دانلود و خرید کتاب بالاتر از تکامل سید عبدالمجید فلسفیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بالاتر از تکامل اثر سید عبدالمجید فلسفیان

کتاب بالاتر از تکامل

معرفی کتاب بالاتر از تکامل

کتاب بالاتر از تکامل نوشته استاد علی صفایی حائری (عین - صاد) و سید عبدالمجید فلسفیان است. این کتاب شرحی بر کتاب رشد است. کتاب رشد کتابی کم‌حجم ولی عمیق و پربار با پاسخ به پرسش کلیدی انسان که برای چه خلق شده و هدف از خلقتش چیست، جریان فکری‌ای را در او شکل می‌دهد تا قدر و سرمایه‌های وجودی و نیازهای گسترده‌اش را بشناسد و خود را از دنیای محدود و کم، بزرگ‌تر ببیند. این کتاب حاصل روزها گفت و گو و مناظره است.

خواندن کتاب بالاتر از تکامل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت حقیقت وجود پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب بالاتر از تکامل

«بودن» و «برای چه بودن» و «چگونه بودن»، سه پرسش کلیدی، اساسی و بنیادی است که استاد مطرح می‌کنند و می‌فرمایند: انسان از هنگامی که نیروی تعقل و سنجش در او فعال می‌شود و بر وجود خود و اهداف خود و روش‌های خود نظارت می‌کند، تولد انسانی او آغاز می‌شود. انسان در این مرحله از وقوف و بینش، بودن، برای چه بودن و چگونه بودن خود را زیر سؤال می‌برد و از طبیعی‌ترین حالت‌های خود می‌پرسد و بر آن‌ها نظارت می‌کند.

این وقوف و بینش، بر هر نوع بحث علمی، فلسفی، عرفانی و روانی و اجتماعی مقدم است.

بنابراین این: انسانِ خودآگاه، اولین مسأله‌اش بودن و چگونه بودن و برای چه بودن است.

و این از کارهایی است که باید در اوائل بلوغ انجام گرفته باشد و آدمی باید جواب این سؤال‌ها را پیدا کرده باشد تا به زندگی و مرگش معنا بخشد.


نظرات کاربران

حسین
۱۴۰۰/۰۴/۲۴

امروزه کتاب های خودیاری زیاد شدن و تعدادی از این کتاب های خودیاری معروف رو هم خوندم ولی به هیچ عنوان نتونستن پاسخ روشنی به سوال چرا زندگی میکنم و چرا هستم و چگونه باشم رو بدهند اما این کتاب که

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
انسان با آن عظمت، در جهانی زندگی می‌کند همراه نظام و سنّت و در جامعه‌ای زندگی می‌کند همراه ارتباط و پیوست. و نشاط این انسان، در بی‌نیاز شدن و تأمین شدن تمام کمبودها و شکوفا شدن تمام استعدادهای اوست، نه در هرز کردن استعدادها و نه در احتکار کردن آنها، که این هر دو درگیری می‌آورد و رنج می‌زاید. ممکن است در یک لحظه با خوشی‌ها همراه باشد ولی این خوشی همان خاک بازی بچه‌هایی است که از درد کزاز غافلند و رنجِ بریدن دست و پا را تجربه نکرده‌اند. انسانی که خودش را هرز کرده و خوش بوده و کیف کرده، در واقع از آنجا لذت برده که نمی‌داند چه از دست داده، فقط حساب کرده که چه به دست آورده است. ما از حجم استعدادها و از عظمت خویش غافلیم خود را جزو دارایی حساب نمی‌کنیم و این است که با لذّتی که در عوض از دست دادن خویش و عمر و هستی خود به دست آورده‌ایم، سرخوشیم و سرشاد.
حسین
آنهایی که مرده‌ها را انتخاب کرده‌اند، حتی هنگامی که نفس می‌کشند، مرده‌اند. و آدم‌هایی که زنده‌ها را انتخاب کرده‌اند، حتّی با مرگشان زنده‌اند؛ که انسان، در انتخابش زنده است.
حسین
افسوس که ما، پیش از آن که از آلودگی‌ها پاک شده باشیم بر خویش عطر پاشیده‌ایم و خویشتن را جز آن که هستیم به دیگران معرفی کرده‌ایم. ما به جای آن که رنگ خدا را گرفته باشیم، به خدا رنگ زده‌ایم. چگونه می‌خواهیم دیگران را بسازیم و از اسارت‌ها رها سازیم، در حالی که هنوز خویش را نساخته‌ایم؟ ما که خود اسیریم، چگونه سخن از آزاد کردن دیگران می‌گوییم؟! نمی‌توان بار رسالت اللَّه را بر دوش داشت تا زمانی که بنده غیر اوییم.
کاربر ۳۶۳۹۲۰۷
قبل از درک معانی و فهم مفاهیم، الفاظ را به خورد ما داده اند و ما هم طوطی‌وار آنها را تکرار می‌کنیم و این همان ظلمی است که به کلمه‌ها کرده‌ایم و بحران ساخته‌ایم و گرفتار بحران شده‌ایم.
احسانے طبيبــ (جوجہ پزشڪ)
رفتند اهل دل، همه با کاروان جان ما مانده‌ایم بی دل و جان، اهدنا الصراط از شارع هوی و هوس در نمی‌رویم گاهی در این و گاه در آن، اهدنا الصراط گم گشت فیض و راه به جایی نمی‌برد ای رهنمای گمشدگان، اهدنا الصراط
☆彡彡 کویـر ミミ★
در اینجا و در این سوره «و العصر» از دو عامل رشد گفتگو می‌شود؛ الف: ایمان که سه کار را در انسان به وجود می‌آورد: ۱ - عمل ۲ - سازندگی ۳ - استقامت، ب- عامل دوم، تواصی و تذکر مؤمنین است که خسارت‌های انسان را به طور کلی از بین می‌برند و انسان را حرکت می‌دهند تا اگر غفلتی آمد و ضعفی آمد با آن توبیخ‌ها و آن تواصی‌ها و آن تذکرها از خسارت‌ها کاسته بشود.
میثم
شکر یعنی به جریان انداختن داده‌های او در راهی که او (پروردگارش) می‌خواهد. این باعث زیادتی خود انسان می‌شود که «لَئِنْ شَکرْتُمْ لَأَزیدَنَّکم» تعبیر این نیست که «لَأَزیدَنَّ نِعمَتَکُم» نعمت را زیاد می‌کنند بلکه وسیع تر از آن، خود انسان زیاد می شود، در نتیجه می‌تواند به آن چه که دارد جهت بدهد و آن چه را که دارد به مقصد برساند. هستی پای او باشد، نه بار او. قدرت، ثروت حتی سلطنت برای علی؟ ع؟ پا است، بار نیست.
احسانے طبيبــ (جوجہ پزشڪ)
کسانی که گندم‌ها را به خاک می‌سپارند، آنهایی هستند که وسعت خسیس زمستان را فهمیده‌اند و نیازهای عظیم را شناخته‌اند و می‌خواهند گندم‌ها را زیاد کنند. اینها اگر نکارند و احتکار کنند و یا همان مقدار گندم را بخورند و اسراف نمایند، در بهارشان هیچ برداشتی نخواهند داشت و دستاهایشان خالی می‌ماند و جاثی و زمین‌گیر می‌شوند
احسانے طبيبــ (جوجہ پزشڪ)
آدمی آنگاه به دنبال نان و مسکن و آزادی می‌افتد- و حتی مبارزه می‌کند- که پیش از این‌ها؛ بودن، چگونه بودن، برای چه بودن را آموخته باشد.
reza.nedari
تو با جریان فشار و رنج، جاری می‌شوی و از خستگی احتکار و ماندن می‌رهی؛ و با همین جریان به قدرت می‌رسی و نیرو می‌گیری؛ و با این دید است که رنج‌ها تو را نمی‌شکنند که تو سینه‌ات وسعت یافته، پس به فراغت می‌رسی.‌
احسانے طبيبــ (جوجہ پزشڪ)

حجم

۱۹۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱۹۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
۱۰,۵۰۰
۵۰%
تومان