دانلود و خرید کتاب قیام یک برده بوکر تر واشنگتن ترجمه ریحانه حسنوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قیام یک برده اثر بوکر تر واشنگتن

کتاب قیام یک برده

معرفی کتاب قیام یک برده

کتاب قیام یک برده نوشته بوکر تر واشنگتن است که ریحانه حسنوی آن را به فارسی ترجمه کرده است. این کتاب حاصل مجموعه مقالاتی درباره‌ی اتفاقات زندگی نویسنده است که به طور متوالی در مجله Outlook چاپ شده بودند. هنگام انتشار مقالات در این مجله، افراد زیادی از همه بخش‌های کشور از نویسنده درخواست می‌کردند که آن‌ها را در قالب کتاب نگه‌داری کند. نویسنده تلاش کرده‌است داستان زندگی‌اش را ساده و بدون اغراق بیان کند. 

خواندن کتاب قیام یک برده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات زندگینامه‌ای تلاش می‌کنیم

بخشی از کتاب قیام یک برده

یادم هست اولین کفشی که پوشیدم، چوبی بود. جنس روی آن، چرم زبر و کَفَش چوبی بود و حدود یک اینچ ضخامت داشت. وقتی با آن، راه می‌رفتم، صدای ترسناکی در فضا پخش می‌شد. علاوه بر این، نمی‌توانستم به‌راحتی با آن، راه بروم. چون کف نرمی نداشت و فشار زیادی را به پا وارد می‌کرد. همچنین ظاهر هرکس که آن را می‌پوشید، بسیار زشت جلوه می‌داد. پوشیدن یک پیراهن کتان، سخت‌ترین کاری بود که به‌عنوان برده مجبور می‌کرد آن را تحمل کنم. در بخشی از ویرجینیا -که من نیز در همان بخش زندگی می‌کردم-، استفاده از کتان در قسمتی از لباس بردگان رواج داشت. کتانی که لباس ما با آن درست می‌شد، عمدتاً ترکیبی از مواد پس‌مانده و نامرغوب بود و به‌همین دلیل، زبرترین بخش پیراهن بود. من معمولاً نمی‌توانم درد شدید را تحمل کنم؛ اما در مورد کشیدن دندان و پوشیدن این لباس، چاره‌ای نبود. وقتی این پیراهن کتان را به تن می‌کردم، احساس می‌کردم تعداد زیادی پوست زبر و خاردار بلوط یا صدها ذرهٔ کوچک به بدنم چسبیده است؛ حتی هنوز هم یادم هست که هنگام پوشیدن این لباس چه رنجی را تحمل می‌کردم. نرم و حساس بودن پوست بدنم باعث می‌شد بیشتر درد بکشم. در هر صورت، باید آن را می‌پوشیدم و نمی‌توانستم لباس دیگری را انتخاب کنم. برادرم، جان۱۱ که چند سال از من بزرگ‌تر است، در مورد پیراهن کتان اقدام بسیار جوانمردانه‌ای کرد که تا آن لحظه نشنیده بودم که یکی از بستگان یک برده چنین کاری را برای او انجام داده باشد. چند بار که مجبور شدم یک لباس کتان جدید بپوشم، او بامهربانی موافقت کرد که به‌جای من آن را بپوشد و برای چند روز تا زمانی که استفاده از این لباس، راحت‌تر شود، آن را به‌تن کند. من تا سن جوانی فقط این پیراهن را می‌پوشیدم.

نظرات کاربران

محمد علی شفیعی
۱۳۹۹/۰۷/۲۵

روایت کلی کتاب رو نمیپسندم، البته بوکر واشنگتن رو‌ میشناختم، ولی خوندم کتاب رو که قضاوت بهتری بکنم این آدم‌ خوش بینی افراطی و احمقانه ای نسبت به سفیدها داشته که با گذشت بیش از صد سال، الآن میشه دید که

- بیشتر
حسن
۱۳۹۹/۰۲/۱۴

این کتابو از همین مترجم خوندم البته کاغذیشو کتابش عالی بود خیلی دوستش داشتم توصیه میشه این کتابو در لیست مطالعه اتون داشته باشین.سپاس

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
متعلق بودن به نژادی که نژاد برتر شناخته شده است، به‌تنهایی، باعث پیشرفت یک فرد نمی‌شود و خودش هم باید دارای ارزش فردی باشد.
Ahmdrza
او بابت چیزی که پول خرید آن را نداشت، خود را بدهکار نکرد.
Ahmdrza

حجم

۲۲۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۲۲۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان