دانلود و خرید کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول شارون لیچر ترجمه هنگامه خدابنده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول

«پدر پولدار ، پدر بی‌پول» مشهورتیرن اثر رابرت تی. کیوساکی (-۱۹۴۷)، سخنران انگیزشی و آموزش‌دهنده مهارت‌های کسب و کار آمریکایی است.

درباره کتاب پدر پولدار پدر بی پول

کیوساکی در این کتاب، با زبانی داستانی به روایتی از زندگی دوران کودکی خود می‌پردازد و دو برداشت از زندگی اقتصادی و مالی در جامعه را با هم مقایسه می‌کند و آنها را پدر پولدار و پدر بی‌پول معرفی می‌کند. پدر پولدار نماینده بخشی از جامعه است که در پی کارآفرینی است و پدر بی‌پول در پی کار کردن برای دیگران است.

درباره رابرت کیوساکی

رابرت تورو کیوساکی، معروف به رابرت کیوساکی، در ۸ آپریل ۱۹۴۷ در هاوایی آمریکایی و در خانواده‌ای ژاپنی-آمریکایی زاده شد. او پس از پایان دوران دبیرستان، به آکادمی بازرگانی نیروی دریایی، وارد شد و پس از دانش‌آموختگی، به عنوان ملوان در جنگ ویتنام شرکت کرد. پس از جنگ، در رشته MBA ادامه تحصیل داد و از ارتش خارج شد. کیوساکی سپس وارد حرفه مدیریت فروش شد و در چندین شرکت از جمله کمپانی زیراکس فعالیت کرد.

رابرت کیوساکی به تدریج در حوزه‌های گسترده و متنوعی سرمایه‌گذاری کرده و توانست به یک کارآفرین و سرمایه‌گذار موفق تبدیل شود.

کیوساکی در طول فعالیت مالی و تجاری خود، تجاربی را کسب کرد و از آنها برای ایجاد ساختار آموزش مهارت‌های کسب و کار خود استفاده کرد. محور آموزش‌های مالی رابرت کیوساکی، پیرامون مفهومی به نام «آموزش مالی» است. در این مفهوم افراد آموزش می‌بینند تا در حوزه‌های گوناگونی مانند کسب و کارها، بورس اوراق بهادار و ... سرمایه‌گذاری کنند به طوری که بتوانند در بلند مدت از وابستگی به کار کردن و دریافت دستمزد رها شوند. بر اساس آموزش‌های کیوساکی، تحصیلات دانشگاهی زیاد برای به دست آوردن شغل بهتر با دستمزدهای بیشتر راه موفقیت نیست. بلکه افراد باید به روش‌های سرمایه‌گذاری، کسب درآمدهای جانبی و تجارت شخصی بیندیشند و برای آن برنامه‌ریزی کنند.

کیوساکی اکنون شرکت مشاوره اقتصادی و آموزش مهارت‌های کسب و کار به نام «پدر پولدار» دارد که برگرفته از نام مهمترین کتابش، «پدر پولدار، پدر بی‌پول» است. او نویسنده‌ی چندین کتاب درباره سرمایه‌گذاری است.

در بخشی از آغاز کتاب می‌خوانیم:

من دو پدر داشتم؛ یکی پول‌دار و دیگری فقیر. یکی از آن‌ها دارای تحصیلات عالی و باهوش بود. او مدرک دکترا داشت و چهار سال دورهٔ کارشناسی را در کم‌تر از دو سال به پایان رسانده بود. او برای ادامهٔ تحصیل بورسیهٔ «دانشگاه استنفورد»، «دانشگاه شیکاگو» و «دانشگاه شمال غربی» شد، امّا پدر دیگرم هرگز کلاس هشتم را به پایان نرساند.

هر دوی آن‌ها افرادی موّفق در زندگی‌شان بودند؛ به سختی تلاش می‌کردند و درآمدی قابل توجه داشتند. با این حال، یکی از آن‌ها در سرتاسر زندگی‌اش با مشکلات و کشمکش‌های مالی مواجه می‌شد و دیگری از ثروت‌مندان هاوایی بود. یکی از آن‌ها پس از مرگش ارثی ده‌ها میلیون دلاری، بنیادهای خیریه و کلیسایش را به جا گذاشت؛ درحالی‌که آن‌چه از دیگری باقی مانده بود، بدهی‌ها و قرض‌هایی بود که باید پرداخت می‌شد.

هر دوی آن‌ها افرادی قوی، جذّاب و بانفوذ بودند و مرا نصیحت می‌کردند، امّا شیوهٔ نصیحت‌های‌شان با یک‌دیگر تفاوت داشت. هر دوی آن‌ها به شدّت به آموزش معتقد بودند، امّا شیوه‌های آموزشی یک‌سان توصیه نمی‌کردند. اگر من تنها یک پدر داشتم، مجبور بودم نصیحتش را یا بپذیرم یا رد کنم، امّا هنگامی که دو نفر مرا نصیحت می‌کردند، بر سر دوراهی قرار می‌گرفتم که آیا نظر مرد ثروت‌مند را قبول کنم یا نظر مرد فقیر را؟ صرفاً به جای این‌که نظر آن‌ها را بپذیرم یا ردکنم، تصمیم گرفتم بیش‌تر فکر کنم؛ مقایسه کنم و سپس یکی را انتخاب کنم. مشکل این‌جا بود که مرد ثروت‌مند هنوز به مال و ثروت نرسیده بود و مرد فقیر هنوز دچار فقر نشده بود. هر دوی آن‌ها تازه حرفهٔ خود را شروع کرده بودند و در حال کشمکش با پول و خانواده‌های‌شان بودند، امّا نقطه‌نظرهایی کاملاً متفاوت در حوزهٔ امور مربوط به پول داشتند. برای مثال، یکی از آن‌ها می‌گفت: «عشق به پول ریشهٔ همهٔ بدی‌هاست». و دیگری می‌گفت: «عدم وجود پول ریشهٔ همهٔ بدی‌هاست».

نظرات کاربران

سپیدار
۱۳۹۷/۰۷/۲۵

پدر بی پول به بچش میگه خوب درس بخون تا تو در شرکت خوب کار کنی پدر پولدار به بچش میگه خوب درس بخون تا تو یک شرکت برای خودت تاسیس کنی . دیدگاهتون رو تغییر بدین.

majid9899
۱۳۹۹/۰۹/۱۴

در کل کتاب خوبیه و اما یه مسئله ای در دیدگاه کیوساکی وجود داره که تلویحا فقیر بودن بخشی از جامعه رو تماما تقصیر خودشون میدونه...مثل حرفای روانشناسی زرد.در حالی که واقعا اینطور نیست.علاوه بر انگیزه و تلاش معضل ظلم

- بیشتر
سپیده
۱۳۹۷/۰۷/۰۳

کلاس اول بودم و چپ دست! خیلی دلم می خواست راست دست بشم... با اصرار زیاد من،پدرم علیرغم میل باطنیش، وقت زیادی گذاشت تا راست دست شدم. روزی که معلم کلمه ی " بابا " رو یاد داد،این شکلی نوشتمش" ا ب ا

- بیشتر
علی توحیدی
۱۳۹۷/۰۸/۱۹

از نظر من کتاب ضعیفی بود. نصفش رو خوندم اما چیز به درد بخوری نداشت (نکته عملی). توصیه هایی که می کرد هم به درد یه شخص پولدار می خوره برای اینکه پولدارتر بشه؛ نه افراد متوسط. بعدش هم اینکه

- بیشتر
امیر
۱۳۹۷/۱۰/۰۹

هرچند مطالب مفید در کتاب وجود داره ولی این نویسنده حتی یه کارآفرین هم نیست بلکه به نظر من بیشتر یه مشاور املاکه! چیزی که تو همینجا هم خیلی ها رو به سود کلان رسونده. اینکه یه خونه رو به

- بیشتر
Nima
۱۳۹۹/۰۱/۱۷

محتوای کتاب برای جوون و نوجوون ها خیلی عالیه و کاربردیه و تو زندگی امروزه که همش کنکور و درسه به درد میخوره

ramtin
۱۳۹۸/۱۲/۰۵

از دید من یک کتاب درباره ی هوش مالی بود که فکر میکنم زیر بنای خوبی محسوب میشه برای نحوه سرمایه گذاری ولی خوب با توجه به اینکه زمان چاپش برای چند سال پیشه و شرایط اقتصادی دو کشور متفاوته

- بیشتر
Pūyān
۱۳۹۷/۰۸/۲۴

عالی هست این کتاب. البته مثال‌هایی که می‌زنه اکثرش در مورد کشور خودش صادق هست و شرایط اقتصادی توی ایران خیلی متفاوته‌. تورم، مالیات، سودهای بانکی و... کشور تا کشور خیلی تفاوت دارن. تو ایران از راه‌هایی می‌شه پول در

- بیشتر
Rahman
۱۳۹۸/۰۹/۰۶

ماهیت مالیات بد و ضد تمدنه و تفکر رابین هودی پشتشه که اینو خیلی خوب توضیح داده از چیزی که حسرت خوردم حسابرسی مالیاتیشونه که از ریاضیات پیروی میکنه. اینجا مامور مالیات حدس میزنه چون مغازه و کارخونت اینجاست و این

- بیشتر
MAHDI
۱۳۹۹/۰۲/۱۵

یادش به خیر.یادمه مطالعات حوزه کسب و کار من همه با این کتاب شروع شد.خیلی دیدگاه های منو تغییر داد و به خیلی از سوالات ذهنی ام جواب داد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۱۵)
اگر بفهمی که دلیل مشکلاتت خودت هستی آنوقت خودت را عوض می‌کنی، چیز یاد می‌گیری و عاقل‌تر می‌شوی. خیلی از مردم انتظار دارند همه آدمهای دنیا به غیر از خودشان عوض شوند.‌ اما بگذار بهت بگویم که تغییر دادن خودت از بقیه آسان‌تر است
امیر
یک ضرب المثل دیگر تگزاسی می‌گوید " همه می‌خواهند به بهشت بروند اما هیچ کس دوست ندارد بمیرد. " خیلی از افراد آرزو دارند که پولدار شوند اما از امکان از دست دادن پول واهمه دارند. بنابراین هیچوقت پولدار نمی‌شوند.
امیر
به عنوان نمونه یکی از پدر‌ها همیشه می‌گفت " من از پس خرید فلان چیز بر نمی‌آیم " و دیگری، گفتن این کلمات را ممنوع کرده بود و اصرار داشت که من بگویم " چطور می‌توانم از پس هزینه خرید فلان چیز بربیایم؟". یکی جمله‌اش اخباری بود و دیگری به صورت سؤالی آنرا مطرح می‌کرد. یکی شما را از زحمت فکر کردن راحت می‌کرد و دیگری شما را وادار به تفکر می‌کرد. آن پدرم که سریع پولدار هم شد به من توضیح می‌داد که با گفتن جمله " من از پس خرید فلان چیز بر نمی‌آیم " به صورت خود کار مغزت دست از کار می‌کشد. اما با پرسیدن سوال " چطور می‌توانم از پس هزینه خرید فلان چیز بربیایم؟" ذهنت شروع به کار کردن می‌کند.
Vahid&Maryam
اگر متوجه شدی که در چاله‌ای که کنده‌ای افتاده‌ای دست از کندن بیشتر بکش
Vahid&Maryam
امروزه خطرناک‌ترین توصیه‌ای که می‌توانید به فرزندتان داشته باشید این است که برو مدرسه نمرات خوب بگیر و دنبال کاری امن و مطمئن بگرد.
امیر
هر وقت احساس می‌کنید چیزی را کم دارید یا به چیزی نیازمندید اول از آن کمی ببخشید.
امید
در تمام سال‌های زندگی‌ام نیز هرگز ثروتمندی را ندیدم که حتی برای یکبار هم شده پولش را از دست نداده باشد.
ــسیّدحجّتـــ
ورشکستگی موقتی است اما فقر همیشگی است.
نیتا
تو بهتر است دیدت را عوض کنی. از اینکه من را سرزنش کنی و فکر کنی من عامل مشکلاتت هستم دست بردار. اگر فکر می‌کنی من عامل مشکلاتت هستم آنوقت باید من را عوض کنی. اگر بفهمی که دلیل مشکلاتت خودت هستی آنوقت خودت را عوض می‌کنی، چیز یاد می‌گیری و عاقل‌تر می‌شوی. خیلی از مردم انتظار دارند همه آدمهای دنیا به غیر از خودشان عوض شوند.‌ اما بگذار بهت بگویم که تغییر دادن خودت از بقیه آسان‌تر است.
@shaparak
مردم دو دسته‌اند یک دسته اجازه می‌دهند تا زندگی آن‌ها را به هر طرف بکشاند. یک عده هم هستند که عصبانی می‌شوند و جبهه می‌گیرند ‌اما جبهه‌گیری را در مقابل رئیس، شغل، همسر یا شوهرشان انجام می‌دهند. آنها متوجه نیستند که آن چیزی که مغلوبشان می‌کند فشار‌های زندگی است.
@shaparak

حجم

۵۱۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۵۱۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان