامعه به مادر بودن احترام می‌گذارد اما نقش مادران ناتنی را در زندگی فرزندان ناتنی‌شان با اکراه تصدیق می‌کند. یکی از رایج‌ترین مشکلات مادران ناتنی این است که آنها به ندرت مورد حمایت یا درک خانواده یا دوستان قرار می‌گیرند. به همین دلیل، بسیاری از مادران ناتنی می‌گویند از صحبت با کسی که «می‌داند این وضعیت چگونه وضعیتی است»، احساس آرامش می‌کنند.
شیوا رمضانی
واقعیت آن است که مادر ناتنی ممکن است عاشق فرزندان ناتنی‌اش باشد و آنها نیز ممکن است به همان اندازه او را دوست داشته باشند؛ اما او هیچ‌گاه وفاداری همیشگی آنها را نخواهد داشت. مادر آنها، هر چند تنها یک نقش حاشیه‌ای در زندگی فرزندانش داشته باشد، چنین عشقی را خواهد داشت.
شیوا رمضانی
من جوان و بی‌تجربه بودم و کسی را نداشتم که مرا از شرایط خانواده ناتنی مطلع کند. هیچ کس در مورد اینکه این شرایط تا چه حد دشوار است، به من تذکری نداد.
کربلایی
آموخته‌ام که چه مواقعی به اختلاف نظر در مورد تربیت کاری نداشته باشم. نمی‌توانید همیشه در مورد همه چیز بجنگید؛ پس یاد گرفته‌ام به مسائل خودم بپردازم.
کربلایی
آموخته‌ام که چه مواقعی به اختلاف نظر در مورد تربیت کاری نداشته باشم.
کربلایی

حجم

۱۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان