دانلود و خرید کتاب توهم دانش استیو اسلومن ترجمه مصطفی خدادادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب توهم دانش

توهم دانش اثر استیون اسلومن و فیلیپ فرن‌باخ کتابی در حوزه علوم شناختی با موضوع تفکر است.

درباره کتاب توهم دانش

رشته علوم شناختی در دهه ۱۹۵۰ با تلاش‌های ارزنده‌ای به‌منظور شناخت ذهن انسان - شاید پیچیده‌ترین پدیده عالم - به وجود آمد. این رشته در صدد پاسخگویی به این سوال است که چه فرایندهایی می‌تواند پدیده تفکر در انسان را توضیح دهد؟ چه فرایندهایی در مغز انسان، توانایی انجام محاسبات پیچیده ریاضی، فهم ارزش‌های اخلاقی و مذهبی و رفتارهای غیرمنفعت‌جویانه را برای او ممکن می‌سازد؟ چه اتفاقی در مغز، ما را قادر می‌سازد که با مهارت از پس انجام کارهای روزمره خود نظیر خوردن یک وعده غذایی با به‌کارگیری چاقو و چنگال، برآییم؟ می‌توان به اطمینان گفت که هیچ‌کدام از ماشین‌های تولیدشده به دست بشر و احتمالا هیچ‌کدام از سایر گونه‌های جانوری قادر به انجام این‌گونه کارها نیستند.

 درباره کتاب توهم دانش

 نویسندگان این کتاب که سال‌ها در حوزه علوم شناختی کار کرده‌اند در این کتاب شما را به سفری در علوم مختلف، از روان‌شناسی و کامپیوتر و رباتیک تا علوم سیاسی و نظریه تکامل خواهند برد و روشن خواهند کرد که ذهن انسان چگونه کار می‌کند و بشر چگونه در آن واحد از تفکری سطحی و قدرتمند بهره می‌گیرد. 

 خواندن کتاب توهم دانش را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 علاقه‌مندان و پژوهشران حوزه علوم شناختی و کسانی که دوست دارند درباره کارکرد ذهن بشری بیشتر بدانند.

بخشی از کتاب توهم دانش

طبیعی است هیچ‌کس نمی‌تواند در همه جنبه‌های تمامی امور استاد باشد. حتی تولید و استفاده از ساده‌ترین اشیا هم نیازمند بهره‌گیری از دانش در عرصه‌های متفاوت هست. تاکنون مثال‌های ساده‌ای مطرح شدند و ما موضوعات پیچیده‌ای در عالم از قبیل باکتری، درخت، طوفان، عشق و فرایندهای بازیافت زباله را مطرح نکردیم. بیشتر انسان‌ها حتی به‌طور دقیق نحوه کارکرد چای‌ساز را هم نمی‌دانند. نمی‌دانند چسب چگونه دو کاغذ را در کنار هم نگه می‌دارد یا چه تکنولوژی‌هایی، بزرگنمایی دوربین‌های عکاسی را ممکن می‌کند. بدیهی است شناخت فرایندهای مغزی انسان، در هنگام بروز پدیده‌ای همچون عشق بسیار پیچیده‌تر هم باشد.

هدف ما این نیست که بگوییم همگی نادان هستیم. بلکه نکته این است که ما بیش از آنچه خودمان فکر می‌کنیم نادان هستیم. بدیهی است همه ما کم‌وبیش از اینکه توهم دانستن داشته باشیم رنجیده می‌شویم و برایمان دشوار است بپذیریم که دانشی به غایت محدود داریم.

اگرچه در پاسخ این ادعا می‌توان گفت «درست است که من در مورد همه امور اطلاع ندارم. اما من در توهم به سر نمی‌برم. اگرچه من دانشمند یا مهندس نیستم اما نیازی به دانستن این اطلاعات وجود ندارد. چرا که من به تمام اطلاعات مورد نیاز برای اتخاذ یک تصمیم مناسب در زندگی روزمره دسترسی دارم».

شما در چه حوزه‌ای اطلاعات بسیاری دارید؟ تاریخ؟ سیاست؟ سیاست‌گذاری اقتصادی؟ آیا تمام اطلاعات حوزه تخصص خود را با تمام جزئیات می‌دانید؟







عقلانیت «نابه‌روال»
محسن رنانی
برابری و جانبداری
تامس نیگل
دگرگونی اقتصادی
داگلاس نورث
اقتصاد و آرمان‌شهر
جفری مارتین هاجسن
بازار و دولت در ایران
آرنگ کشاورزیان
فریب طعمه‌ها
رابرت‌ جی.شیلر
از چاه به راه
روزبه پیروز
اقتصاد روایی
رابرت‌ جی.شیلر
راه‌ بندگی به روایت کاریکاتور
فریدریش فون هایک
چرا اقتصاد فرو می‌ریزد؟: به سوی نظریه‌ای عمومی درباره علت افول اقتصادی کشورها
جوزف استیگلیتز
حقایق نهان، دروغ های عیان
تیمور کوران
پیش‌بینی‌های سیاسی
بروس بوئنو دی میسکیتا
بیماری فراگیر در عصر نئولیبرال
آلن بدیو
پیکتی؛ مغالطه قرن بیست و یکم
موسی غنی‌نژاد
تغییرات اقلیمی و آینده بشر
بیل گیتس
دو خطا در عنوان این این کتاب وجود دارد: مرجع معماها، مسئله‌ها، و پارادوکس‌های فلسفی
رابرت ام. مارتین
تصور عصر پساتوسعه
امانوئل والرشتاین
حقایق و مغالطه‌ها در اقتصاد
توماس ساول
دانشگاه تا بازار؛ شرحی بر اقتصاد موضوعات عمومی
راجر لروی میلر
جامعه سازگار
دانیل لرچ

نظرات کاربران

Msn
۱۳۹۹/۰۶/۲۵

سلام موضوع کتاب: از اسمش معلومه.میخواد بگه که خیلی کمتر از اون چیزی که فکر میکنیم،میدونیم! نکات مثبت: ترجمه خوبه.حتی کلماتی که حس کرده که نیازه،انگلیسیشون رو اورده. متن هم روان بود. نکات منفی: بنظرم اصلا پیوستگی نداشت مطالب!که این باعث میشد نتیجه گیری سخت باشه. در

- بیشتر
سجاد
۱۴۰۲/۰۴/۱۶

من نسخه چاپی این کتاب رو دارم ولی الان که مقایسه کردم فهمیدم ترجمه انتشارات کوله پشتی روان تره☹️ تو خوندنش اذیت نمیشین.در ضمن انتشارات کوله پشتی ۲۸ صفحه زیاد تر از این انتشارات هست..این نشون میده که مترجمین این نشر

- بیشتر
پیروز
۱۴۰۱/۰۱/۱۴

کتابی خیلی خوب و پربار که مترجمان عزیز با حذف سلیقه ای برخی قسمت ها و اشتباهات خنده دار در ترجمه و آشفتگی نوشتارشان ، اون رو تبدیل به یک اثر بی ارزش کردند . ترجمه دیگر این کتاب بسیار بهتر

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

حجم

۳۷۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان